Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με πληροφορίες, η προεπιλογή των υποψηφίων για την ΔΕΠΑ Υποδομών που θα ανοίξει την αυλαία των ιδιωτικοποιήσεων μετά την κρίση χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται πριν το Φθινόπωρο η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

Στην κυβέρνηση αναφέρουν ότι ο τομέας των δικτύων και οι ρυθμιζόμενες αποδόσεις που προσφέρει στους επενδυτές καθιστούν ελκυστικές τις εταιρείες χωρίς να βάζουν ιδιαίτερα εμπόδια στο σχεδιασμό. Εν αντιθέσει με τις άλλες ιδιωτικοποιήσεις  που επηρεάζονται από το οικονομικό κλίμα και τις χρηματιστηριακές υποτιμήσεις και οι οποίες εκ των πραγμάτων μεταφέρονται για τους επόμενους μήνες.

Ο διαγωνισμός για την ΔΕΠΑ Υποδομών που διαχωρίστηκε από την ΔΕΠΑ και αποτελεί ξεχωριστή εταιρεία από τα τέλη Απριλίου, ξεκίνησε λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας μέσα στο Φεβρουάριο,  με την εμφάνιση εννέα συνολικά υποψηφίων. Πρόκειται για την Ιταλική Italgas, την κινεζική China Resources Gas, την τσεχική EPH αλλά και πανίσχυρα funds όπως το αμερικανικό KKR, το αυστραλιανό Macquarie καθώς επίσης και τα Antin Infrastructure Partners, First State Investments (Αυστραλία), I Squared και SinoCEEF (Κίνα).

Πληροφορίες αναφέρουν ότι από την short list θα απουσιάζουν κάποια επενδυτικά funds, τα οποία επηρεάζονται από τις επιπτώσεις του COVID 19.

Ένα μήνα αργότερα, εμφανίστηκαν αντίστοιχα εννέα επενδυτικά σχήματα για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να μην επηρεαστεί το μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων από την λαίλαπα της υγειονομικής κρίσης.

Σήμερα, καταβάλλεται προσπάθεια που θα αποτελούσε και ένα θετικό μήνυμα γραφής για την πορεία προς την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας, η short list για την εταιρεία να καταρτιστεί μέσα στο καλοκαίρι (περί τα τέλη Ιουνίου). Στο διαγωνισμό αυτό πέρα από τους διεθνείς παίκτες Shell, Vitol, MET, Power Globe, κυριαρχούν μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι όπως Μυτιληναίου, Κοπελούζου, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελληνικά Πετρέλαια σε συνεργασία με την Edison, και η Motor Oil σε συμμαχία με την ΔΕΗ.

Η ΔΕΠΑ Υποδομών ελέγχει το 100% της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής, το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, το 100% της ΔΕΔΑ (Υπόλοιπή Ελλάδα) με το 65% των μετοχών να ελέγχεται από το ΤΑΙΠΕΔ και το υπόλοιπο 35% από τα ΕΛΠΕ.

Προ τριμήνου η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων που είχε συγκληθεί για να εγκρίνει τα δύο MoU,  τα οποία έχει υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ για τα μερίδια που κατέχει στη ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας, είχε κάνει μια πρώτη αποτίμηση της εταιρείας.

Όπως είχε δηλώσει τότε, η αξία της ΔΕΠΑ συνολικά καταγράφεται στα βιβλία των ΕΛΠΕ στα 300 έως 350 εκατ. ευρώ, από τα οποία 250 με 300 αντιστοιχούν στην αξία της ΔΕΠΑ Υποδομών και τα 50-100 εκατ. στη ΔΕΠΑ Εμπορία. Αυτομάτως η αποτίμηση αυτή ανεβάζει την αξία για το 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών σε άνω από 600 εκατ. ευρώ.