Πριν λίγο μόλις καιρό, τα ΕΛΤΑ βρίσκονταν στο χείλος της χρεοκοπίας, αποτέλεσμα λαθών και παραλείψεων ετών. Η ανάληψη του μάνατζμεντ από ομάδα τεχνοκρατών και η υλοποίηση ενός τολμηρού προγράμματος στρατηγικού μετασχηματισμού λειτούργησε καταλυτικά για να ανακοπεί η φθίνουσα πορεία και τα ΕΛΤΑ να αναβαθμιστούν τεχνολογικά και οργανωτικά, να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους, να προσφέρουν νέα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες και, ταυτόχρονα, να καταστούν οικονομικά ανεξάρτητα και κερδοφόρα.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και δραστικότερες μεταρρυθμίσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, η οποία έχει ήδη φέρει καρπούς σε συνδυασμό με μια σειρά από ενέργειες εξορθολογισμού του κόστους λειτουργίας των ΕΛΤΑ που απέφεραν εξοικονόμηση 85 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά, καθώς και το επιτυχές πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης στο οποίο συμμετείχαν 2.000 εργαζόμενοι, έθεσαν τις βάσεις για τη σταθεροποίηση της λειτουργικής κερδοφορίας των ΕΛΤΑ, που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά το 2020 και συνεχίζεται το 2021, με στόχο την πλήρη επαναφορά στην κερδοφορία μέχρι το 2023.

 

«ΕΛΤΑ 2.0»

Σημείο αναφοράς σε όλα αυτά, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, σε ενημερωτική συνάντηση στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι, βρίσκεται το στρατηγικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ που προβλέπει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με νέες υπηρεσίες.

Η εγκατάσταση ρομποτικής διαλογής στις εγκαταστάσεις στο Κρυονέρι σηματοδότησε την είσοδό των ΕΛΤΑ στην ψηφιακή εποχή, η οποία συνεχίζεται με νέα βήματα.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ γνωστοποίησε πως μέχρι το τέλος του 2021 – αρχές του 2022 θα υλοποιηθεί η δεύτερη φάση του ρομποτικού συστήματος διαλογής που θα ανοίξει το δρόμο για ακόμα ταχύτερη διαχείριση ακόμα περισσότερων δεμάτων και μικροδεμάτων.

Σήμερα η εγκατάσταση περιλαμβάνει 55 mini robots που μπορούν να εξυπηρετήσουν 144 προορισμούς με ταχύτητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα. Στη δεύτερη φάση η εγκατάσταση θα διαθέτει 125 mini robots, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν 168 προορισμούς, ανεβάζοντας τη δυνατότητα διαχείρισης σε 7.000 δέματα την ώρα, ή 165.000 την ημέρα.

Αυτό μεταφράζεται σε υπερπενταπλασιασμό της δυνατότητας διαλογής, κάτι που ανοίγει το δρόμο για παράδοση όχι την επομένη ημέρα, αλλά και νωρίτερα. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται επέκταση της εγκατάστασης στο Κρυονέρι, ενώ σχεδιάζεται ανάλογη επένδυση και για το νέο κέντρο διανομής στη Θεσσαλονίκη.

«Η νέα τεχνολογία δεν αντικαθιστά ούτε υποκαθιστά το ανθρώπινο δυναμικό. Απλά ενισχύει την ταχύτητα και τις δυνατότητές μας, να πραγματοποιήσουμε το ζητούμενο της ταχείας παράδοσης», υπογράμμισε στην εκδήλωση ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος

 

«Ψηφιακός Ταχυδρόμος»

Οι κινήσεις αυτές, τόνισε η διοίκηση, είναι απαραίτητες για να υποστηριχθούν τα επόμενα βήματα που αφορούν τη διανομή και την υποστήριξη του last mile.

Συγκεκριμένα, τα ΕΛΤΑ προωθούν δύο καινοτομίες:

Η πρώτη θα είναι ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών με την ονομασία Ψηφιακός Ταχυδρόμος. Οι ταχυδρόμοι και οι διανομείς των ΕΛΤΑ θα εφοδιαστούν με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay) οι οποίες θα επικοινωνούν με mobile εφαρμογή που θα έχουν οι πελάτες για ανέπαφες αποστολές.

Με τον τρόπο αυτό, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία.

Αντίστοιχα, για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών.

Η δεύτερη θα αφορά τα νέα ψηφιακά καταστήματα, τα Smart Lockers, στα οποία ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει ή να παραλαμβάνει το αντικείμενο, το πακέτο, ή την αλληλογραφία του 24 ώρες το 24ωρο.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη μελέτη ώστε να αποφασιστεί το μείγμα των καταστημάτων που θα προσφέρουν τις νέες υπηρεσίες, σε ποια θα τοποθετηθούν οι ηλεκτρονικές θυρίδες, ποια θα έχουν υβριδικό μοντέλο λειτουργίας κ.λπ.

Οι υπηρεσίες αυτές θα ανακοινωθούν επίσης στο αμέσως επόμενο διάστημα, όπως και τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2021 που αναμένονται σημαντικά βελτιωμένα. Το 2020 τα κέρδη μετά φόρων των Ελληνικών Ταχυδρομείων ευρώ διαμορφώθηκαν σε 9,6 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Προς παράταση το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών

Βγαίνει στο σφυρί το «Lemos International Center» στο Κολωνάκι

Eurobank: Δυναμικό παρών στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων – Πόσες είναι bankable