Επιχειρήσεις

Avax: Διεκδικεί με αμερικανική εταιρεία την κατασκευή του ενός ουρανοξύστη και έργα 2,5 δισ. στο Ελληνικό

  • Μαριάννα Τζάννε


Διεύρυνση συμμαχιών στα μεγάλα έργα, άμεσα τα πρώτα εργοτάξια σε Βείκου και Κατεχάκη για την γραμμή 4 του μετρό-Όλα ο σχεδιασμός της εταιρείας σε υποδομές και ενέργεια

Στο οικιστικό κομμάτι της Lamda Development για το Ελληνικό και συγκεκριμένα για έναν από τους δύο Πύργους  που χωροταξικά βρίσκεται στην περιοχή της μαρίνας, εκδηλώνει ενδιαφέρον η AVAX σε συνεργασία με αμερικανική εταιρεία development όπως ανέφερε πριν από λίγο, ο επικεφαλής του ομίλου κ. Χρίστος Ιωάννου σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους.

Παρουσιάζοντας τα σχέδια και τις δραστηριότητες της εταιρείας, ο κ. Ιωάννου επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον στον συγκεκριμένο διαγωνισμό που έχει ξεκινήσει η Lamda για να κατασκευάσει τους δύο εμβληματικούς πύργους στην περιοχή του Ελληνικού, μεταξύ των 15 σχημάτων που έχουν κατέβει και ότι η ΑVAX, διεκδικεί και άλλα έργα συνολικού ύψους 2,5 δις, που θα προκηρυχθούν στο πλαίσιο της μεγάλης ανάπτυξης.

Σε σχέση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες, η διοίκηση παρουσίασε την νέα οργανωτική δομή του ομίλου ενόψει της προετοιμασίας για την διεκδίκηση νέων έργων που περιλαμβάνει τέσσερις τομείς: τα έργα υποδομών και κτιριακών έργων (γέφυρες, οδικά, λιμενικά, σιδηροδρομικά), τον ενεργειακό τομέα, (σταθμούς παραγωγής  ηλεκτρικής ενέργειας κ.α), τα έργα δικτύων (αγωγούς πετρελαίου, φυσικού αερίου, δίκτυα και υποδομές τηλεπικοινωνιών) και τον τομέα των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο περιβάλλον που αναπτύσσεται σήμερα η εταιρεία, το οποίο όπως αναφέρθηκε είναι εξαιρετικά θετικό λόγω των μεγάλων έργων υποδομής που προγραμματίζονται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ και των ΣΔΙΤ. Όπως ειπώθηκε, τα έργα αυτά θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, εντός τριετίας ή πενταετίας, συνθήκες που ενισχύουν τις συνεργασίες μεταξύ των ομίλων.  «Επιδιώκουμε τις συνεργασίες και είμαστε μέσα στους προτιμητέους συνεργάτες» ανέφερε ο κ. Ιωάννου. Σε ότι αφορά το μεγάλο έργο της γραμμής 4 του μετρό, μέχρι το τέλος του μήνα, θα σταλεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η σύμβαση στην συνέχεια θα χρειαστεί να κυρωθεί από την βουλή ώστε να υπογραφεί μέχρι το τέλος της Άνοιξης.

Η έναρξη μελετών αναμένεται τον Ιούνιο και η έναρξη των εργασιών προβλέπεται το 2022. Με την υπογραφή της σύμβασης τα πρώτα εργοτάξια θα εγκατασταθούν σε Βείκου και Κατεχάκη και αυτό όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Μιτζάλης γιατί από εκεί θα ξεκινήσουν οι δύο μετροπόντικές του έργου.

Ανάμεσα στα έργα που η εταιρεία θα διεκδικήσει είναι και το μεγάλο πακέτο των σιδηροδρομικών υποδομών ύψους 3,2 δις, που θα δημοπρατηθούν με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου, (επέκταση προς Ραφήνα –Λαύριο, σύνδεση του λιμανιού Θεσσαλονίκης με σιδηρόδρομο κ.α).

Στον τομέα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων η εταιρεία όπως αναφέρθηκε συμμετέχει ή έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον σε μια πλειάδα έργων όπως ο ΒΟΑΚ, η Εγνατία Οδός (στο έργο θα ενταχθεί στην ένωση Vinci –Μυτιληναίος), στο Καλαμάτα-Ρυζόμυλος-Μεθώνη, το Fly Over, σε φοιτητικές εστίες και 8 σχολικές μονάδες στα Χανιά κ.α.

Σχολιάζοντας μάλιστα την συμμαχία της για την Εγνατία Οδό, ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ προανήγγειλε διεύρυνση της συνεργασίας τόσο με την Μυτιληναίος όσο και με άλλους ομίλους αλλά χαρακτήρισε ανυπόστατες, τις φήμες για μετοχικό ντίλ.

Στον τομέα της ενέργειας, μέσω της θυγατρικής Volterra ο όμιλος λειτουργεί ήδη δύο αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 72 MW (με την ΔΕΗ να είναι μέτοχος μειοψηφίας στις εταιρείες διαχείρισης), ενώ το συνολικό χαρτοφυλάκιο υπό ανάπτυξη έργων φτάνει τα 300 MW. Μέσα στο 2021 θα ξεκινούν δύο νέα αιολικά σε Καστοριά και Κοζάνη, συνολικής ισχύος 36 MW. Ωριμάζουν και έργα συνολικής ισχύος 100 MW. Η Volterra έχει μερίδιο περίπου 2% στην αγορά λιανικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με τον κ. Ιωάννου να εμφανίζεται αισιόδοξος πως η αγορά θα ισορροπήσει μετά τα παρατράγουδα από την εφαρμογή του Target Model.

Στην αγορά των ακινήτων ο όμιλος είχε παρουσία κυρίως στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια (μέσω της μαρίνας Λεμεσού, μιας ανάπτυξη που κατέγραψε συνολικές πωλήσεις 600 εκατ. ευρώ). Τώρα επιστρέφει στην Ελλάδα και προωθεί δύο οικιστικά έργα σε Ελληνικό (σε ακίνητο κοντά στο σταθμό του μετρό) και στις Καλύβες Χανίων. Στόχος είναι να κατασκευαστούν συνολικά 40 κατοικίες με την επένδυση να φτάνει τα 11 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Μιτζάλης προέβλεψε ότι το αργότερο σε ένα χρόνο η εταιρεία θα εισέλθει σε κερδοφορία, είπε ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια για την ελάφρυνση των δανείων της και ότι η επιστροφή κεφαλαίου της Αττικής Οδού, ύψους 82 εκατ. ευρώ, που όπως είπε προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, θα πάει για την μείωση του τραπεζικού δανεισμού.

Διαβάστε ακόμη:

Πώς τα σούπερ μάρκετ εξελίσσονται σε… τράπεζες

Eλλάκτωρ: Πιεστικά τα προβλήματα ρευστότητας, αναγκαία η αύξηση κεφαλαίου

Μαρίνα Ραφαήλ: H Ελληνίδα κληρονόμος των Swarovski αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας

Απόρρητο Απόρρητο