Με τα προϊόντα χαλκού και αλουμινίου να έχουν τεθεί στην πρώτη γραμμή ζήτησης στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης, χάρη στην 100% ανακυκλωσιμότητα τους, ο όμιλος Βιοχάλκο μέσω της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ συνεχίζει τις επενδύσεις του διεκδικώντας ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι απ’ την πίτα που διαρκώς μεγαλώνει.

«Από τότε που μεταφέραμε την έδρα στο εξωτερικό οι εταιρείες μας επένδυσαν 1,5 δις ευρώ στην ελληνική οικονομία», δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης χθες ο κ. Μιχάλης Στασινόπουλος.

Παράλληλα η διοίκηση τόσο της ΕΛΒΑΛ όσο και της ΧΑΛΚΟΡ επιχείρησαν να σκιαγραφήσουν τους επόμενους στόχους που έχει βασικό άξονα τη σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας μιας και όπως είπε ο κ. Στασινόπουλος υπάρχουν «μεγάλα ρεύματα που τρέχουν στη διεθνή οικονομία», με κυριότερα την πράσινη οικονομία και την ενεργειακή αποδοτικότητα που ωθούν σταθερά ανοδικά τη ζήτηση για τα προϊόντα τους.

«Οι βιομηχανίες μας εκμεταλλευόμενες ανάγκες για πιο εξειδικευμένα προϊόντα, κατάφεραν να προωθήσουν ποιοτικά προϊόντα σε αγορές πάρα πολύ δύσκολες. Επενδύοντας πάντα στην αύξηση της δυναμικότητας και σε νέα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες της ζήτησης, μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στις απαιτητικές διεθνείς αγορές», σημείωσε ο κ. Στασινόπουλος. Τόνισε δε πως η ΕΛΒΑΛ και η ΧΑΛΚΟΡ είναι εταιρείες που μεγάλωσαν οργανικά και σταδιακά ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει τις προοπτικές τους. «Η ΧΑΛΚΟΡ στην ψύξη και τη θέρμανση και μαζί με τη Sofia Med στη Βουλγαρία αποσπούν σημαντικά μερίδια στην ηλεκτροκίνηση και συγκεκριμένα στην παραγωγή προϊόντων για τις ηλεκτρικές συνδέσεις των αυτοκινήτων. Η ΕΛΒΑΛ βασίζεται στην συσκευασία, στην πράσινη δόμηση, τις ΑΠΕ, τα αυτοκίνητα και τις θαλάσσιες μεταφορές», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι επενδύσεις των 250 εκ. ευρώ

Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο οικονομικός διευθυντής της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ κ. Σπύρος Κοκκόλης αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ που αφορά στην εγκατάσταση του τετραπλού θερμού έλαστρου (tandem) το οποίο θα ανεβάσει ως το 2023, όταν και ολοκληρώνεται αυτός ο επενδυτικός κύκλος, την παραγωγική δυναμικότητα της Elval στους 520.000 τόνους από τους 300.000 τόνους μέχρι πέρυσι.

Απώτερος στόχος όμως, όπως είπε αργότερα ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΕΛΒΑΛ κ. Νικόλαος Καραμπατέας είναι η παραγωγική δυναμική να φθάσει τελικά τους 800.000 τόνους το χρόνο. Ο ίδιος εξήγησε ότι ήδη έχουν γίνει επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ και απομένουν άλλες 100 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του κύκλου με την προσθήκη μεταξύ άλλων νέας μονάδας βαφής αλλά και ενός ακόμη ψυχρού ελάστρου.

Μάλιστα, όπως τόνισε, τα ισχυρά mega trends στη συσκευασία και την αυτοκινητοβιομηχανία και η συνεχής αύξησης της ζήτησης, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω επενδύσεις και μετά το 2023.

Όπως σημείωσε ο ίδιος η παγκόσμια κατανάλωση σε προϊόντα έλασης αλουμινίου αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,1% μέχρι το 2025.

Η ΕΛΒΑΛ έχει ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων υψηλής ποιότητας για αγορές όπως η συσκευασία, οι κατασκευές, η ναυπηγική, η αυτοκινητοβιομηχανία, η ενέργεια, οι βιομηχανικές εφαρμογές και η θέρμανση – ψύξη – κλιματισμός (HVAC&R). Επικεντρώνεται στρατηγικά στους κλάδους συσκευασίας και  μεταφορών που αποτελούν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Στον τομέα της συσκευασίας, καταγράφεται αύξηση ζήτησης για κουτιά αλουμινίου και με ετήσιο ρυθμό 4,3% μέχρι το 2030. Μόνο στη Ευρώπη η επιπλέον ζήτηση για κουτιά αλουμινίου προβλέπεται να αγγίξει τους 400.000 τόνους. Η ζήτηση αλουμινίου από την αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να σημειώσει μέσο ρυθμό ανάπτυξης 13,1% για το διάστημα 2019-2023.

Η εταιρεία παράγει επίπεδο αλουμίνιο, και σε  μια διεθνή αγορά 30 εκατ. τόνοι και με 300.000 τόνους είναι στο 1% της παγκόσμιας αγοράς.

Σήμερα είναι δεύτερη  στην Ευρώπη σε παραγωγικότητα θερμής έλασης και νούμερο 15 στον κόσμο με 1150 εργαζόμενους και 9 εργοστάσια στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι το 86% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από πωλήσεις εκτός Ελλάδας σε περίπου 100 χώρες.

 

Οι προοπτικές του χαλκού

Ανοδική τάση ζήτησης παρουσιάζει επίσης και ο τομέας των χαλύβδινων προϊόντων, με την ΧΑΛΚΟΡ -μεταξύ άλλων είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σωλήνων χαλκού στην Ευρώπη- να ευνοείται και αυτή από παγκόσμιες τάσεις, όπως μεταξύ άλλων η αστικοποίηση του πληθυσμού, η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά οι αυξημένες επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενεργειακά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, υποστήριξε ο γενικός της διευθυντής κ. Πάνος Λώλος.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, κατά τον κ. Λώλο, είναι η αύξηση της ζήτησης για καλώδια και HF (High-Frequency) καλώδια, προβλέπεται ότι θα επιφέρει αύξηση της ζήτησης κατά 30% για ταινίες χαλκού.

Η χρήση του χαλκού και των κραμάτων του στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι ως και 4 φορές υψηλότερη, ή 63 kg παραπάνω ανά όχημα, σε σχέση με τα συμβατικά με την εταιρεία να εκτιμά πως μέχρι το 2035 θα κατασκευαστούν 140 εκατ. νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Ενεργειακό πρόβλημα και μετακύλιση κόστους

Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο Πρόεδρος της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ κ. Μιχάλης Στασινόπουλος δεν έκρυψε την ανησυχία του για την εξέλιξη του ενεργειακού κόστους εκφράζοντας την άποψη ότι «θα είναι δύσκολη η κατάσταση για τις βιομηχανίες σε βάθος τετραετίας».

Απ’ την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής κ. Κοκκόλης εξήγησε πως η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ μετακυλύει άμεσα το κόστος των αυξημένων πρώτων υλών στον πελάτη τους αφού η διεθνής ζήτηση είναι ισχυρή και δεν τίθεται ζήτημα περιορισμού της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας μιας και πρόκειται για διεθνές φαινόμενο.

Διαβάστε ακόμη:

Σαντζίβ Γκούπτα: Οι Βρετανοί ελέγχουν τον Ινδό μεγιστάνα για απάτη και αυτός πάρταρε στη Μύκονο (pics)

Ενέργεια: Σε κατάσταση συναγερμού ΔΕΣΦΑ και ΡΑΕ για τα αποθέματα φυσικού αερίου της χώρας

Συναγερμός για το ενεργειακό σοκ: Μέτρα «τύπου πανδημίας» εν όψει