Καλύτερες του αναμενόμενου ήταν οι επιδόσεις της Daimler για το β’ τρίμηνο του έτους, το οποίο υπήρξε εξαιρετικά δυσμενές συνολικά για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Την ίδια ώρα ωστόσο βρίσκεται σε εξέλιξη αντιπαράθεση της εταιρίας με τους εργαζόμενους, καθώς εκτιμάται ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης που δρομολογείται από την ηγεσία επιφυλάσσει σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας.

Νωρίτερα σήμερα η Daimler ανακοίνωσε ότι οι ζημιές της για το β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους ανέρχονται σε 1,68 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο η εταιρία προβλέπει ότι η χρονιά θα κλείσει με κέρδος, αν και περιορισμένο σε σχέση με το 2019. «Βλέπουμε τώρα τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης στις πωλήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλα Καλένιους, διευκρινίζοντας ότι οι προβλέψεις βασίζονται στην υπόθεση ότι η οικονομία θα συνεχίσει να επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς και ότι δεν θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού. Ο κατασκευαστής των αυτοκινήτων Mercedes θα συνεχίσει, σύμφωνα με τον κ. Καλένιους, να αναπτύσσει τον κλάδο των πολυτελών αυτοκινήτων της προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη της. «Βλέπω ότι η ισχυρότερη ανάπτυξη αφορά το πιο πολυτελές κομμάτι της δραστηριότητάς μας», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρίας, Χάραλντ Βίλχελμ, τα οικονομικά στοιχεία της Daimler ενισχύθηκαν πράγματι σημαντικά από την ανάκαμψη της ζήτησης για μοντέλα όπως το GLS SUV και η S-Class Maybach.

Την ίδια ώρα ωστόσο και ενώ η ηγεσία της Daimler αντιμετωπίζει την πανδημία του κορονοϊού ως καταλύτη για το πέρασμα της εταιρίας στη νέα εποχή, οι εργαζόμενοι εκφράζουν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο το σχέδιο αναδιάρθρωσης που δρομολογείται να οδηγήσει όχι μόνο σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, αλλά και σε κλείσιμο μονάδων παραγωγής. Πριν από λίγη ώρα οι επικεφαλής των συνδικάτων των εργαζομένων της Daimler απέρριψαν τόσο την αναστολή λειτουργίας εργοστασίων όσο και την επαναδιαπραγμάτευση της παλαιότερης συμφωνίας η οποία αποκλείει υποχρεωτικές απολύσεις μέχρι το 2030. «Η συμφωνία και οι σχετιζόμενες με αυτή εγγυήσεις δεν θα γίνουν αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης. Και δεν συζητούμε για κλείσιμο εργοστασίων», γράφει ο επικεφαλής του συνδικαλιστικού οργάνου της Daimler Μίχαελ Μπρεχτ σε επιστολή του προς τους συναδέλφους του, την οποία αποκάλυψε το Bloomberg.

Ο Όλα Καλένιους δήλωσε πάντως από την πλευρά της εργοδοσίας ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα φθάσει έως το 2025 αντί του 2022 που προβλεπόταν αρχικά, αλλά αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με τους στόχους περικοπών της εταιρίας, επικαλούμενος τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους.

Πριν από λίγες ημέρες ο επικεφαλής προσωπικού Βίλφριντ Πορτ είχε δηλώσει ότι η Daimler θα πρέπει να περικόψει πάνω από 15.000 θέσεις εργασίας, εφαρμόζοντας ωστόσο σύστημα εθελουσίας εξόδου και όχι υποχρεωτικών απολύσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως, ο στόχος μείωσης του εργοδοτικού κόστους αυξήθηκε από 1,6 σε δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση, εκτιμάται ότι θα πρέπει να καταργηθούν περίπου 30.000 θέσεις εργασίας σε διάφορες χώρες όπου δραστηριοποιείται η Daimler. «Περιμένουμε η ηγεσία της εταιρίας να διαψεύσει αποφασιστικά τις εικασίες των ΜΜΕ», αναφέρουν σχετικά οι συνδικαλιστές.

Η Daimler απασχολεί συνολικά 300.000 εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο.