Η Marelli Holdings Co., ο προβληματικός προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων για τη Nissan Motor Co., τη Stellantis NV και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, υπέβαλε αίτηση για προστασία από το κεφάλαιο 11 του πτωχευτικού κώδικα στις ΗΠΑ, καθώς επιδιώκει να μειώσει το βάρος του χρέους της και να αναδιαρθρωθεί υπό νέα ιδιοκτησία.

Περίπου «το 80% των δανειστών της εταιρείας έχουν υπογράψει συμφωνία για την υποστήριξη της αναδιάρθρωσης, η οποία θα απομειώσει τον ισολογισμό της Marelli και θα ενισχύσει τη θέση ρευστότητας», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Πρόσθεσε ότι δεν αναμένει ότι η διαδικασία θα έχει λειτουργικές επιπτώσεις στις δραστηριότητές της.

Η Marelli έχει λάβει δέσμευση από τους δανειστές της για 1,1 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση οφειλέτη υπό κατοχή. Με την έγκριση του Δικαστηρίου, το ποσό αυτό, σε συνδυασμό με τα μετρητά που θα προκύψουν από τις τρέχουσες δραστηριότητες της εταιρείας, «αναμένεται να παράσχει επαρκή ρευστότητα για τη στήριξη της εταιρείας μέσω της διαδικασίας του Κεφαλαίου 11», δήλωσε η Marelli.

Ο προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων έχει βρεθεί στο επίκεντρο της αναταραχής του κλάδου, καθώς η ηλεκτροκίνηση και η αυτοματοποίηση αναγκάζουν τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν τη στρατηγική τους για να αντιμετωπίσουν τη μείωση των πωλήσεων σε βασικές αγορές.

Ένα πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η παγκόσμια επενδυτική εταιρεία Strategic Value Partners LLC, της οποίας ηγείται ο Victor Khosla, θα γίνει ουσιαστικά ο νέος ιδιοκτήτης της Marelli. Η KKR & Co, ο αμερικανικός όμιλος ιδιωτικών κεφαλαίων που δημιούργησε τη Marelli το 2019 με τη συγχώνευση των μονάδων της Calsonic Kansei και Magneti Marelli, θα μεταβιβάσει τις μετοχές της στην κοινοπραξία των δανειστών ως μέρος της προτεινόμενης συμφωνίας, δήλωσε το ίδιο πρόσωπο.

Οι εκπρόσωποι της KKR αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Strategic Value Partners δεν απάντησε σε ηλεκτρονικό μήνυμα που ζητούσε σχόλιο.

Η Marelli, η οποία απασχολεί περισσότερους από 50.000 εργαζόμενους, είχε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να αναδιαρθρωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι παραγγελίες από τους πελάτες μειώθηκαν. Ο κατασκευαστής με έδρα τη Σαϊτάμα της Ιαπωνίας διαθέτει περίπου 170 εγκαταστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο που προμηθεύουν συστήματα φωτισμού, κλιματισμού, ηλεκτροκινητήρες, αναρτήσεις και άλλα εξαρτήματα σε αυτοκινητοβιομηχανίες.

Εκτός από την SVP, στους πιστωτές της Marelli περιλαμβάνονται η Deutsche Bank AG, η Mizuho Financial Group Inc. και άλλοι δανειστές. Η κοινοπραξία περιλαμβάνει επίσης την MBK Partners Ltd. με έδρα τη Σεούλ και την Fortress Investment Group LLC της Νέας Υόρκης, δήλωσε το πρόσωπο.

Η Marelli κατέθεσε αίτηση για δικαστική εξυγίανση το 2022 και τότε το συνολικό χρέος της ήταν περίπου 1,1 τρισεκατομμύρια γιεν (7,6 δισεκατομμύρια δολάρια), το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί ποτέ για ιαπωνικό κατασκευαστή. Αυτό μειώθηκε έκτοτε σε περίπου 650 δισεκατομμύρια γιεν.

Διαβάστε ακόμη

Eρχεται το «IRIS των 1.000 ευρώ» – Οι άμεσες πληρωμές επεκτείνονται παντού

Tαμείο Ανάκαμψης: Κίνδυνος για απώλειες δανειακών πόρων 4,2 δισ. ευρώ (πίνακας)

Αλλαγή σκυτάλης στα Public: Φεύγει ο Ρόμπυ Μπουρλάς – Νέος CEO o Δημήτρης Γαλάνης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα