Κάτω απ’ τα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ υποχώρησε ο κύκλος εργασιών της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2021 με τη διοίκηση της να αποδίδει το γεγονός στη μείωση της κατ’ οίκον κατανάλωσης απ’ τα επίπεδα του 2020 όταν ξέσπασε η πανδημία καθώς και στη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών λόγω του πληθωρισμού. Παρ’ όλα αυτά η αλυσίδα κατάφερε να τονώσει τη ρευστότητά της και να βελτιώσει την κερδοφορία της.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσιοποιήθηκε χθες, η αλυσίδα υπό την πρώην διοίκηση του κ. Βασίλη Σταύρου είχε κύκλο εργασιών περίπου 1,96 δισ ευρώ από 2,02 δισ ευρώ. Την ίδια ώρα όμως τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 10,14%, στα 43 εκατ. ευρώ, και τα κέρδη χρήσης κατά 8,59% στα 30,7 εκατ. ευρώ.

Η βελτίωση της κερδοφορίας φαίνεται ότι στηρίχθηκε μεταξύ άλλων στη μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 1,9%, στα 477,6 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον πως το προσωπικό της αλυσίδας μειώθηκε κατά 612 άτομα πέρυσι, στους 14.774 εργαζόμενους.

Την ίδια ώρα η διοίκηση της αλυσίδας επίλεξε να διευρύνει και άλλο το μέσο χρόνο αποπληρωμής των προμηθευτών με τις μέρες πίστωσης να φθάνουν στις 115,3 μέρες από 106,8 που ήταν το 2020.

Αυτός φαίνεται ότι ήταν και ένας απ’ τους παράγοντες της σημαντικής αύξησης των ταμειακών διαθεσίμων της αλυσίδας που ξεπέρασαν τα 71,5 εκατ. ευρώ, από 39,7 εκατ. που ήταν το 2020. Ο καθαρός δανεισμός χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16 μειώθηκε στα 274,114 εκατ. ευρώ από 288,943 εκατ. ευρώ.

Κατά το 2021, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 73,6 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων. Μεταξύ άλλων η εταιρεία έθεσε σε λειτουργία τέσσερα νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise). Έτσι στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Παρά το αρνητικό σκηνικό η ΑΒ Βασιλόπουλος παραμένει σταθερή στο αναπτυξιακό της πλάνο συνεχίζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό, παράλληλα με την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας προς τους πελάτες της.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην έκθεση που συνοδεύει τον τον ισολογισμό «ενισχύουμε ακόμη περισσότερο το ψηφιακό μας κατάστημα, το AB Eshop και δημιουργούμε στρατηγικές συνεργασίες για παράδοση κατ’ οίκον, τις ψηφιακές υπηρεσίες εντός του δικτύου καταστημάτων μας και το σχήμα πιστότητας AB Plus. Συνεχίζουμε, όμως, και το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων μας. Πρόκειται για ένα δυναμικό πλάνο, το οποίο κινείται μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept αγοραστικής εμπειρίας και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών μας. Επιπλέον, ενισχύουμε περαιτέρω το franchise δίκτυό μας μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης για τη διευκόλυνση των αγορών των πελατών μας».

Διαβάστε ακόμα:

«Γκουρού» της Morgan Stanley προειδοποιεί: Οι μετοχές θα συνεχίζουν να πέφτουν ακόμα κι αν αλλάξει πολιτική η Fed

Pimco: Η μεταβλητότητα των αγορών αποτελεί ευκαιρία για επενδύσεις σε ομόλογα

«Ξηλώνεται» το τέλος επιτηδεύματος – Ποιοι, πώς και από πότε θα απαλλαχθούν