Tην πρόβλεψη ότι η πορεία των ΕΛΠΕ δεν θα είναι ίδια το 2020 και ενδεχομένως και το 2021 λόγω της πανδημίας και των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται στον πετρελαϊκό τομέα και της ραγδαίας υποχώρησης των περιθωρίων διύλισης έκανε από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Σιάμισιης.

Όπως ανέφερε, οι αποδόσεις της εταιρείας στο α΄τρίμηνο ήταν θετικές καθώς η κρίση ξέσπασε λίγο πριν το τέλος Μαρτίου. Τόνισε όμως ότι οι πρωτοφανείς συνθήκες που δημιούργησε στην αγορά είναι υπολογίσιμες και απρόβλεπτες και «δεν μπορούμε να περιμένουμε την ίδια πορεία για το σύνολο του έτους». Στο ερώτημα πόσο επηρεάζει την στρατηγική του ομίλου η κατάσταση αυτή ο κ. Σιάμισης υποστήριξε ότι οι επιπτώσεις είναι αρνητικές και με πολλούς τρόπους.

Ωστόσο, οι στρατηγικοί στόχοι του ομίλου που είναι η επέκταση σε νέους τομείς, όπως π.χ οι ΑΠΕ και η ηλεκτροκίνηση αλλά και η βελτίωση της λειτουργίας στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, δεν θα διαφοροποιηθούν. Θα υπάρξουν όμως όπως σημειώθηκε, προσαρμογές όσον αφορά το χρονισμό, τις προτεραιότητες, αλλά και τη χρηματοδότηση.

Αρνητικά είναι τα μηνύματα και από την αγορά υγρών καυσίμων, καθώς το α΄τρίμηνο έχει πέσει η ζήτηση στα καύσιμα στο 50%. Παρά την ανάκαμψη που παρατηρείται με την χαλάρωση των μέτρων, οι προβλέψεις δεν είναι θετικές καθώς ένα νευραλγικό κομμάτι της αγοράς, ο τουρισμός έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό. «Πέρσι είχαμε 30 εκ. τουρίστες και φέτος δεν θα τους έχουμε», και αυτό επηρεάζει σοβαρά την αγορά καυσίμων που όπως εκτίμησε η διοίκηση των ΕΛΠΕ, φέτος με μετριοπαθείς εκτιμήσεις θα κλείσει με πτώση πωλήσεων κατά 20% έως 30%.

Ο κ. Σιάμισης μετά το τέλος της γενικής συνέλευσης των μετόχων απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, φωτίζοντας την στρατηγική αλλά και τις πρωτοβουλίες του ομίλου το αμέσως επόμενο διάστημα σε όλους τους τομείς.

Όπως αναφέρθηκε, τα πετρέλαια μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ανακοινώσουν όλη την στρατηγική τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Έχοντας 1.700 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, είναι λογικό η επέκταση στην ηλεκτροκίνηση να ξεκινήσει από τα σημεία φόρτισης εκεί, χωρίς όμως να ακυρώνονται τα συμβατικά καύσιμα που με την βελτίωση της τεχνολογίας, προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στην κατανάλωση καυσίμων αλλά και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Για την αγορά φυσικού αερίου, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο διεύρυνσης της κοινοπραξίας με την EDISON για την εξαγορά της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Όπως είπε επί του παρόντος το σχήμα παραμένει το ίδιο και οποιεσδήποτε προτάσεις θα αξιολογηθούν σε δεύτερο χρόνο. Σε ότι αφορά την πορεία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών ανέφερε ότι είναι πιο προχωρημνένη σε σχέση με την ΔΕΠΑ Εμπορίας, εκτιμώντας ότι το κλείσιμο της συναλλαγής μπορεί να ολοκληρωθεί το α΄τρίμηνο του 2021.

Για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην οποία αναπτύσσεται μέσω της Elpedison δήλωσε ότι η εταιρεία αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον με στρεβλώσεις, το οποίο δημιουργεί οριακή κερδοφορία και τόνισε την ανάγκη να ληφθούν πρωτοβουλίες σε θεσμικό επίπεδο.

Οι ΑΠΕ κατά τον κ. Σιάμισιη είναι στρατηγική επιλογή, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί και με νέες κινήσεις με στόχο 300 μεγαβάτ μέχρι το τέλος του 2021 και απώτερο σκοπό τα 600 Μεγαβάτ, που όπως είπε χαρακτηριστικά είναι μια επιλογή που ταιριάζει στα μεγέθη του ομίλου.

Για το φωτοβολταϊκό των 204 Μεγαβάτ στην Κοζάνη που αποτελεί την πρώτη μεγάλη κίνηση των ΕΛΠΕ στην πράσινη ανάπτυξη, αναφέρθηκε ότι η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα αφού ολοκληρωθεί το αδειοδοτικό πλαίσιο. Σε ότι αφορά τους υδρογονάνθρακες, που τα ΕΛΠΕ συμμετέχουν σε 9 παραχωρήσεις, αναφέρθηκε ότι καθώς πρόκειται για μακροπρόθεσμες επενδύσεις, δεν είναι δυνατό να ειπωθεί σε αυτή την αρνητική συγκυρία, κάποιος ανασχεδιασμός. Τόνισε πάντως ότι τα ΕΛΠΕ παρακολουθούν από κοντά τις τιμές του αργού και τις επιπτώσεις της πανδημίας, θεωρώντας ως την πιο ώριμη παραχώρηση για να ξεκινήσει τα επόμενα τρίμηνα, ερευνητικό πρόγραμμα το Δυτικό Πατραϊκό.

Να σημειωθεί ότι η γ.σ ενέκρινε μέρισμα 0,50 ευρώ ανά μετοχή, από το οποίο έχει καταβληθεί προμέρισμα 0,25 ευρώ. Η αποκοπή θα γίνει στις 29 Ιουνίου και η καταβολή στις 6 Ιουλίου.