Επενδύσεις 85 εκατ. ευρώ δρομολογεί την τριετία 2024-2026 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο διευθύνων σύμβουλος, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας. Ειδικά για τις αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις το επενδυτικό πλάνο ανέρχεται στα 65 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά σε “πράσινες” επενδύσεις. Στόχος της διοίκησης είναι, μεταξύ άλλων, η περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικότητας των ζυθοποιείων που διαθέτει στα εργοστάσια της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία δεν σχεδιάζει εξαγορές αλλά επικεντρώνεται στην αύξηση της δραστηριότητας των ζυθοποιείων της. «Η αύξηση της παραγωγικότητας των ζυθοποιείων είναι ένας στόχος πολύ σημαντικός με δεδομένο ότι ζούμε σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης και συμπλήρωσε ότι «το να έχεις πολύ παραγωγικά ζυθοποιεία είναι ένα διαβατήριο για το μέλλον. Επενδύουμε στα δικά μας ζυθοποιεία τεράστια ποσά για να τα κάνουμε ζυθοποιεία από πρότυπα που είναι, παραδείγματα για το μέλλον».

Σε ό,τι αφορά στην αγορά της μπίρας, το 2023 θα κλείσει με μικρή μονοψήφια άνοδο πωλήσεων σε όγκο σε σύγκριση με το 2022, σε ποσότητες που θα αγγίξουν τα 4 εκατομμύρια εκατόλιτρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Όπως επισημάνθηκε, το 60% της αγοράς δεν αποτυπώνεται με σαφή στοιχεία, καθώς οι πωλήσεις μπίρας που αντιστοιχούν σε αυτό το ποσοστό πραγματοποιούνται στην αγορά εστίασης και ξενοδοχείων.

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς το βαρόμετρο της πορείας της αγοράς μπίρας ήταν ο καιρός. Όπως εξήγησε ο κ. Δανιηλίδης, ενώ στο πρώτο τρίμηνο η κατανάλωση πήγε καλά λόγω του καλού καιρού, το δεύτερο υπήρξε ανάσχεση εξαιτίας του κρύου καιρού τον Μάιο και τον Ιούνιο, ενώ το τρίτο τρίμηνο ήταν καλύτερο από ό,τι αναμενόταν. Οι τελευταίοι μήνες, σύμφωνα με τον ίδιο, κινούνται εξαιρετικά σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση μπίρας.

Σημείωσε μάλιστα ότι η μπίρα είναι μια κατηγορία όπου τα επώνυμα προϊόντα πήγαν καλύτερα από τα private label σε μια εποχή όπου η τάση είναι πολύ διαφορετική. Αυτό δείχνει ότι οι έντονες προωθητικές ενέργειες από το σύνολο των εταιρειών σε συνδυασμό με τις τιμές, οι οποίες δεν αυξήθηκαν υπέρμετρα, οδήγησαν τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα επώνυμα προϊόντα, σημείωσε.

«Σαν κατηγορία έχουμε το υψηλότερο ποσοστό προωθητικών ενεργειών στην Ευρώπη» ανέφερε ο ίδιος και προσέθεσε: «Τα προωθητικά προγράμματα από το σύνολο της κατηγορίας αποδεικνύουν ότι πρόκειται περί ενός πολύ υγιούς ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή».

Σε ό,τι αφορά στις ανατιμήσεις, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αύξησε τις τιμές τον Φεβρουάριο του 2023 κατά 7-8% ενώ το 2024 θα προχωρήσει σε περιορισμένες ανατιμήσεις.

Οι εξαγωγές της εταιρείας εκτιμάται ότι θα κινηθούν κοντά στα περυσινά επίπεδα. Όπως αναφέρθηκε, την περίοδο 2021-2022 το ποσοστό εξαγωγών ανήλθε στο 14% επί της συνολικής παραγωγής.

Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος της δραστηριότητας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποτελεί η συνεργασία που έχει αναπτύξει με 2.000 Έλληνες προμηθευτές μέσω προγράμματος Συμβολαιακής Γεωργίας. Το 80% του κριθαριού που προμηθεύεται είναι πιστοποιημένο ως βιώσιμο, ποσοστό που εφέτος φτάνει το 90%. Μάλιστα, πέρυσι μέσω του προγράμματος η εταιρεία επένδυσε περί τα 10 εκατ. ευρώ στο προϊόν και ειδικότερα στους παραγωγούς.

Διαβάστε ακόμη

Στην Ολομέλεια της Βουλής η «μάχη» για τον Προϋπολογισμό

Η μάχη των Βρυξελλών, τα σχέδια της Τρ. Πειραιώς για τη MIG, το γινάτι της Goldair για τον Βόλο και η βουτιά του Attica Group

Kaizen Gaming: Είσοδος σε δύο νέες αγορές στη Λ. Αμερική – Πώς προχωρά το πλάνο επέκτασης (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ