Ψηφιακός μετασχηματισμός, αναβάθμιση συστημάτων και εισαγωγή αυτοματισμών επόμενης γενιάς στην εφοδιαστική αλυσίδα με στόχο τελικά τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας στο… τελευταίο μίλι.

Αυτοί είναι οι άξονες του επενδυτικού σχεδίου που ακολουθεί η Κωτσόβολος βοηθώντας την εταιρεία να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες της πανδημίας και προετοιμάζοντάς την για την επόμενη μέρα.

Μία επόμενη μέρα «phygital» και «πολυκαναλική» που ήδη έχει ξεκινήσει, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Βασιλάκο, Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe.

«Σε μία χρονιά συνεχών επιχειρησιακών προκλήσεων, τα αποτελέσματα της Κωτσόβολος για το οικονομικό έτος 2020/2021, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30/4, κατέγραψαν θετικό πρόσημο. Πρόκειται για μια τεράστια επιτυχία, αφού το θετικό αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τα φυσικά μας καταστήματα κλειστά», σημειώνει ο κ. Βασιλάκος, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία αποτελούσαν προ πανδημίας περίπου το 90% του συνόλου των πωλήσεων της εταιρείας, ενώ παρέμειναν κλειστά για περίπου μισό χρόνο, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου του Black Friday, της περιόδου των Χριστουγέννων, αλλά και αυτής των χειμερινών εκπτώσεων.

«Η νέα πραγματικότητα απαίτησε τη βίαιη μετατροπή του επιχειρησιακού μας μοντέλου ώστε τα εναλλακτικά κανάλια του Ιντερνετ και του τηλεφωνικού κέντρου να καταφέρουν να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο διαλόγων και συναλλαγών, ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα έπρεπε άμεσα να μετασχηματιστεί ώστε να ανταπεξέλθει τόσο στην προετοιμασία ενός τεράστιου όγκου παραγγελιών όσο και στη διανομή αυτών στα σπίτια των πελατών, που μέχρι πρότινος τις παραλάμβαναν από τα καταστήματα», σημειώνει ο κ. Βασιλάκος, και προσθέτει: «Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του όλου εγχειρήματος έπαιξε το γεγονός ότι είχαμε ήδη κάνει βήματα και επενδύσεις στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό τα προηγούμενα χρόνια, ενώ το πλάνο γι’ αυτό βρισκόταν εκεί πριν να ξεσπάσει η υγειονομική κρίση. Το μείγμα των καναλιών έχει αλλάξει, η επόμενη μέρα είναι ήδη εδώ, είναι phygital και πολυκαναλική, και ο δικός μας στόχος παραμένει διαχρονικά η μεγιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών σε κάθε επαφή με την εταιρεία μας».

Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe

Εξάλλου οι αλλαγές που επέφερε η υγειονομική κρίση καθορίζουν το νέο μοντέλο.

«Οι ραγδαίες αλλαγές που επέφερε η υγειονομική κρίση στον τρόπο ζωής και κατ’ επέκταση στη σχέση των καταναλωτών με τις εταιρείες λιανικής στην ουσία επιτάχυναν τον μετασχηματισμό του επιχειρησιακού μας μοντέλου, που υπό κανονικές συνθήκες θα απαιτούσε από 3 έως 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Θα έλεγα ότι ο οργανισμός ωρίμασε σε μία νύχτα και απέκτησε ευελιξία, προσαρμοστικότητα και αντοχή που θα του επιτρέψουν να ανταπεξέλθει με επιτυχία σε νέες προκλήσεις τα επόμενα χρόνια. Αυτό οφείλεται και στον νέο τρόπο ζωής στο σπίτι, που ανέδειξε ανάγκες για επικοινωνία, τηλεργασία και τηλεκπαίδευση, ενώ έφερε τους ανθρώπους σε επαφή με τις οικιακές συσκευές τους, δίνοντάς τους τον χρόνο να ανακαλύψουν πώς η τεχνολογία μπορεί να τους βοηθήσει να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη», σημειώνει ο κ. Βασιλάκος.

Για τον ίδιο αυτός ο νέος τρόπος ζωής και κατ’ επέκταση οι νέοι τρόποι αγορών ήρθαν για να μείνουν, αφού πλέον οι πελάτες τους έχουν αφομοιώσει κερδίζοντας ευελιξία και χρόνο.

«Τα φυσικά καταστήματα μέσα από την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση θα συνεχίσουν να προσφέρουν μοναδικούς λόγους για να τα επισκεφτείς, αναβαθμίζοντας παράλληλα τον ρόλο τους. Το μέλλον των φυσικών καταστημάτων θα είναι ενταγμένο σε phygital ταξίδια, είτε αυτά αφορούν αγορές, είτε οποιοδήποτε άλλο ταξίδι των πελατών μας, και ο ρόλος τους θα αναβαθμιστεί αποτελώντας πλέον σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της νέας εφοδιαστικής αλυσίδας. Ετσι, λοιπόν, στην Κωτσόβολος συνεχίζουμε με σθένος τις επενδύσεις στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό, στην αναβάθμιση των συστημάτων, αλλά και στην εισαγωγή αυτοματισμών επόμενης γενιάς στην εφοδιαστική μας αλυσίδα με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας στο… τελευταίο μίλι. Γινόμαστε κι εμείς αρωγοί των εξελίξεων και οργανωνόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε και τα ψηφιακά έργα που θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια να γίνουν με γνώμονα τον άνθρωπο και στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας στην επαφή του με το κράτος αλλά και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Είναι μία ευκαιρία-πρόκληση που δεν πρέπει να χάσουμε».

Διαβάστε ακόμη:

e-EΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ: Ποιες πληρωμές αναμένονται την εβδομάδα 5-9 Ιουλίου

Οικογένεια Δακτυλίδη: Οι βασιλιάδες των ξενοδοχείων στη Μύκονο

Green Pass: Έτσι θα ταξιδεύουμε στα νησιά – Αναλυτικά οι αλλαγές στις μετακινήσεις