Σε νέες επενδύσεις που θα επιταχύνουν τον μετασχηματισμό της προχωρά η Κωτσόβολος έπειτα από μία χρονιά ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων που είχε. Λίγο πριν τα αποψινά εγκαίνια του ανανεωμένου καταστήματος της Πυλαίας Θεσσαλονίκης που αποτελεί και το ολοκληρωμένο πρότυπο για την εξέλιξη όλων των καταστημάτων του δικτύου της αλυσίδας, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Βασιλάκος γνωστοποίησε πως δρομολογούνται για φέτος επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, οι οποίες, όπως σημείωσε, μπορεί να αυξηθούν σημαντικά εάν επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη του για επιτάχυνση της ανάκαμψης της αγοράς στην περίπτωση πολιτικής σταθερότητας μετεκλογικά. Ήδη σε 10 μέρες περίπου θα είναι στον αέρα η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα της Κωτσόβολος, η οποία μάλιστα θα διαδρά με το «ράφι» των καταστημάτων της αλυσίδας.

Η πρώτη χρονιά έναρξης του μετασχηματισμού της εταιρείας συνοδεύτηκε από οικονομικές επιδόσεις ρεκόρ. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Βασιλάκος σε ειδική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατά τη χρήση 2018 – 2019 έφθασε τα 520 εκατ. ευρώ, που αποτελεί και την υψηλότερη επίδοση στα χρονικά της εταιρείας, έχοντας σημειώσει αύξηση 12,5% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Επίσης τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 25,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 25,1%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20,1 εκατ., αυξημένα κατά 17,5% σε σχέση με την πρηγούμενη οικονομική χρήση.

Την ίδια στιγμή τα ταμειακά διαθέσιμα, όπως αποκάλυψε ο κ. Βασιλάκος, άγγιξαν τα 95,4 εκατ. ευρώ, και οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 10,7 εκατ. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν 17 ανακαινίσεις, 2 νέα καταστήματα, νέο ERP, ενώ παράλληλα αυξήθηκε κατά 15% το ανθρώπινο δυναμικό ενώ έγιναν και 53.000 ώρες εκπαίδευσης πάνω στο νέο μοντέλο λειτουργίας διάδρασης.

Οι επενδύσεις

Για φέτος, όπως είπε ο κ. Βασιλάκος προγραμματίζονται 7 ανακαινίσεις, 5 μεταστεγάσεις καταστημάτων και τρία νέα καταστήματα. Μεταξύ αυτών θα είναι ένα στο Ν. Ηράκλειο, στο ισόγειο των νέων κεντρικών γραφείων της Κωτσόβολος τα οποία θα μεταφερθούν απ’ τη Μεταμόρφωση. Παράλληλα θα υπάρξει νέο CRM, η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, νέο σύστημα διαχείρισης των προϊόντων καθώς επίσης θα δημιουργηθεί ένα νέο εκπαιδευτικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη καθώς επίσης και μία νέα αποθήκη 17.000 τμ στον Ασπρόπυργο, η οποία όμως θα μισθωθεί μόνο για μία τριετία. Και τούτο καθώς εξήγησε ο κ. Βασιλάκος ανασχεδιάζεται εκ βάθρων όλη η εφοδιαστική αλυσίδα και στο πλαίσιο αυτό αναζητείται χώρος για μία κεντρική αποθήκη 50.000 τ.μ.

Ο ανταγωνισμός

Ερωτηθείς για τον ανταγωνισμό που πλέον αυξάνεται και με την είσοδο της ΠΛΑΙΣΙΟ στην αγορά των «λευκών συσκευών» ο κ. Βασιλάκος εξήγησε πως το μοντέλο του ανταγωνισμού δεν αλλάζει αλλά οι παίκτες. Και γι αυτό ο ίδιος δεν ανησυχεί για τα μερίδια και την ηγετική θέση που κατέχει η Κωτσόβολος. «Εμείς προσπαθούμε να δούμε πως θα είναι τα πράγματα σε τρία χρόνια από τώρα και γι αυτό έχουμε ξεκινήσει το μετασχηματισμό μας. Τότε πιστεύω όλα θα έχουν αλλάξει. Και ο ανταγωνισμός αλλά και η ίδια η πορεία της ελληνικής οικονομίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εκτίμησε πάντως ότι η είσοδος της ΠΛΑΙΣΙΟ θα ενισχύσει και την Κωτσόβολος προβλέποντας ότι με την επικοινωνιακή πολιτική της πρώτης θα ανοίξει περισσότερο η αγορά, γεγονός που θα ωφελήσει και τη δεύτερη.

Από εκεί και έπειτα ωστόσο εκτίμησε πως η ελληνική αγορά «χωράει» μόλις δύο «παίκτες» που μπορούν να έχουν πανελλαδική κάλυψη. «Ο ένας σίγουρα είναι η Κωτσόβολος», είπε ο ίδιος. Υπογράμμισε όμως και την σημασία και τη δύναμη που έχουν τοπικά επιχειρηματίες και έμποροι που συμμετέχουν σε Συνεταιρισμούς.

Ανάπτυξη υπηρεσιών

Σε κάθε περίπτωση ο ίδιος τόνισε πως ο ανταγωνισμός μειώνει διαρκώς το μικτό αποτέλεσμα των εταιρειών, τάση που δεν πρόκειται να αλλάξει. «Πλέον οι υπηρεσίες είναι αυτές που δίνουν τα περιθώρια και την κερδοφορία», εξήγησε ο ίδιος, επισημαίνοντας πως η Κωτσόβολος θα ανοίξει περισσότερο τη βεντάλια των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα την «ασφάλιση περιεχομένου» ή το «K Support» το οποίο λειτουργεί σε 40 καταστήματα σήμερα αναλαμβάνοντας την επιδιόρθωση κινητών τηλεφώνων, tablet, τηλεοράσεων, μικροσυσκευών κοκ.

Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Η σύγχρονη αισθητική και ο πελατοκετρικός σχεδιάσμος χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο καταστημάτων της εταιρείας που μπορεί να συναντήσει κανείς στο ανακαινισμένο κατάστημα της Κωτσόβολος στην περιοχή της Πυλαίας. Σε ένα κατάστημα συνολικής επιφάνειας 4.034 τ.μ., οι επισκέπτες μπορούν να βρουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, αλλά και να ενημερωθούν για τις πρωτοποριακές λύσεις που κάνουν τη ζωή όλων καλύτερη. Πλούσια οικοσυστήματα των Xiaomi, Somfy, TP Link, Bosch, Siemens και Philips που προσομοιάζουν το «έξυπνο σπίτι», παρουσιάζονται σε ένα ξεχωριστό χώρο και κάνουν την τεχνολογία προσιτή σε όλους.

Στο ανακαινισμένο κατάστημα, οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για νέες, αποκλειστικές συνεργασίες, όπως με τα premium brands ‘Bang & Olufsen’, για αναβαθμισμένη ποιότητα ήχου, iRobot, την κορυφαία εταιρία ρομποτικών σκουπών στον κόσμο και Franke, για κουζίνες που χαρακτηρίζονται για τον εκλεπτισμένο σχεδιασμό και τη λειτουργικότητά τους. Το κατάστημα διαθέτει μία πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα με την υπογραφή της εταιρείας Centro, με συσκευές που βοηθούν στον εργονομικό σχεδιασμό και τις πρακτικές λύσεις σε έναν χώρο, όπως η εστία – απορροφητήρας Nikola Tesla.

Παράλληλα, ο χώρος του gaming περιμένει να φιλοξενήσει τους «φίλους της αδρεναλίνης» σε πραγματικές δοκιμές όλων των PCs και κονσολών, αλλά και ο χώρος με τους συντηρητές κρασιών καλεί τους οινοχόους ή όσους αγαπούν το καλό κρασί να ενημερωθούν για το βέλτιστο τρόπο συντήρησής τους με όλες τις τελευταίες προτάσεις της αγοράς.

Τέλος, οι ηλεκτρονικοί οδηγοί (widgets) προσφέρουν άμεση ενημέρωση για τα αναλώσιμα που χρειάζεται η συσκευή, είτε αφορά τις σακούλες για ηλεκτρικές σκούπες ή τα μελάνια των εκτυπωτών, αλλά και τα Ταμεία Express βοηθούν στην άμεση εξυπηρέτηση των πελατών να υλοποιήσουν τη συναλλαγή τους, χωρίς να περάσουν από το κεντρικό ταμείο.