Ένα κολοσσιαίο σιδηροδρομικό έργο που θα παρακάμπτει το Βόσπορο και θα δημιουργεί μια ασφαλή εναλλακτική διαδρομή για τις εμπορευματικές μεταφορές επιχειρεί να ωριμάσει, η ΕΡΓΟΣΕ.  

Για το έργο αυτό που η συνολική του αξία του έχει εκτιμηθεί σε 4 δισ. ευρώ, το διοικητικό συμβούλιο  αποφάσισε πρόσφατα την σύσταση θυγατρικής εταιρείας προκειμένου να αναπτύξει το τμήμα του έργου με ελληνικό ενδιαφέρον, το οποίο προβλέπει την διασύνδεση τριών ελληνικών λιμανιών (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) με τρία αντίστοιχα λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε).

Το Sea2Sea, όπως καθιερώθηκε η κωδική του ονομασία βλέπει θετικά και η ΕΕ. Όμως το έργο, παραμένει παγωμένο παρά τις προσπάθειες της προηγούμενης κυβέρνησης να το αναστήσει, υπογράφοντας διακρατική συμφωνία με την Βουλγαρία, η οποία μάλιστα προέβλεπε και την δημιουργία μιας κοινής εταιρείας.

Η μεγάλη αυτή υποδομή που θα συνδέει με οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες τις χώρες από το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Αδριατική, ξαναμπαίνει στην ατζέντα και από την παρούσα κυβέρνηση.

Μάλιστα, τον περασμένο Μάρτιο κατά τη διάρκεια του Aνώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Eλλάδας – Bουλγαρίας, που συνεδρίασε υπό τους πρωθυπουργούς των δύο χωρών Kυριάκου Mητσοτάκη και Mπόικο Mπορίσοφ, το έργο βρέθηκε  στο τραπέζι των συζητήσεων καθώς θεωρείται ελκυστικό και βιώσιμο.

Η σημερινή διαδρομή των εμπορευματικών μεταφορών μέσα από τα στενά του Βοσπόρου έχει  μεγάλο κόστος εξαιτίας των υψηλών τελών διέλευσης και του χρόνου μεταφοράς. Επιπλέον κρίνεται αναγκαίο να υπάρχει μια ασφαλής εναλλακτική διαδρομή στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το κομμάτι του έργου με ελληνικό ενδιαφέρον περιλαμβάνει την κατασκευή της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, την αναβάθμιση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο αλλά και άλλα μικρότερα έργα, όπως η διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η αναβάθμιση του άξονα που συνδέει την τελευταία με τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία, κ.α.

Σήμερα, το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και η παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού του λιμένα Καβάλας, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ μέσω διαγωνισμών, λειτουργούν θετικά για την υλοποίηση του έργου, εφόσον προηγουμένως επιλυθεί και το χρηματοδοτικό σκέλος που αποτελεί μια σημαντική παράμετρο.