search icon

Επιχειρήσεις

Η 28χρονη από την Ινδονησία που από $700 δημιούργησε μια startup εκατομμυρίων

Το επιχειρηματικό ταξίδι της νεαρής κοπέλας ξεκίνησε το 2015, όταν μαζί με δύο συμμαθητές της ίδρυσαν την Aruna - Πρόκειται για μια startup με άρωμα Ινδονησίας και έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την αλιεία

Η 28χρονη Ουτάρι Οκταβιάντια κατάγεται από ένα μικρό ψαροχώρι που βρίσκεται στο ανατολικό Καλιμαντάν της Ινδονησίας. Στο συγκεκριμένο μέρος του πλανήτη ωστόσο, οι κάτοικοι δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. 

Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι θεωρούσαν πως η καταγωγή της Οκταβιάντια θα αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα στην επιτυχία της. Κι όμως, η νεαρή επιχειρηματίας τους διέψευσε. «Δέχτηκα bullying επειδή κατάγομαι από ένα παραθαλάσσιο χωριουδάκι», αποκάλυψε η ίδια μιλώντας στο CNBC.

Σήμερα, σε ηλικία 28 ετών, η Οκταβιάντια έχει ιδρύσει την πολύ επιτυχημένη εταιρεία Aruna. Πρόκειται για μια startup με άρωμα Ινδονησίας και έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την αλιεία. Πιο συγκεκριμένα, η Aruna λειτουργεί ως συσσωρευτής εφοδιαστικής αλυσίδας από άκρο σε άκρο, δίνοντας στους αλιείς πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο δίκτυο.

Μέχρι σήμερα, η συγκεκριμένη εταιρεία έχει καταφέρει να συγκεντρώσει συνολικά, 65 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση της σειράς Α, η οποία σύμφωνα με την Aruna είναι η μεγαλύτερη χρηματοδότηση της συγκεκριμένης σειράς για νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ινδονησία.

Τα πρώτα βήματα στον κόσμο των επιχειρήσεων

Το επιχειρηματικό ταξίδι της Οκταβιάντια ξεκίνησε το 2015. Μαζί, με τους συμμαθητές της  Farid Naufal Aslam και Indraka Fadhlillah δημιούργησαν από κοινού έναν ιστότοπο, στόχος του οποίου ήταν να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των καταναλωτών για θαλασσινά συνδέοντάς τους παράλληλα, με ένα μεγάλο δίκτυο ψαράδων.

Λίγους μόλις μήνες αργότερα, οι τρεις συνεργάτες έλαβαν την απόφαση να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό «Hackathon Merdeka» στοχεύοντας να αποσπάσουν ένα ικανοποιητικό κεφάλαιο. Προς έκπληξή τους, κέρδισαν. Παρόλα αυτά, μεγαλύτερη έκπληξη προκάλεσε το ενδιαφέρον που κατάφερε να συγκεντρώσει η Aruna μετά την κυκλοφορία του ιστότοπου.

«Είχαμε παραγγελίες για θαλασσινά αξίας 1000 τόνων από ιδιώτες, εστιατόρια και εταιρείες εισαγωγής εκτός Ινδονησίας», υποστηρίζει η ίδια. Το πρώτο ωστόσο, σημαντικό κεφάλαιο προήλθε από έναν άλλο διαγωνισμό, από τον οποίο οι τρεις επιχειρηματίες κέρδισαν ένα χρηματικό έπαθλο αξίας 700 δολαρίων.

Η μεγαλύτερη πρόκληση

Με τα χρόνια, η Aruna επεκτάθηκε σε περισσότερα ψαροχώρια στην Ινδονησία. Καθώς η ζήτηση για τα θαλασσινά της εταιρείας αυξανόταν συνεχώς, το ίδιο συνέβαινε και με την επιτυχία της Aruna. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η 28χρονη επιχειρηματίας ήταν η εύρεση κατάλληλων επενδυτών.

«Υπάρχουν πολλοί επενδυτές στην Ινδονησία, αλλά το να βρούμε τον επενδυτή που κατανοεί την επιχείρησή μας δεν είναι εύκολη υπόθεση», επισημαίνει. Η πλατφόρμα αλιείας εξήγαγε 44 εκατομμύρια κιλά θαλασσινών σε επτά χώρες πέρυσι, τα περισσότερα από αυτά στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

Τον Ιανουάριο, η Aruna ανακοίνωσε μια επιπλέον χρηματοδότηση 30 εκατομμυρίων δολαρίων για τη σειρά A με επικεφαλής την Vertex Ventures στην Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία. Με νέα χρηματοδότηση, η Οκταβιάντια θέλει να επεκταθεί σε ακόμη περισσότερα ψαροχώρια στην Ινδονησία και να επενδύσει σε βιώσιμες αλιευτικές πρακτικές. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 26.000 ψαράδες σε 150 αλιευτικές κοινότητες στην Ινδονησία χρησιμοποιούν το Aruna.

Διαβάστε ακόμη

Τουριστική «απόβαση» από τις ΗΠΑ: 500.000 Αμερικανοί στην Ελλάδα για διακοπές

«Πόλεμος» στο εσωτερικό της ΕΚΤ – Τι συμβαίνει με τους μισθούς των εργαζομένων (pics)

Τα σερβίτσια, o γιος του Ρότζερ Μουρ, τα τσιμέντα και η βασιλική οικογένεια της Ολλανδίας

 

 

Exit mobile version