Επιχειρήσεις

efood: Τι συμβαίνει με τις ανανεώσεις συνεργασίας για τους διανομείς – Έντονες αντιδράσεις (upd)

  • newsroom


H εξέλιξη σχολιάστηκε αρνητικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από συνδικαλιστικούς φορείς, όπως η ΓΣΕΕ και το Συνδικάτο Επισιτισμού Τουρισμού Ξενοδοχείων Ν. Αττικής - Τι απαντά η εταιρεία

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει απόφαση της efood να προχωρήσει σε αλλαγές του εργασιακού καθεστώτος για τους διανομείς της.

Όλα ξεκίνησαν από το μήνυμα που έλαβαν το απόγευμα της Τετάρτης στο κινητό τους διανομείς της efood, με το οποίο η εταιρεία τους προτείνει να συμμετάσχουν στο σχήμα συνεργασίας freelancing.

Το μήνυμα

«Αγαπητέ Rider, στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing.
«Θέλουμε να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer – ανέφερε το μήνυμα -Θα έχεις την ευελιξία να διαμορφώσεις τις ώρες εργασίας σου και να αυξήσεις τις αποδοχές σου. Σε διαφορετική περίπτωση θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης. Παρακαλώ να μας ενημερώσεις άμεσα μέσω ticket για την αποδοχή του παραπάνω , προκειμένου να σε ενημερώσουμε για τα επόμενα βήματα», είναι το μήνυμα που έλαβαν οι εργαζόμενοι από την εταιρεία».

Στην ουσία η εταιρεία ζητεί τους μέχρι τώρα μισθωτούς εργαζόμενους διανομείς της, να μετατραπούν σε «συνεργάτες» (freelancers).

Η εταιρεία αναφέρει ως αιτία αυτής της τομής στις εργασιακές της σχέσεις, την «αύξηση της παραγωγικότητας», με γνώμονα την οποία είχε ήδη εφαρμόσει το σύστημα αξιολόγησης με batch, όπως όριζαν οι συμβάσεις που οι ταχυμεταφορείς υπέγραφαν με τη συνεργαζόμενη εταιρεία διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού Manpower.

Σε ερώτηση που έκανε το σωματείο των εργαζομένων του κλάδου για την αιτία της αλλαγής μοντέλου, η εταιρία απάντησε ότι μετά την  αξιολόγηση των προφίλ των εργαζόμενων έκρινε ότι δεν ήταν αποδοτικοί.

Έντονες αντιδράσεις

Η παραπάνω κίνηση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από συνδικαλιστικούς φορείς, όπως το Συνδικάτο Επισιτισμού Τουρισμού Ξενοδοχείων Ν. Αττικής.

Το Συνδικάτο αναφέρει πως «η εταιρεία εκβιάζει τους συναδέλφους διανομείς με χαμηλή αξιολόγηση, με το δίλημμα ή άνεργος ή “συνεργάτης”. Όπου συνεργάτης εννοείται, η εφαρμογή του νέου νόμου της κυβέρνησης που φωτογραφίζει το freelancer,  όπου προβλέπεται 6μηνη ορισμένου χρόνου σύμβαση που απαλλάσσει την εταιρεία από ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα πληρώνοντας με το κομμάτι», ενώ προειδοποιεί πως «κανένας συνάδελφος διανομέας δε πρέπει να δεχτεί να του επιβάλλει η εταιρεία το “συνεργατικό” μοντέλο. Αυτό το μοντέλο δεν εφαρμόζεται από την εταιρεία για να επωφεληθούν οι μόνιμοι διανομείς. Αλλά για να απαλλαγεί από τα δικαιώματα όσων δουλεύουν σταθερά και έχουν ήδη πολλές ανανεώσεις 3μηνων συμβάσεων».

Το Συνδικάτο μάλιστα καλεί σε συνέλευση την Κυριακή προκειμένου να αποφασιστούν κινητοποιήσεις.

H είδηση συγκέντρωσε πολλά tweets που αποδοκίμαζαν την εταιρεία κάνοντας λόγο για «πλατφόρμες- γαλέρες». Το το πρωί της Παρασκευής το hashtag #cancel_efood ήταν πρώτο trend στο ελληνικό Twitter.

«To efood» επισημαίνει ο γραμματέας τύπου της ΓΣΕΕ Δημήτρης Καραγεωργόπουλος «έχει υπερεκτιμήσει το πόσο μπορεί να εκβιάσει τους εργαζόμενους, αφού τους ξεσήκωσε να παρατήσουν την εργασία τους σε άλλα μαγαζιά, προσφέροντας,η αλήθεια είναι, ελκυστικό πακέτο αποδοχών και παροχών. Αφού εδραιώθηκε στην αγορά, τώρα μετατρέπει τους εργαζόμενους σε freelancers. Mε πρόσχημα ένα απαράδεκτο σύστημα αξιολόγησης, ξεσκαρτάρει από το δαπανηρό υποτίθεται προσωπικό και σχεδόν εκβιαστικά του αλλάζει τη σύμβαση. Για μας ήταν αναμενόμενο να συμβεί κάτι τέτοιο. Ακόμα και οι απαράδεκτες διευκολύνσεις που έκανε ο τελευταίος εργασιακό νόμος σε αυτού του είδους τις πλατφόρμες δεν ήταν αρκετές να καλύψει τη βουλιμία τους για περισσότερα κέρδη σε βάρος των εργαζομένων».

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.

To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer).

Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης.

Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.
Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.

Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς  και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς.

Διαβάστε ακόμα:

Γιατί οι ξένοι ξενοδοχειακοί κολοσσοί μπαίνουν πιο ενεργά τώρα στην Ελλάδα

Byte Computer: Αύξηση 69% στα καθαρά κέρδη εξαμήνου

Eurobank Equities: Ανεβάζει στα €15 την τιμή στόχο για ΟΠΑΠ – Σύσταση «αγοράς»