Την πρώτη της δεκαετία στην αγορά γιόρτασε πρόσφατα η Blueground, μια από τις ελληνικές startup οι οποίες πρωταγωνιστούν στους κλάδους όπου δραστηριοποιούνται.

Η συγκεκριμένη, όπως είναι γνωστό, ξεκίνησε την πορεία της το 2013 με μερικά διαμερίσματα σε γειτονιές της Αθήνας στο portfolio της.

Σήμερα κατέχει ηγετική θέση στον τομέα της βραχυχρόνιας μίσθωσης πλήρως επιπλωμένων πολυτελών διαμερισμάτων, με συνηθέστερους πελάτες στελέχη πολυεθνικών- μα όχι μόνο, διατηρεί υψηλους ρυθμούς ανάπτυξης και διεκδικεί την είσοδό της στην κατηγορία των «μονόκερων», πλησιάζοντας πιο κοντά δηλαδή στο «φράγμα» του 1 δισ. δολ. ως προς την αποτίμησή της.

Το 2023 υπήρξε μια χρονιά γεμάτη με ιστορικές στιγμές για την Blueground, που συνοδεύθηκε από την επέκτασή της σε νέες πόλεις και σε μια νέα ήπειρο, με την προσθήκη χιλιάδων διαμερισμάτων με το κλειδί στο χέρι στο χαρτοφυλάκιό της, αλλά και τόσα άλλα γεγονότα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο CEO και συνιδρυτής της νεοφυούς ελληνικής εταιρείας, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, στο πλαίσιο της ανασκόπησής του για την περσινή πορεία της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Blueground, κατέχει το μεγαλύτερο παγκόσμιο δίκτυο πλήρως επιπλωμένων κατοικιών προς ενοικίαση για 30+ ημέρες στον κόσμο, παρέχοντας ευέλικτες λύσεις στέγασης.

Έχει φτάσει, εν ολίγοις, να διαχειρίζεται την λειτουργία ενός δυκτίου αποτελούμενου από 15.000 διαμερίσματα σε 32 πόλεις, σε 17 χώρες και 4 ηπείρους, ενώ φιλοξένησε 50.000 επισκέπτες την τελευταία δεκαετία, με στόχο τα 40.000 διαμερίσματα σε 50 πόλεις έως το 2025.

Το 2023 θεωρείται μια χρονιά-ορόσημο για την Blueground, καθώς στην διάρκειά του ανέπτυξε τις δραστηριότητές της στην Ασία, όπου έχει ήδη περισσότερα από 1.000 διαμερίσματα διαθέσιμα προς ενοικίαση και έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό σε σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται, ότι η ελληνική scale up πέρα από την χρηματοδότηση που έχει εξασφαλίσει ως τώρα, προχώρησε σε 3 διαδοχικές εξαγορές άλλων εταιρειών (Tabas, Travelers Haven, Nestpick) το προηγούμενο διάστημα, μπαίνοντας σε ρόλο επενδυτή η ίδια, επεκτείνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το εκτόπισμά της στον κλάδο της ενοικίασης ακινήτων, με την ταυτόχρονη βελτίωση των υπηρεσιών της.

Το 2024 αναμένονται νέες ανακοινώσεις, πιθανόν και σε επίπεδο χρηματοδότησης, άρα εξασφάλισης επιπλέον κεφαλαίων.

Το βέβαιο είναι ότι η Blueground με στόχους να συνεχίσει την αναπτυξιακή της τροχιά και να αυξήσει την κερδοφορία της, όπως τονίζεται εκ μέτους της διοίκησής της, ξεκίνησε ορισμένες νέες στρατηγικές πρωτοβουλίες.

Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η υπογραφή συμφωνιών franchise με συνεργάτες της σε Ιαπωνία και Ταϊλάνδη για την έναρξη των δραστηριοτήτων της στις δυο χώρες της Ασίας από το 2024, θέμα για το οποίο θα ακολουθήσουν ανακοινώσεις.

Οι 3 εξαγορές και η έρευνα

Η εξαγορά της βραζιλιάνικης startup Tabas και η εδραίωση της Blueground στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, με την παρουσία της και στην πόλη του Μεξικό, η απόκτηση του κορυφαίου παρόχου on-demand κατοικιών Travelers Haven με ένα δίκτυο κατοικιών σε 20.000 πόλεις σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ και της πλατφόρμας Nestpick, δεν αφορούν κατά τους ανθρώπους της ελληνικής startup μόνο την επέκταση της επιχείρησής τους, αλλά και μια έμπρακτη απόδειξη για την τήρηση της δέσμευσής τους να προσφέρουν περισσότερες επιλογές προς τους πελάτες της.

Επικαλούνται, παράλληλα, την σημαντική αλλαγή της στάσης πολλών ανθρώπων τα τελευταία 2 και πλέον χρόνια, μετά από το ξέπασμα της πανδημίας, που δημιουργεί ένα περιβάλλον με απαίτηση για πιο «προσαρμόσιμες λύσεις διαβίωσης» σε έναν σημερινό κόσμο που διακρίνεται από υψηλή κινητικότητα.

Σύμφωνα με μελέτη στην οποία συμμετείχαν επισκέπτες του Blueground, το 22% αυτών εξέφρασε την πρόθεσή του να εξακολουθήσει να μένει σε επιπλωμένα ενοίκια αντί να εγκατασταθεί σε μόνιμη κατοικία τα επόμενα 2-3 χρόνια.

Αυτή η εικόνα ώθησε την ανάπτυξη του Live@Blueground, ενός νέου προϊόντος που σχεδιάστηκε για άτομα που αναζητούν μια προσέγγιση «μεγαλύτερης παραμονής» (stay longer) για να ξεφύγουν από τις παραδοσιακές μη επιπλωμένες μισθώσεις και να καθιερώσουν το Blueground ως το «μακροχρόνιο σπίτι τους». Ευρήματα, που η εταιρεία επιδιώκει να αξιοποιήσει και όπως επίσης είχε υπογραμμισθεί με την έναρξη του Partner Network (Δικτύου Συνεργατών), θα υπάρχουν 18.000 επιπλέον κατοικίες διαθέσιμες στον ιστότοπο της, τόσο στις υπάρχουσες όσο και σε νέες αγορές.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι η Blueground κατέγραψε στο ενεργητικό της και την σύναψη συνεργασίας με μια άλλη επιτυχημένη ελληνική startup την Instacar.

Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου στέλνει ένα ακόμα μήνυμα, με αφορμή την συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας για την Blueground:

«Από την ταπεινή αρχή στην Αθήνα, στην Ελλάδα, μέχρι την καθιέρωση ενός παγκόσμιου ηγέτη στην ευέλικτη διαβίωση, κάθε ορόσημο θεωρείται απόδειξη της αφοσίωσης της ομάδας μας, της εμπιστοσύνης των πελατών και της υποστήριξης της κοινότητας.

Αυτό το ορόσημο δεν αφορά μόνο το παρελθόν. Είναι ένα σκαλοπάτι για το λαμπρό μέλλον που οραματιζόμαστε.».

Χαρακτηρίζει, ανάμεσα σε άλλα, το 2023 ως «μια χρονιά ανθεκτικότητας, ανάπτυξης και ευγνωμοσύνης» και εκτιμά ότι ακολουθεί ένα έτος ευημερίας, το 2024 «γεμάτο με νέες ευκαιρίες, συναρπαστικές προκλήσεις και συνεχή επιτυχία.».

Η αποτίμηση και η Wall Street

Η εισαγωγή της στο αμερικανικό χρημαστιστήριο της Wall Street παραμένει ένας από τους μελλοντικούς στόχους της Blueground, κάτι το οποίο είχε επιβεβαιωθεί και στο τέλος του 2022, μετά από ενημέρωση για την επένδυση του κρατικού fund του Άμπου Ντάμπι στην ελληνική εταιρεία με έδρα της τις ΗΠΑ. Αλλά, όπως είχε εξηγήσει το καλοκαίρι, σε συνέντευξή του στο newmoney ο κ.Χατζηελευθερίου, πέρσι υπήρχε μια περιορισμένη διαθέσιμη χρηματοδότηση και σχεδόν καμία εταιρεία δεν επιχειρούσε να μπει τώρα στο χρηματιστήριο. Συνεπώς, το 2024 θα φανεί αν και κατά πόσο έχουν θα διαφοροποιηθούν αυτές οι συνθήκες, έτσι ώστε να επιτρέψουν ένα τέτοιο εγχείρημα.

Μακροπρόθεσμος στόχος της παραμένει να ξεπεράσει την αποτίμηση των 10 δισ. δολ. Η Blueground είχε συγκεντρώσει κεφάλαια 256 εκατ. δολ. από προηγούμενους γύρους και είναι «ανοικτή» σε διαφορετικές δομές χρηματοδότησης.

Το report του Found.ation δημοσίευσε δε μια εκτιμώμενη αξία μεταξύ 600-800 εκατ. ευρώ για την Blueground, άρα το όριο του 1 δισ. δεν είναι μακριά…

Τον Μάiο πέρασε σε κερδοφορία, αν και αναγκάστηκε να προβεί σε κάποιες περικοπές προσωπικού, σε μια δύσκολη για όλους χρονιά η οποία σημαδεύτηκε από την κατάρρευση της Silicon Valley Bank και στα μέσα του 2023 αναθεώρησε τις προβλέψεις της για τα ετήσια έσοδα κάτω από την αρχική εκτίμηση για τον διπλασιασμό τους από 300+ εκατ. δολ. σε περίπου 600 εκατ. δολ., με προοπτική να υπερβούν τα 550 εκατ. δολ.

Διαβάστε ακόμη

Ποιους βάζει στο στόχαστρο η εφορία το 2024

Η Ούρσουλα, η «καρέκλα» της και ο Μητσοτάκης, η οικογένεια Φιλίππου με το χέρι στη τσέπη, ο καπνός και η φωτιά στην Πληροφορική και το Hilton στα Χανιά

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ πάνω από 120.000 νομικά πρόσωπα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ