Έρευνες στο πλαίσιο της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας έχουν ξεκινήσει Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο που αφορούν τη διαφημιστική συμφωνία του 2018 ανάμεσα στην Google και στη μητρική του Facebook, Meta.

Όπως αναφέρει το αμερικανικό δίκτυο CNBC, οι παράλληλες έρευνες, που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή, θα εξετάσουν εάν η συμφωνία με κωδική ονομασία «Jedi Blue» μεταξύ των δύο τεχνολογικών κολοσσών παρεμπόδισε τον ανταγωνισμό στην αγορά των υπηρεσιών διαδικτυακής διαφημιστικής προβολής.

Ο Αντρέα Κοσέλι, επικεφαλής της βρετανικής Αρχής Ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά: «Ανησυχούμε ότι η Google μπορεί να συνεργάστηκε με τη Meta για να θέσει εμπόδια στους ανταγωνιστές που παρέχουν σημαντικές διαδικτυακές υπηρεσίες διαφημιστικής προβολής σε εκδότες» και πρόσθεσε «Εάν μια εταιρεία έχει τον πλήρη έλεγχο σε μια συγκεκριμένη αγορά, μπορεί να δυσκολέψει τις νεοφυείς και μικρότερες επιχειρήσεις να εισέλθουν σε αυτή– και μπορεί τελικά να περιορίσει τις επιλογές των πελατών».

Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε σχετικά: «Η μη αποκλειστική συμφωνία της Meta με την Google και οι παρόμοιες συμφωνίες που έχουμε με άλλες πλατφόρμες, συνέβαλαν στην ενίσχυση του ανταγωνισμού για τοποθετήσεις διαφημίσεων. Αυτές οι επιχειρηματικές σχέσεις επιτρέπουν στη Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία σε διαφημιστές και εκδότες, με αποτέλεσμα καλύτερα αποτελέσματα για όλους. Θα συνεργαστούμε με τις αρμόδιες αρχές στο πλαίσιο και των δύο ερευνών». Η Google δεν απάντησε αμέσως στο αίτημα του CNBC για σχολιασμό.

Διαβάστε ακόμα:

Goldman Sachs: Πόλεμος στην Ουκρανία – Πώς επηρεάζεται η ανάπτυξη, ο πληθωρισμός και η νομισματική πολιτική

Ρωσία: Χρωστά πάνω από $120 δισ. στις δυτικές τράπεζες – Γιατί δεν πρόκειται να τα πάρουν ποτέ πίσω

Σε ισπανικά χέρια οι ελληνικές ιχθυοκαλλιέργειες