«Παρών» στις εξελίξεις για την Κωτσόβολος δήλωσε χθες η Πλαίσιο δια μέσω του διευθύνοντος συμβούλου κ. Κώστα Γεράρδου κατά την παρουσίαση του νέου στρατηγικού σχεδίου «Πλαίσιο 2030» για την επόμενη φάση μετασχηματισμού της εταιρείας.

«Οφείλουμε να είμαστε στη συζήτηση! Αν έχει νόημα για εμάς και οι συνθήκες είναι ευνοϊκές θα προχωρήσουμε. Εάν πάλι δεν είναι τότε δεν θα το κάνουμε. Είναι τόσο απλό» ανέφερε ο κ. Γεράρδος διευκρινίζοντας πως η εταιρεία δεν έχει έρθει ακόμα σε επαφή με τη Citi, που εκτελεί χρέη συμβούλου στην βρετανική Currys για την πώληση της Κωτσόβολος. «Είμαστε σε διαδικασία να βρούμε οικονομικό σύμβουλο που θα μας βοηθήσει να δούμε όλες τις παραμέτρους», πρόσθεσε.

«Από την αποτίμηση και το management team μέχρι το τι θα πει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και το ποιος τελικά μπορεί να είναι ο υποψήφιος αγοραστής με βάση το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί» είπε ο κ. Γεράρδος αφήνοντας να εννοηθεί ότι μία κίνηση εκ μέρους της Πλαίσιο θα μπορούσε να γίνει προκειμένου να αποτραπεί ένα deal που μπορεί να ασκούσε στην ίδια αργότερα τεράστια πίεση. «Όλα αυτά όμως είναι θεωρητικά. Θα αποτιμήσουμε την κατάσταση και θα πράξουμε αναλόγως», σημείωσε ο ίδιος εμφανιζόμενος μάλιστα σίγουρος πως στην περίπτωση που χρειαζόταν, θα μπορούσε να αντλήσει η Πλαίσιο την απαραίτητη χρηματοδότηση για ένα μεγάλο ντιλ με δεδομένο την ιστορία της εταιρείας και τον μηδαμινό τραπεζικό δανεισμό…

Την ίδια ώρα πάντως, και ερωτηθείς σχετικά, φρόντισε να ξεκαθαρίσει για μια ακόμα φορά πως δεν τίθεται θέμα πώλησης της Πλαίσιο από την οικογένεια, όπως ήθελε φημολογία που κυκλοφορούσε στην αγορά προ μηνών.

«Πλαίσιο 2030»

Πέραν τούτου πάντως ο κ. Γεράρδος χθες παρουσίασε το όραμα της διοίκησης «Πλαίσιο 2030» για την επόμενη μέρα της αλυσίδας μετά και την έξοδο απ’ το ΧΑ και καθώς πλέον οι συνθήκες – για πρώτη φορά μετά το 2005 – δείχνουν στέρεες για ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.

Στο τελευταίο, όπως εξήγησε, περιλαμβάνονται επενδύσεις συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία, αυξημένες κατά 10 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό που είχε γίνει. Εξ αυτών περίπου 14 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε μία νέα, αυτοματοποιημένη αποθήκη, στημένη αποκλειστικά για τις μικρές παραγγελίες. Τα υπόλοιπα θα διατεθούν τόσο για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, που σήμερα μετρά 25 καταστήματα, όσο και σε αναβαθμισμένες τεχνολογικές υποδομές που θα υποστηρίξουν την πολυκαναλική εμπειρία και τις προσωποιημένες αγορές μέσα από νέα πλατφόρμα.

Σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο η στρατηγική «Πλαίσιο 2030» θα στηριχθεί πάνω σε έξι βασικούς πυλώνες.

Ο πρώτος είναι η ισχυροποίηση των logistics. «Πάντα είχαμε υπεροχή στο κομμάτι αυτό. Θέλουμε όμως να το ισχυροποιήσουμε κι άλλο. Να μπορούμε σε μεγάλη κλίμακα και με χαμηλό κόστος ανά παραγγελία να προσφέρουμε τις μεγάλες οικιακές συσκευές, το on demand delivery, που θα είναι σαν να παραγγέλνεις iphone σαν πίτσα, δηλαδή θα παραλαμβάνεις σε μισή ώρα απ’ τη στιγμή που θα παραγγείλεις κάτι, το slot delivery (παράδοση εντός δύο ωρών) αλλά και τα μικρά πακέτα που εδώ απαιτούνται και ρομποτικά συστήματα», τόνισε ο κ. Γεράρδος.

Ο δεύτερος πυλώνας θα είναι οι προσωποποιημένες πωλήσεις. «Εδώ απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις. Νέας γενιάς cdp και crm που θα μπορούν να ‘μεταφράζουν’ τα θέλω και τις αναζητήσεις κάθε πελάτη», τόνισε.

Τρίτος πυλώνας είναι τα νέα καταστήματα. «Θέλουμε να φτιάξουμε νέα σημεία για το Πλαίσιο. Κι αυτό θα γίνει με μεγαλύτερο ρυθμό απ’ ότι ακολουθούσαμε ως σήμερα με βάση μια ισορροπημένη πολιτική που ακολουθούσαμε», σημείωσε ο κ. Γεράρδος χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει αριθμό και σημεία. Αυτό όμως το οποίο υπογράμμισε ήταν ότι η εταιρεία μπαίνει σε μία διαδικασία δοκιμής διάφορων μοντέλων για τα νέα της καταστήματα ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Ήταν ένα στοίχημα που θα ‘κάτσει’ μετά τα lockdown. Τώρα θεωρούμε ότι έχει σταθεροποιηθεί γύρω στο 14% του κύκλου εργασιών μας. Ωστόσο θεωρούμε ότι υπάρχει μέλλον σε αυτό καθώς θεωρούμε με όλες αυτές τις επενδύσεις που ετοιμάζουμε στα logistics ώστε να υποστηριχθούν οι νέες υπηρεσίες παραδόσεων αλλά και με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων – καθώς έχουμε παρατηρήσει ότι η λειτουργία νέου καταστήματος προκαλεί και άνοδο στο ecommerce – θα υπάρξει αύξηση», είπε ο κ. Γεράρδος.

Πέμπτος πυλώνας αποτελεί η στόχευση να είναι η εταιρεία «εργοδότης επιλογής» με μία πρόβλεψη την επόμενη τριετία να αυξηθούν κατά 15% οι θέσεις εργασίας στην εταιρεία, που σήμερα είναι κάπου 1.800. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία θα συνεχίσει και θα διευρύνει τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις ευκαιρίες ανέλιξης για τους υπαλλήλους της.

Τέλος, έκτος πυλώνας αποτελούν οι Αρχές ESG. «Σε επίπεδο περιβάλλοντος ήδη φέτος επενδύσαμε 450 χιλ. ευρώ για την εγκατάσταση ΦΒ πάνελ στη στέγη του logistic center της Μαγούλας καλύπτοντας το 48% των ενεργειακών αναγκών του. Αυτό έχει προοπτικές επέκτασης και σε άλλες δομές. Επίσης βάζουμε σταθμούς φόρτισης στα κεντρικά γραφεία και τα καταστήματα. Ενώ έχουμε ξεκινήσει σταδιακά την αντικατάσταση του εταιρικού μας στόλου αυτοκινήτων σε υβριδικά.

Οι απευθείας πωλήσεις (είτε Β2Β είτε λιανικής μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες και τηλεφωνικό κέντρο), που σήμερα παράγουν το 45% του συνολικού τζίρου της Πλαίσιο, θα συνεχίσουν να έχουν καίριο ρόλο για την εταιρεία, όπως επίσης και τα προϊόντα με μπράντες του ίδιου του Πλαισίου, όπως το TurboX, που σήμερα φθάνουν το 20% επί του συνόλου των πωλήσεων.

Από εκεί και έπειτα εκεί που ποντάρει πολλά η διοίκηση της εταιρείας είναι η περαιτέρω διείσδυση στις οικιακές συσκευές που μόλις σε τέσσερα χρόνια και σε 10 καταστήματα έχουν καταφέρει να φθάσουν σε αναλογία το 14% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας!

Στο πλάνο της Πλαίσιο επίσης είναι η επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων που έχουν ζήτηση, όπως πχ οι θερμοσίφωνες, αλλά και σε υπηρεσίες όπως είναι η εγκατάσταση τους. Κάτι όμως που προσδιορίζεται περίπου σε μία διετία.

 Διαβάστε ακόμη

Τον Σεπτέμβριο οι πληρωμές για Market Pass και Youth Pass

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Με τα «μπάνια του λαού», τον Αύγουστο, η απόφαση για ΑΝΕΚ – Attica Group

Οι «έφιπποι διάολοι», η Έφη, ο Τζανακό, ο Μαραντζίδης και τα ξινά τρολ, ο σιωπηρός Γεράρδος και οι μεγάλες μπίζνες στις μαρίνες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ