Τη μεγάλη κυβερνητική στροφή στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με κίνητρα που θα ωθήσουν την αγορά και θα ανεβάσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υποστηρίζουν οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας, που ετοιμάζονται να επενδύσουν στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών και στα δίκτυα φόρτισης.

Τα ΕΛΠΕ που έχουν εντάξει στη στρατηγική τους τον τομέα της ηλεκτροκίνησης ετοιμάζουν δυναμική είσοδο, συστήνοντας εταιρεία ειδικού σκοπού που θα δραστηριοποιηθεί στους τομείς της φόρτισης αλλά και της παροχής υπηρεσιών διαχείρισης δικτύων.

Ήδη, τη δική της πορεία στην ηλεκτροκίνηση έχει χαράξει η θυγατρική του ομίλου, Elpedison, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις σε οικιακούς και επιχειρηματικούς πελάτες.

Χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Ζαχαριάδης, μιλώντας στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, εξήγησε ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στους τέσσερις από τους έξι επιχειρηματικούς τομείς που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση (προμήθεια εξοπλισμού, εγκατάσταση και συντήρηση, προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας) προσφέροντας υπηρεσίες σε οικιακούς και εμπορικούς πελάτες, αλλά και επιχειρήσεις όπως σουπερμάρκετ και ξενοδοχεία, στα οποία η πρόσβαση στους χώρους στάθμευσης είναι δημόσια.

Εμπόδια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, προβάλλουν το κόστος των οχημάτων που παραμένει υψηλό αλλά και οι αδυναμίες του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για την εγκατάσταση φορτιστών σε όλα τα σημεία του οδικού δικτύου.

Ενθαρρυντικό μήνυμα, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αποτελεί η βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, η οποία επιτρέπει ολοένα και μεγαλύτερη αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Νωρίτερα ο δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης ανακοίνωνε την άμεση εγκατάσταση 25 φορτιστών σε διαφορετικές περιοχές της Αθήνας και για να δοθούν κίνητρα στον κόσμο τον πρώτο χρόνο θα είναι δωρεάν η φόρτιση.

Παράλληλα στόχος είναι να αλλάξει και η λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης ώστε για ένα διάστημα τα ηλεκτρικά οχήματα να μην πληρώνουν.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι από τα υπουργεία που μαζί με το υποδομών πρωτοστατούν στην διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

Η γενική γραμματέας ενέργειας και ορυκτών πρώτων υλών κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε χθες ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους προβλέπεται ότι θα  χωροθετηθούν10.000 φορτιστές, δημιουργώντας έναν τζίρο για τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών ηλεκτρικής φόρτισης της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε, από τον Ιούλιο έως σήμερα στο πρόγραμμα έχουν υποβληθεί 10.000 αιτήσεις και απορροφήθηκαν κονδύλια 9 εκατ. από το συνολικό πακέτο των 45 εκατ. ευρώ.

Ο τζίρος που έχει δημιουργηθεί ανέρχεται σε 42 εκατ. ευρώ. Μάλιστα για το 2020 υπερκαλύφθηκε ο στόχος της ταξινόμησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς  έγιναν 2.150 ταξινομήσεις όταν ο στόχος του ΕΣΕΚ ήταν 1.265.

Οι αλλαγές

Την ίδια στιγμή, το ΥΠΕΝ ετοιμάζεται να τροποποιήσει επί το ευνοϊκότερο και τα κίνητρα της επιδότησης για τα ηλεκτρικά ΙΧ με επτά σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Με βάση τις προτάσεις του υπουργείου καταργείται η υποχρεωτική αγορά του ηλεκτρικού οχήματος μετά το τέλος της ελάχιστης χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Πρόκειται για αυτοκίνητα για τα οποία επιδοτείται η χρονομίσθωση. Επιπλέον, αυξάνεται ο αριθμός των επιδοτούμενων οχημάτων των εταιριών. Με το τρέχον πρόγραμμα οι εταιρείες μπορούν να επιδοτηθούν για την αγορά τριών οχημάτων. Ο αριθμός θα ανέλθει στα 10.

Παρέχονται επίσης διευκολύνσεις και δυνατότητα εκχώρησης του ποσού της επιδότησης στις τράπεζες ώστε αυτές να δανειοδοτούν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με ισόποσο ποσό για την απόκτηση του οχήματος.

Επίσης αυξάνεται το ποσού της απόσυρσης για τα ταξί ενώ μπαίνουν στη λίστα των επιλέξιμων εταιριών και οι δημοτικές επιχειρήσεις καθώς και οι εταιρίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Τέλος, επιλέξιμη είναι η επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου και σε κλάδους, όπως τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων ενώ επιδότηση για την απόκτηση φορτιστών θα λαμβάνουν και τα νομικά πρόσωπα.

Διαβάστε ακόμη: 

To πρώτο αισιόδοξο μήνυμα για τον Τουρισμό το 2021

«Γέφυρα 2»: Επιδότηση 300 εκατ. ευρώ σε επιχειρηματικά δάνεια

Βασίλης Καλίτσης – Ελευθερία Μαμιδάκη: Νέος στόχος η επέκταση της Vimodji στις διεθνείς αγορές