Στελέχη εταιριών σε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως οι γραμμές παραγωγής σε Αμερική και Ευρώπη απειλούνται με διακοπή, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού από την Κίνα έχουν τεντώσει επικίνδυνα τις εφοδιαστικές αλυσίδες σε όλο τον κόσμο.

Οι προειδοποιήσεις ήρθαν τη μέρα που η Χιουντάι ανακοίνωσε ότι θα κλείσει όλα τα εργοστάσια στην Νότιο Κορέα λόγων ελλείψεων σε ανταλλακτικά. Ο πέμπτος μεγαλύτερος κατασκευαστής του πλανήτη με βάση τις πωλήσεις είπε πως αναζητά εναλλακτικούς προμηθευτές.

Σε Ευρώπη και Αμερική οι διοικήσεις των εργοστασίων έχουν τρεις με τέσσερις εβδομάδες για να αντικαταστήσουν τα ανταλλακτικά κινεζικής προέλευσης με άλλα ώστε να μην διακοπεί η παραγωγή.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βασίζονται σε ένα παγκόσμιο δίκτυο προμηθευτών – με ανταλλακτικά που ξεκινούν από την Κίνα και συχνά περνούν από διάφορες χώρες πριν φτάσουν για τοποθέτηση σε εργοστάσια στην ΕΕ ή τις ΗΠΑ.

Η αναταραχή δείχνει πως ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει σεισμό στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Πολλές εταιρείες στην Κίνα αναμένουν να επανέλθουν σε λειτουργία την ερχόμενη εβδομάδα με βάση τις τρέχουσες οδηγίες των αρχών, ωστόσο υπάρχει πιθανότητα η υποχρεωτική αργία να παραταθεί αν ο Ιός που έχει σκοτώσει ήδη 427 ανθρώπους και έχει μολύνει 21 χιλιάδες συνεχίσει να εξαπλώνεται.

Οι αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένουν πιο ισχυρές συνέπειες στα οικονομικά αποτελέσματα από τον κορωνοϊό σε σχέση με το SARS το 2003, γιατί τότε η Κίνα δεν ήταν τόσο σημαντικός κόμβος για την παραγωγή οχημάτων όσο σήμερα.

Τα έσοδα των VW και BMW από την Κίνα θα είναι τουλάχιστον 5% μειωμένα το πρώτο μισό του 2020.