Σχεδόν δύο χρόνια στην …αναμονή βρίσκονται περί τα 1.000 επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού κοντά στα 3 δισ. ευρώ για επενδύσεις μικρότερης και μεσαίας κλίμακας, που περιμένουν ακόμη τις αποφάσεις υπαγωγής του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016.

Τον Δεκέμβριο του 2017 ξεκίνησαν οι υποβολές του Β’ κύκλου του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016 για το καθεστώς ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» και Απρίλιο του 2018 για το Β’ κύκλο του καθεστώτος «Νέες ανεξάρτητες Μ.Μ.Ε». Τον Ιανουάριο του 2019 άρχισαν να δημοσιεύονται σταδιακά οι προσωρινοί πίνακες των δικαιούχων για τα καθεστώτα αυτά κατά πολύ οι χρόνοι απόκρισης των δημοσίων υπηρεσιών», όπως σχολιάζεται χαρακτηριστικά.

«Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί ούτε μια απόφαση υπαγωγής στα πλαίσια του μεγαλύτερου χρηματοδοτικού εργαλείου της χώρας», επισημαίνουν αρμόδιες πηγές στο ΝΜ. Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι δεν είναι μόνο οι μεγάλες επενδύσεις που έρχονται αντιμέτωπες είτε με το «τέρας» της γραφειοκρατίας είτε ακόμη και τους αργούς ρυθμούς των δημοσίων υπηρεσιών – εν προκειμένω στο υπουργείο Ανάπτυξης- αλλά εξίσου σημαντικές, κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν και τη «ραχοκοκκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, είναι και οι μικρότερες επενδύσεις.

Τα οφέλη στην πραγματική οικονομία από την υλοποίηση των εν λόγω επενδύσεων θα ήταν πολύ μεγάλα, αν ληφθεί ότι πρόκειται για σχεδόν 1.000 επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού πάνω από 3 δισ. ευρώ, με έργα από μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ έως και κάποια εκατομμυρίων ευρώ. «Πρόκειται ουσιαστικά για σχέδια στους τομείς του τουρισμού, της μεταποίησης, της αγροδιατροφής κ.τ.λ.  από επιχειρήσεις οι οποίες βλέπουν τις προσπάθειές τους να βγουν από την κρίση να σκοντάφτουν πάνω στην αναβλητικότητα του ελληνικού Δημοσίου και την αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία. Εάν λοιπόν θέλουμε όντως ως χώρα να ανέβει η Ελλάδα στον κατάλογο ‘’Doing Business’’ της Παγκόσμιας Τράπεζας θα πρέπει να επιταχυνθούν κατά πολύ οι χρόνοι απόκρισης των δημοσίων υπηρεσιών», όπως σχολιάζεται χαρακτηριστικά.

Σημειωτέον ότι πλησιάζει να κλείσει και ο Γ’ κύκλος για υποβολή αιτήσεων στα ίδια καθεστώτα και ακόμη εκκρεμεί η έκδοση αποφάσεων υπαγωγής και κατ’ επέκταση οι πληρωμές των υποψήφιων επενδυτών που έχουν καταθέσει τα σχέδια τους στον Β’ κύκλο.

Κατά τις πληροφορίες, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών και Περιφερειών, πρώτη φορά από την θέσπιση του Αναπτυξιακού Νόμου, τα κονδύλια δεν επαρκούν για το σύνολο των επιχειρήσεων που αιτήθηκαν και πληρούν τα κριτήρια νομιμότητας του θεσμικού πλαισίου. Ακόμη και επί της προηγούμενης κυβέρνησης όλα τα επενδυτικά σχέδια που υποβλήθηκαν και πληρούσαν τις προϋποθέσεις του Νόμου εγκρίθηκαν και δικαιούνται ενίσχυσης. Γεγονός το οποίο φαίνεται ότι βάζει στο τραπέζι το αίτημα από την αγορά για αύξηση των κονδυλίων που θα διατεθούν για τον Β’ και Γ’ κύκλο υποβολών του Ν.4399/2016, ώστε να διατεθούν επιπλέον πόροι για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων, εφόσον πληρούνται όλες οι σχετικές προδιαγραφές.