Ένα ακόμη βιομηχανικό λουκέτο αναμένεται να προστεθεί στη μακρά πορεία της αποβιομηχάνισης της χώρας, εάν δεν ανατραπεί η απόφαση της αυστριακής Pipelife International, μέλους του ομίλου Wienerberger ΑG, να τερματίσει τη λειτουργία του εργοστασίου της στη Θήβα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι 70 εργαζόμενοι έχουν ενημερωθεί ότι το εργοστάσιο της Pipelife Ελλάς στη Θήβα θα κλείσει στις 31 Μαρτίου 2021, βάζοντας έτσι τίτλους τέλους έπειτα από 25 χρόνια λειτουργίας.

Πηγές με γνώση των αιτιών που οδηγούν στο λουκέτο, αναφέρουν στο newmoney πως τα τελευταία χρόνια είχε καταγραφεί σημαντική υποχώρηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας που, μεταξύ άλλων, ειδικεύεται στις μεγάλες σωληνώσεις, ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, εάν όχι της απουσίας μεγάλων -δημόσιων και μη- έργων, τα οποία η Pipeline διεκδικούσε, και μάλιστα ανταγωνιστικά.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι ο αυστριακός μητρικός όμιλος εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια είχε θέσει ζήτημα αναστολής λειτουργίας της παραγωγής της ελληνικής θυγατρικής και ήταν οι προσπάθειες της τοπικής διεύθυνσης που καθυστερούσαν τη λήψη τέτοιων δραστικών κινήσεων. Ωστόσο, από ένα σημείο και μετά, η απόφαση ήταν οριστική αφήνοντας περιθώριο, εκτός εάν υπάρξει ανατροπή, έως το τέλος του ερχόμενου Μαρτίου για τη διακοπή λειτουργίας της μονάδας.

Να σημειωθεί πως στη μονάδα της Θήβας η εταιρεία παράγει συστήματα σωληνώσεων από πολυαιθυλένιο (PE), πολυπροπυλένιο (PP) και PVC με πληθώρα εφαρμογών στην οικοδομή, στα τεχνικά έργα, στη γεωργία, στην βιομηχανία και αλλού. Το εργοστάσιο καλύπτει τις ανάγκες και άλλων περιφερειακών αγορών και πλέον η δραστηριότητά του θα απορροφηθεί από άλλες θυγατρικές του Ομίλου. Στην Ελλάδα η Pipeline θα διατηρήσει εμπορική δραστηριότητα.

Όπως αναφέρθηκε και προκύπτει από τις οικονομικές χρήσεις της PIPELIFE ΕΛΛΑΣ Α.Ε. από το 2015, χρονιά των capital controls, και μετά η εταιρεία εμφάνιζε μείωση τζίρου και ήταν ζημιογόνος. Το 2014 έκλεισε με πωλήσεις 24,5 εκατ. ευρώ και κέρδη, ενώ το 2015 ο κύκλος εργασιών υποχώρησε στα 19,8 εκατ. ευρώ, με ζημιές 351 χιλ. ευρώ.

Με βάση τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία, το 2019 έκλεισε με τζίρο 18 εκατ.ευρώ (από 18,4 εκατ. ευρώ το 2018) και ζημιές 350 χιλ.ευρώ (από 1,4 εκατ. ευρώ). Το σύνολο των υποχρεώσεων στο τέλος του 2019 είχε ανέλθει στα 5,7 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος των υποχρεώσεων αυτών ύψους 2.144.951 ευρώ αφορά σε εμπορικές υποχρεώσεις έναντι προμηθευτών, για την αγορά κυρίως εμπορευμάτων, καθώς και δανειακές υποχρεώσεις προς τη συνδεδεμένη εταιρεία Wienerberger finanz service GmbH, ύψους 2.081.505 ευρώ. Στο τέλος του 2019 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ήταν αρνητικά.

Διαβεβαιώσεις

Άξιο προσοχής είναι ότι στις οικονομικές καταστάσεις αναφέρεται πως «υπάρχει διαβεβαίωση του βασικού μετόχου της Εταιρείας για τη συνέχιση της οικονομικής υποστήριξης προς την Εταιρεία εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο». Επίσης, στις οικονομικές καταστάσεις αναφερόταν πως «σε συνεργασία με τη μητρική εταιρεία, η διοίκηση της Pipeline Ελλάς ετοιμάζει business plan για τη δημιουργία προϊόντων που θα απευθύνονται στον αγροτικό τομέα, ο οποίος διαφαίνεται ιδιαίτερα εξελισσόμενος στα επόμενα χρόνια».

Ο όμιλος PIPELIFE είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς συστημάτων πλαστικών σωληνώσεων διεθνώς. Διαθέτει παρουσία σε 27 χώρες και λειτουργεί 28 εργοστάσια παραγωγής σε όλη την Ευρώπη. Η Pipelife με έδρα στη Βιέννη, ιδρύθηκε το 1989 ως joint venture της Solvay (Βέλγιο) και της Wienerberger (Αυστρία). Από το 2012 ανήκει πλήρως στην, επίσης, αυστριακή, Wienerberger που, μεταξύ άλλων, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς δομικών υλικών στην Ευρώπη.

Όπως ανέφερε το newmoney, η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) ενημέρωσε για την αιφνιδιαστική, όπως χαρακτήρισε, απόφαση της εταιρείας να βάλει λουκέτο στη μονάδα της Θήβας, παρά το γεγονός, σημειώνει η ΓΣΕΕ, ότι τα τελευταία χρόνια οι 70 εργαζόμενοι είχαν κάνει πολλές θυσίες με στόχο τη συνέχιση της λειτουργίας του.

Παράλληλα, ζήτησε να παρέμβει άμεσα το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που προβλέπονται από τον νόμο.

Διαβάστε ακόμη

Μπάμπης Βωβός: Το μπαράζ πλειστηριασμών, το «ιερό» οικόπεδο στην Κηφισίας και τα άλλα «φιλέτα»

Ryanair: Μοντέλο «Αegean» με περισσότερες απευθείας πτήσεις το καλοκαίρι σε ελληνικά νησιά

Ακτοπλοΐα: Κίνδυνος για λουκέτα πριν από το καλοκαίρι