search icon

Επιχειρήσεις

NielsenIQ: Η επιστροφή στο σχολείο έδωσε ώθηση στο λιανεμπόριο

Τι στοιχεία προκύπτουν για τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο κατά τη διάρκεια της έναρξης των σχολείων

Θετικά, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, κινήθηκε η περίοδος της επιστροφής στο σχολείο «back-to-school» για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, συμπεριλαμβανομένων των νησιών και του discount καναλιού).

Σύμφωνα με την NielsenIQ, τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων, δηλαδή την 36η και την 37η, ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημείωσε αύξηση 11,1%. Εάν εξαιρεθούν τα ανοίγματα νέων καταστημάτων, η ανάπτυξη ήταν ελαφρώς πιο μετριοπαθής, στο 9,7%.

Τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε αυτή τη θετική τάση είχαν οι ταχυκίνητες κατηγορίες (FMCGs), οι οποίες παρουσίασαν βελτιωμένο τζίρο κατά 11,8%, ενώ θετικά επίσης κινήθηκαν τόσο οι κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων επί ζυγίω (+10,8%) καθώς και του bazaar (+3,8%).

Ειδικότερα για τα FMCGs, παρά την ανάπτυξη του τζίρου (+11,8%) στο σύνολο της αγοράς, οι όγκοι πωλήσεων παρουσίασαν σημαντικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης, στο +0,7%, υποδηλώνοντας ότι ο αυξημένος τζίρος προέρχεται από πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών, για το σύνολο των ταχυκίνητων κατηγοριών.

Κατηγορίες που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων (γάλα, μπισκότα, χυμοί, γραφική ύλη κ.α.) παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη, με τις περισσότερες να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό. Ενδεικτικά αναφέρονται το συσκευασμένο ψωμί στο +29,2%, η γραφική ύλη στο +14,7%, τα δημητριακά στο +11,6% και οι συσκευασμένοι χυμοί στο +8,2%.

Διαβάστε ακόμα:

Ελληνικό: Τα μηνύματα του Σπύρου Λάτση στα εγκαίνια και η επόμενη μέρα του mega project

Η Αθήνα «έχει Αύγουστο» στα ξενοδοχεία, ο Βοτανικός ζεσταίνει τους εργολάβους, η βίλα του Πρεμ στ’ Αστέρια και η First Centier ετοιμάζεται

Ενρία: «Υπάρχουν περιθώρια για συγχωνεύσεις τραπεζών» – Στο 97% ο βαθμός συγκέντρωσης στην Ελλάδα

Exit mobile version