Αν και η Tesla κατέχει αυτή τη στιγμή μερίδιο 80% στην αμερικανική αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η δεσπόζουσα θέση που έχει αποκτήσει με το Model 3 σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια σειρά προκλήσεων – με τη σημαντικότερη να ακούει στο όνομα «Ford».

Το σκηνικό αυτό θα διαμορφωθεί από την επόμενη χρονιά κιόλας, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις της Credit Suisse.

«Με όλον αυτό τον ανταγωνισμό που εισέρχεται στην αγορά, αναμένουμε το ηλεκτρικό όχημα που θα αποτελέσει την πραγματική απειλή για το Model 3, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις ΗΠΑ», αναφέρει ο αναλυτής της Credit Suisse, Νταν Λέβι, σε σημείωμά του προς τους επενδυτές. «Η Tesla έχει ένα παράθυρο ευκαιρίας τώρα καθώς έχει ένα σαφές ανταγωνιστικό προβάδισμα».

Αν και δηλώσεις αυτού του είδους αποτελούν κοινό τόπο μεταξύ των bullish αναλυτών της Wall Street για την Tesla, η Credit Suisse παραμένει επιφυλακτική για τον εταιρεία του Ελον Μασκ, καθώς από τον περασμένο Ιούνιο που άρχισε να καλύπτει τη μετοχή της Tesla δίνει αξιολόγηση «underweight» με τιμή στόχο τα 200 δολάρια, δηλαδή τουλάχιστον 40% χαμηλότερα από την τιμή κλεισίματος της μετοχής την Τετάρτη στα 346,11 δολ.

«Ωστόσο, όσο η Tesla εξακολουθεί μνα αντιπαλεύει τις βασικές δυσκολίες του κλάδου αυτοκινήτου, κινδυνεύει να μην μπορέσει να αδράξει αυτή την ευκαιρία», αναφέρει ο Λέβι.

Πιστεύει δε ότι πολύ σύντομα η Tesla σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπη με το κρίσιμο τεστ του «μοναδικού παίκτη» καθώς η  Ford αναμένεται να ανακοινώσει το μοντέλο της Mach-E την Κυριακή, μια γραμμή ηλεκτρικών SUV με έμπνευση από την Mustang.

«Το λανσάρισμα αυτό αποτελεί το πρώτο ορόσημο για τη στροφή της Ford στην ηλεκτροκίνηση και επιπλέον σηματοδοτεί την ενίσχυση της προσπάθειας των παραδοσιακών αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών να μπουν δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση», προσθέτει.

Το Mach-E της Ford θα είναι διαθέσιμο σε ΗΠΑ, Καναδά και Ευρώπη το επόμενο φθινόπωρο. Η Credit Suisse εκτιμά ότι θα τιμολογηθεί μεταξύ 40.000 και 50.000 δολαρίων.