Οι πωλήσεις της Hermès στις αρχές του έτους επηρεάστηκαν από την επιβράδυνση της κινεζικής ζήτησης, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και ο πιο ανθεκτικός παίκτης στον χώρο της πολυτέλειας δεν γλίτωσε από την ύφεση που πλήττει την αγορά πολυτελών ειδών στην Κίνα.

Σύμφωνα με δήλωση της Hermès International SCA την Πέμπτη, οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (εκτός Ιαπωνίας) αυξήθηκαν κατά 1,2% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για αύξηση 4%. Συνολικά, τα έσοδα της Hermès ήταν ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις.

Η σπάνια αυτή απογοήτευση για τη δημιουργό της περίφημης τσάντας Birkin έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η αγορά πολυτελείας δυσκολεύεται να ανακάμψει, κυρίως λόγω της συγκράτησης των δαπανών από τους Κινέζους καταναλωτές. Η εικόνα της αγοράς επιδεινώθηκε περαιτέρω μετά την απόφαση του Προέδρου Τραμπ να επιβάλει δασμούς 10% στις εισαγωγές από την Ε.Ε., ενώ ανέστειλε για 90 ημέρες την εφαρμογή πρόσθετου δασμού 20%.

Ο οικονομικός διευθυντής της Hermès, Eric du Halgouet, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους ότι η εταιρεία θα αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ από την 1η Μαΐου, για να αντισταθμίσει πλήρως την επίδραση των νέων δασμών, προσθέτοντας ότι οι τελικές τιμολογιακές αποφάσεις βρίσκονται ακόμα υπό διαμόρφωση.

Η επίδοση στην Κίνα επηρεάστηκε από τη μειωμένη επισκεψιμότητα στα καταστήματα, λόγω της κρίσης στην αγορά ακινήτων, καθώς και από τη δυνατή συγκριτική βάση του προηγούμενου έτους.

Παρόλα αυτά, η Hermès συνέχισε να υπεραποδίδει σε σχέση με ανταγωνιστές, κυρίως επειδή απευθύνεται σε υπερ-πλούσιους πελάτες, των οποίων οι αγοραστικές συνήθειες επηρεάζονται λιγότερο από τις οικονομικές διακυμάνσεις. Η εταιρεία απολαμβάνει επίσης ισχυρή τιμολογιακή ισχύ και λίστες αναμονής για τις κορυφαίες τσάντες της, χάρη σε ένα μοντέλο «διαχειριζόμενης σπανιότητας» που ενισχύει τον αποκλειστικό τους χαρακτήρα.

Οι συνολικές πωλήσεις της Hermès αυξήθηκαν σε όλες τις περιοχές το πρώτο τρίμηνο, με την Αμερική να καταγράφει άνοδο 11%.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η LVMH ανακοίνωσε πωλήσεις χαμηλότερες των προσδοκιών στη βασική της κατηγορία μόδας και δερμάτινων ειδών. Η Christian Dior, μέλος του ομίλου, υπέστη πλήγμα από τη χαμηλή ζήτηση στην Κίνα, με τα έσοδα να πέφτουν κατά 11% στην περιοχή.

Η ικανότητα της Hermès να αντέχει την υποχώρηση της ζήτησης για πολυτελή αγαθά έχει συμβάλει στην άνοδο της μετοχής της. Οι απογοητευτικές επιδόσεις της LVMH οδήγησαν σε πτώση της μετοχής της, επιτρέποντας στη Hermès να την ξεπεράσει και να γίνει η πολυτιμότερη εταιρεία πολυτελείας παγκοσμίως.

Το επιχειρηματικό μοντέλο περιορισμένης προσφοράς της Hermès διασφαλίζει ότι η ζήτηση για τσάντες όπως η Birkin – που πήρε το όνομά της από την αείμνηστη τραγουδίστρια και ηθοποιό Jane Birkin – και η Kelly, εμπνευσμένη από την Πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι, υπερβαίνει τη διαθεσιμότητα. Οι τσάντες αυτές πωλούνται για περίπου 10.000 ευρώ στο Παρίσι, ενώ στη δευτερογενή αγορά φτάνουν πολύ υψηλότερες τιμές.

Τον Φεβρουάριο, η κεφαλαιοποίηση της Hermès ξεπέρασε για λίγο τα 300 δισ. ευρώ, όμως οι ανησυχίες για έναν παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο επηρεάζουν πλέον αρνητικά τον ευρύτερο κλάδο πολυτελείας.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Πώς μια… «ποδηλατούπολη» βγαίνει στο σφυρί (pics)

Ντέμης Χασάμπης: Το παιδί – θαύμα που κατέκτησε το Νόμπελ και την κορυφή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Στράτος Ανδρεάδης: Ανάπτυξη πάνω από 10% για την AS Company φέτος – Το σχέδιο για τα ακίνητα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα