Αποφασισμένη να εκτελέσει κανονικά το επενδυτικό της πλάνο άνω των 100 εκατ. ευρώ για την προσεχή διετία εμφανίζεται η Lidl Ελλάς, παρά τις νέες αναταράξεις που προκαλεί το διεθνές πληθωριστικό κύμα. Η αλυσίδα, παρά τις πιέσεις που ασκούνται στο λειτουργικό της κόστος, εξακολουθεί να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές, οι οποίες πλέον έχουν εξελιχθεί στο σημαντικότερο κριτήριο αγοράς, όπως παρατηρεί ο πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ.

«Αντιμετωπίζουμε, όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι τομείς της αγοράς, ένα ιδιαίτερα επιβαρυμένο οικονομικό περιβάλλον», εξηγεί. Και προσθέτει: «Ηδη από την αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού είχαν αρχίσει να εμφανίζονται προβλήματα στη γενικότερη εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και από την αρχή αυτού του έτους σημαντικές αυξήσεις τιμών σε πολλές πρώτες ύλες. Ο τρομερός πόλεμος στην Ουκρανία δεν έχει μόνο αρνητικό, αλλά και πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα. Oι πληθωριστικές τάσεις ενισχύθηκαν κυρίως από την ενεργειακή κρίση και τις ανησυχίες για την ενεργειακή αυτάρκεια της Ευρώπης στο κοντινό μέλλον. Η σημαντική αύξηση στα κόστη λειτουργίας ήταν αναπόφευκτη. Για παράδειγμα, το ενεργειακό μας κόστος έχει υπερδιπλασιαστεί. Είμαστε ευγνώμονες στην κυβέρνηση για τα μέτρα ενεργειακής στήριξης, με τη βοήθεια των οποίων οι επιχειρήσεις μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα το πρόβλημα. Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό, ως Discounter, προσφέρουμε σταθερά στους πελάτες μας την καλύτερη αναλογία τιμής και οφέλους».

Εξάλλου η συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως λέει, έχει επηρεαστεί από την τρέχουσα κατάσταση. «Κάθε κρίση αλλάζει την ψυχολογία του καταναλωτή και αλλάζει την αγοραστική συμπεριφορά. Σύμφωνα με τις έρευνες αγοράς, η τιμή είναι το πιο σημαντικό κριτήριο για την απόφαση αγοράς. Ο καταναλωτής είναι πολύ καλά ενημερωμένος για τις τιμές και τις προσφορές και επιλέγει τα προϊόντα του στοχευμένα. Οι πελάτες μας στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και εμείς προσφέρουμε εδώ μια πολύ ανταγωνιστική σχέση τιμής – οφέλους».

Οι τρεις πρώτοι μήνες της τρέχουσας οικονομικής χρήσης της Lidl Ελλάς, που ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, δείχνουν πάντως ότι η πρόκληση είναι μεγάλη. «Οχι μόνο για εμάς, αλλά για όλη την αγορά», λέει ο κ. Μπράντενμπουργκερ. «Χάρη στην αφοσίωση και τον επαγγελματισμό όλων των εργαζομένων της Lidl Ελλάς, τόσο κατά την κορύφωση της πανδημίας όσο και κατά την τρέχουσα κρίση, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια. Διατηρήσαμε με επιτυχία την επιχειρηματική μας δυναμική. Θα ήθελα να τονίσω για μία ακόμα φορά ότι, παρά την απότομη αύξηση των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας και των πρώτων υλών, προτεραιότητά μας παραμένει το συμφέρον των πελατών. Εργαζόμαστε καθημερινά για να τoυς προσφέρουμε μια ελκυστική και υψηλής ποιότητας γκάμα προϊόντων σε κορυφαίες τιμές. Σύμφωνα με τις εσωτερικές μας έρευνες τιμών, οι τιμές μας στα πιο δημοφιλή προϊόντα πρώτης ανάγκης είναι πάνω από 10% φθηνότερες σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Ο κ. Μπράντενμπουργκερ λέει ότι είναι δύσκολη η όποια πρόβλεψη για τον πληθωριστικό κύκλο, αν και υποθέτει ότι με βάση τα τρέχοντα δεδομένα η κορύφωσή του θα γίνει εντός του 2022.

Τα επενδυτικά σχέδια της αλυσίδας, ωστόσο, παραμένουν ως έχουν. «Εμμένουμε στα επενδυτικά μας σχέδια άνω των 100 εκατ. ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια. Παραμένουμε πιστοί στις σχέσεις μας με τους πελάτες, τους συνεργάτες και με περισσότερους από 2.700 Έλληνες προμηθευτές ως αξιόπιστος και υπεύθυνος συνεργάτης. Αξιοποιούμε τις ευκαιρίες που προσφέρουν η πράσινη μετάβαση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Επενδύουμε σε φωτοβολταϊκά και σταθμούς ηλεκτρικής φόρτισης. Μειώνουμε το οικολογικό αποτύπωμα της εταιρείας μας βελτιστοποιώντας διαδικασίες, όπως την πληρότητα των φορτηγών μεταφοράς προϊόντων. Με την ψηφιοποίηση βελτιώνουμε σημαντικά τόσο τη λειτουργία μας όσο και την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών. Αναπτύσσουμε το δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών μας. Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει πάνω από 1,4 δισ. ευρώ. Είναι, επίσης, σημαντικό ότι διευρύνουμε τη συνεργασία μας με τους Έλληνες προμηθευτές, επεκτείνοντας την γκάμα μας. Χαρακτηριστικό είναι ότι πάνω από το 60% του τζίρου μας προέρχεται από προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών. Ας μην ξεχνάμε ότι προωθούμε τους Έλληνες προμηθευτές και τα προϊόντα τους μέσω των θεματικών εβδομάδων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl. Και η αξία της προώθησης των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό υπερβαίνει τα 180 εκατ. ευρώ».

Ο Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει μέσω ενεργειακών μέτρων και παρεμβάσεων τον ιδιωτικό τομέα και τα ελληνικά νοικοκυριά. «Σημαντικό για εμάς είναι να συνεχίσει να ισχύει και να μη ρυθμίζεται υπερβολικά το οικονομικό περιβάλλον μιας ελεύθερης, ανταγωνιστικής αγοράς», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη

Φυσικό αέριο: Ο εφιάλτης των ελλείψεων σηκώνει στο πόδι όλη την Ευρώπη

Έρχεται η «χρυσή λίστα» δικαιούχων επιστροφής ΦΠΑ

Ο ανασχηματισμός, ο «ζαβολιάρης» εφοπλιστής, τα χρυσά ακίνητα του ΟΤΕ, η EDF, η ΔΕΗ και η Ευρώπη Ασφαλιστική