Η αντιπαράθεση των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τους παγκόσμιους κολοσσούς των τροφίμων  για τις αυξήσεις στις τιμές φαίνεται πως συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στη Γαλλία.

Η τελευταία εξέλιξη θέλει τη γαλλική αλυσίδα Carrefour να ενημερώνει τους πελάτες της ότι δεν θα πωλεί πλέον προϊόντα της PepsiCo, όπως η Pepsi, τα πατατάκια Lay’s και η 7up, επειδή έχουν γίνει πολύ ακριβά.

Σύμφωνα με το Reuters, από την Πέμπτη, τα ράφια με τα προϊόντα PepsiCo στα καταστήματα Carrefour στη Γαλλία θα συνοδεύονται από μία ετικέτα που θα αναγράφει: «Δεν πωλούμε πλέον αυτή τη μάρκα λόγω απαράδεκτων αυξήσεων των τιμών», δήλωσε εκπρόσωπος της γαλλικής αλυσίδας.

Η PepsiCo δεν απάντησε σε αίτημα του πρακτορείου ειδήσεων για σχόλιο.

Η αμερικανική εταιρεία είχε ανακοινώσει τον Οκτώβριο ότι σχεδίαζε «μέτριες» αυξήσεις τιμών φέτος, καθώς η ζήτηση διατηρήθηκε παρά τις ανατιμήσεις, οδηγώντας την να αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψη για τα κέρδη της για το 2023 για τρίτη συνεχόμενη φορά.

Τον τελευταίο χρόνο, οι λιανοπωλητές τροφίμων σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Βελγίου, ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις παραγγελίες από τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών λόγω των αυξήσεων των τιμών με τις  διαπραγματεύσεις για τις τιμές που έχουν γίνει πιο δύσκολες λόγω του πληθωρισμού.

Δεν είναι σαφές αν θα αποσυρθούν τα προϊόντα της PepsiCo που βρίσκονται ήδη στα ράφια της Carrefour, δήλωσε ο εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να εμποδίσει τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα που είναι ήδη στα ράφια.

Οι ετικέτες θα τοποθετηθούν μόνο στα καταστήματα της Carrefour στη Γαλλία, δήλωσε ο εκπρόσωπος, επιβεβαιώνοντας δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Carrefour «προκαλεί» τις μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων.

Πέρυσι, η αλυσίδα ξεκίνησε να τοποθετεί ετικέτες με την ένδειξη «shrinkflation» (φαινόμενο κατά το οποίο μικραίνουν οι συσκευασίες αλλά η τιμή παραμένει ίδια) σε μία σειρά από προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ της, από σοκολάτες Lindt μέχρι παγωμένο τσάι Lipton προκειμένου να πιέσει τους κορυφαίους προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών Nestle, PepsiCo και Unilever να μειώσουν τις τιμές.

Στην προσπάθειά της να μειώσει τον πληθωρισμό, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές να ολοκληρώσουν τις ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές τον Ιανουάριο, δύο μήνες νωρίτερα από ό,τι συνήθως.

Τα προκαταρκτικά στοιχεία για τον πληθωρισμό στη χώρα έδειξαν αύξηση κατά 4,1% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, με τον ετήσιο πληθωρισμό των τροφίμων να επιβραδύνεται στο 7,1% από 7,7% τον προηγούμενο μήνα.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας έχει απειλήσει στο παρελθόν να πάρει πίσω τα «αδικαιολόγητα», όπως τα χαρακτήρισε, κέρδη των εταιρειών τροφίμων μέσω ειδικών φόρων, εάν δεν μετακυλήσουν το δικό τους χαμηλότερο κόστος στους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Τι δείχνει το crash test των τιμολογίων (παραδείγματα)

Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού: Νέος πρόεδρος ο Παναγιώτης Γίγης

Μαρινάκης: Στα 1.476 ευρώ η ενίσχυση για τους δημόσιους υπαλλήλους το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ