Του Αλέξανδρου Κασιμάτη

Έμφαση στην ολοκλήρωση επενδυτικών κινήσεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί και αναζήτηση νέων επενδυτικών ευκαιριών που δημιουργούν σημαντικές υπεραξίες για τους μετόχους της Grivalia Properties προβλέπει ο στρατηγικός σχεδιασμός του ποιοτικότερου ομίλου διαχείρισης ακινήτων στη χώρα, όπως τον προσδιορίζει ο διευθύνων σύμβουλός του Γιώργος Χρυσικός (φωτ.).

Στη διάρκεια του καλοκαιριού πραγματοποιήθηκαν δύο στρατηγικής σημασίας κινήσεις για την Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ, η οποία συνολικά διαχειρίζεται πλέον ένα χαρτοφυλάκιο ακινήτων η αξία του οποίου υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ. 

Η πρώτη ήταν η πώληση από τη Εurobank του 20% του μετοχικού κεφαλαίου της Grivalia Properties, που απέφερε στην τράπεζα το ποσό των 180 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για εξέλιξη που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και, κυρίως, της αγοράς ακινήτων. Ταυτόχρονα όμως ήταν μια εξέλιξη που επέτρεψε στην Grivalia να ενισχύσει το μετοχολόγιό της, καθώς από το σύνολο των 20,25 εκατομμυρίων μετοχών της που πουλήθηκαν οι 10 εκατομμύρια αποκτήθηκαν από τη Fairfax, που αύξησε το ποσοστό της στο 51,4%, ενώ το 5% αγοράστηκε από την Pimco, για λογαριασμό διάφορων funds που διαχειρίζεται. Μετά την πώληση από τη Εurobank το μετοχολόγιο της Grivalia περιλαμβάνει μακροπρόθεσμους επενδυτές μεγάλου κύρους όπως η Fairfax (51,32%), η Wellington (11,16%), η Pimco, η Brandes (από 5% η καθεμία) και η Fidelity.

H δεύτερη στρατηγικής σημασίας κίνηση αφορά την Grivalia Hospitality, θυγατρική εταιρεία που επενδύει σε ξενοδοχεία και την οποία διαχειρίζεται η Grivalia Properties. Το 50% της Hospitality ανήκει σε έναν άλλον ισχυρό μακροπρόθεσμο επενδυτή, και συγκεκριμένα στον επενδυτικό βραχίονα τoυ αμερικανικού ασφαλιστικού οργανισμού Prudential, την M&G Investments. Η Grivalia Hospitality προχώρησε σε κεφαλαιακή ενίσχυση κατά 60 εκατ. ευρώ, τα οποία καλύφθηκαν εξ ολοκλήρου από την M&G, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το επενδυτικό της πρόγραμμα.

Ο όμιλος της Grivalia έχει δρομολογήσει δύο ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι οποίες, όπως λέει ο κ. Χρυσικός, δεν συμβάλλουν μόνο στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά βοηθούν και τις πόλεις αναβαθμίζοντας τις τουριστικές, πολιτιστικές και άλλες υποδομές και παροχές τους. Στην Αθήνα η Grivalia προχώρησε στην επένδυση στα «Αστέρια» Γλυφάδας, όπου πριν από το καλοκαίρι του 2019 θα λειτουργήσει ξενοδοχείο της κατηγορίας super luxury. Στη Θεσσαλονίκη αγόρασε το κτίριο Ολυμπος-Νάουσα, όπου σε 12-15 μήνες σχεδιάζεται η λειτουργία luxury boutique hotel, όπως και του ιστορικού εστιατορίου, σε συνεργασία με τον επιτυχημένο όμιλο Κωνσταντίνου Τορνιβούκα.

OLYMPOS2

Το κτίριο Όλυμπος – Νάουσας στη Θεσσαλονίκη

Ταυτόχρονα αρχίζει να αποδίδει η στροφή της Grivalia Properties σε υψηλής ποιότητας επαγγελματικούς και γραφειακούς χώρους. Προχωρούν συμφωνίες μίσθωσης με πολυεθνικές, γεγονός που επιτρέπει στην εταιρεία να προετοιμάζει νέα επένδυση σε αντίστοιχο project στην περιοχή του Αλίμου. Η Grivalia Properties έχει επενδύσει από τις αρχές του χρόνου πάνω από 35 εκατ. κυρίως σε αγορές γραφείων και καταστημάτων. Μεταξύ άλλων, έχει συμφωνήσει στην απόκτηση 15 εμπορικών καταστημάτων της αλυσίδας Σκλαβενίτης και ενός οικοπέδου από δημόσιο διαγωνισμό της Ζήνων Ακίνητα Α.Ε., του 50% του ακινήτου στη λεωφόρο Συγγρού όπου στεγάζεται κατάστημα της Media Markt, όπως επίσης και οριζόντων ιδιοκτησιών σε ακίνητο στη συμβολή των οδών Ζηρίδη και λεωφόρο Κηφισίας, στο Μαρούσι.

Ακόμη, η Grivalia Hospitality έχει αποκτήσει το 60% της εταιρείας που διαχειρίζεται την ανάπτυξη exclusive resorts, ιδιωτικών βιλών, μαρίνας, αεροδρομίου και υποδομών στα νησία Pearl Island του Παναμά, συνολικής επιφάνειας άνω των 13.000 στρεμμάτων.