Ανοιχτή πρόσκληση στους Kινέζους να επισκεφτούν τη χώρα μας αλλά και να επιχειρήσουν στον κλάδο του τουρισμό απηύθυνε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, από το βήμα της εκδήλωσης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, για την διαδικτυακή πλατφόρμα διεπιχειρησιακού εμπορίου Alibaba.

Η Ελλάδα όπως είπε η υπουργός αποτελεί ιδανικό προορισμό για τους επισκέπτες από την Κίνα και την ίδια στιγμή δίνεται η δυνατότητα και στους επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα.

Προς την κατεύθυνση αυτή ανάφερε η υπουργός η παρούσα διαδικτυακή πλατφόρμα θα δώσει την ευκαιρία στους Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες να συνάψουν συνεργασίες στην Κίνα.

Εστιάζοντας στην πολιτική του υπουργείου η αρμόδια υπουργός σημείωσε ότι έμφαση δίνεται στο άνοιγμα των νέων αγορών. Μάλιστα, η προσέγγιση και το άνοιγμα της αγοράς της Κίνας που ξεκίνησε το 2015 αποδίδει καρπούς. Το 2016 υπογράμμισε η κα Κουντουρά έχει επιτευχθεί μεγάλη αύξηση του εισερχόμενου ρεύματος από τη χώρα του Δράκου.
Ενδεικτικό της δυναμικής του εισερχόμενου τουρισμού από την Κίνα αποτυπώνεται στα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου από το επιμελητήριο της Αθήνας που όπως είπε, οι κινέζοι που επισκέφτηκαν την Αμερική το 2015 ήταν 2,6 εκατομμύρια και η κατά κεφαλήν τους δαπάνη ανήλθε σε 10.000 δολάρια. «Φανταστείτε, όπως είπε, η Ελλάδα να προσελκύσει 1 εκατ. τουρίστες από τους 120.000 που είναι σήμερα», σημείωσε.

Σε κάθε περίπτωση το κλειδί για τη μεγέθυνση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς την Ελλάδα, είναι η αναβάθμιση των αεροπορικών συνδέσεων προς τα ελληνικά αεροδρόμια και προς αυτή την κατεύθυνση καταβάλλονται προσπάθειες, όπως τόνισε η υπουργός.

Τέλος, το αρμόδιο υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες και για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών, καθώς οι πρόσφατες παραγωγές των Κινέζων στη χώρα μας έφεραν αποτέλεσμα, όπως τονίστηκε.

Στο μεταξύ, χθες, υψηλόβαθμα στελέχη του κινεζικού κολοσσού είχαν συνάντηση με τη διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) στο υπουργείο Εξωτερικών, μετά από πρωτοβουλία του υφυπουργού Εξωτερικών, Δημήτρη Μάρδα, παρουσία κυβερνητικών στελεχών, μία συνάντηση η οποία αποτελεί συνέχεια των επαφών που είχε τον περασμένο Ιούλιο στην Κίνα ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, με τον ιδρυτή της Alibaba, Τζακ Μα.

Σε αυτήν παρευρέθησαν μεταξύ άλλων ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου, και η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, ενώ την Alibaba εκπροσώπησαν οι Ροντρίγκο Τσιπριάνι, γενικός διευθυντής της εταιρείας για τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα), Κριστίνα Φοντάνα, επικεφαλής του επιχειρηματικού τομέα, Γιονγκ Τσανγκ, επικεφαλής περιεχομένου του τμήματος Τουρισμού (Alitrip), Γιάνα Γκενγκ, διευθύντρια επιχειρηματικής ανάπτυξης και χρηματοοικονομικής (AliPay), και Αλμπερτ Αντονίνι Μάντζια, διευθυντής μάρκετινγκ του ομίλου.

Ωστόσο, το μεγάλο ραντεβού της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας με την Alibaba πραγματοποιείται σήμερα στο ξενοδοχείο Hilton, όπου τα στελέχη της κινεζικής εταιρείας προχωρούν στην παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Alibaba.

Σε ό,τι αφορά στον πρώτο βασικό «πυλώνα», αυτόν του Τουρισμού, η πλατφόρμα Alitrip της Alibaba «υπόσχεται» την έλευση περισσότερων Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα. Τα βασικότερα θέματα που συζητούνται αφορούν τη γρήγορη έκδοση βίζας, τις σημάνσεις στα κινεζικά, την είσοδο του συστήματος πληρωμών Alipay στην ελληνική αγορά, την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στα marketplaces της Alibaba, και τα θέματα των πτήσεων και της εκπαίδευσης των επιχειρήσεων. Στόχος είναι ο αριθμός των Κινέζων που έρχονται στην Ελλάδα να εκτοξευτεί από τους 120.000 που είναι σήμερα (εκ των οποίων μόνο το 8% έρχονται μέσω του Alitrip) σε περισσότερους από 1.000.000.

Αναφορικά με τον «πυλώνα» των εξαγωγών, τα στελέχη της Alibaba θα εξηγήσουν στις ελληνικές επιχειρήσεις πώς να αξιοποιήσουν τις πλατφόρμες του ομίλου και ιδίως το Tmall, το site μέσω του οποίου επιχειρήσεις από ολόκληρο τον κόσμο μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους στην κινεζική αγορά. Το πλεονέκτημα που δίνει η Alibaba με το Tmall είναι ότι δεν χρειάζεται να έχει μία επιχείρηση αποθηκευτικό χώρο και καταχωρημένο εμπορικό σήμα στην Κίνα προκειμένου να πουλήσει στην κινεζική αγορά.

Τα είδη που έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για να εξαχθούν στην Κίνα μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τυποποιημένα αγροδιατροφικά προϊόντα, (ελαιόλαδο, ελιές – παράγωγα ελιάς, μέλι – βασιλικός πολτός, αρτοποιήματα, βότανα, ζυμαρικά κλπ), αλλά και καλλυντικά, παιδικά είδη και είδη ιματισμού.