search icon

Επιχειρήσεις

Εμμανουηλίδης (Nestle): Επενδύσεις στο εργοστάσιο του Λουμίδη και Espresso «made in Greece» στην Ιαπωνία

Οι επιδόσεις εν μέσω της δυσχερούς συγκυρίας, οι νέες ανατιμήσεις και οι εξαγωγές στην… Ιαπωνία

Παρά τη δύσκολη διεθνή συγκυρία αλλά και τις μεγάλες προκλήσεις στην αγορά του καφέ η Nestle φαίνεται να συνεχίζει στον δρόμο της ανάπτυξης έχοντας δρομολογήσει νέες επενδύσεις στο εργοστάσιο του Λουμίδη στα Οινόφυτα.

Επενδύσεις που αφενός θα θωρακίσουν έτι περαιτέρω ενεργειακά την ελληνική θυγατρική και αφετέρου θα διευρύνουν τις υποδομές αποθήκευσης πρώτων υλών.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως εξηγούσαν ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάς κ. Νίκος Εμμανουηλίδης και ο διευθυντής του εργοστασίου κ. Σοφοκλής Αρβανιτίδης στο περιθώριο της χθεσινής παρουσίασης των περιβαλλοντικών δράσεων της εταιρείας, βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη, η κατασκευή νέων αποθηκευτικών χώρων όπου θα φυλάσσονται ως 2.000 τόνοι καφέ.

Η συγκεκριμένη επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργική το 2023 και σε δεύτερη φάση αναμένεται να μπουν σε αυτή νέα ρομποτικά συστήματα.

Παράλληλα «τρέχει» και μία επένδυση συνολικού ύψους 1 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ.

Συνολικά η Nestle την τελευταία δεκαετία έχει κάνει πάνω από 28 εκατ. ευρώ επενδύσεις στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, όπως τόνισε ο κ. Αρβανιτίδης με τελευταία μεγάλη επένδυση τις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις καβουρδίσματος ελληνικού καφέ συνολικού ύψους 8,5 εκατ. ευρώ προ τετραετίας.

Μία επένδυση που είχε συνοδευτεί επίσης με δύο σύγχρονα ρομποτικά συστήματα συσκευασίας, ένα για τον Λουμίδη και κατόπιν ένα για τον Nescafe, συνολικού προϋπολογισμού κάτω του 1 εκατ. ευρώ.

Ελληνική παραγωγή και εξαγωγές

Σημειώνεται πως στο εργοστάσιο των Οινοφύτων λειτουργούν συνολικά 10 γραμμές παραγωγής και συσκευασίας του ελληνικού καφέ Παπαγάλος Λουμίδη, του καφέ Nescafe και του καφέ espresso Buondi.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η παραγωγή του εργοστασίου των Οινοφύτων δεν αφορά μόνο την εσωτερική κατανάλωση αλλά και εξαγωγές. Συγκεκριμένα το 9% με 10% της παραγωγής του ελληνικού καφέ εξάγεται. Επίσης ο καφές με την ετικέτα Roastelier, που ξεκίνησε από πέρυσι να παράγεται στα Οινόφυτα είναι μεταξύ των προϊόντων που εξάγονται και μάλιστα φθάνουν ως την Ιαπωνία.

Πληθωρισμός και ανατιμήσεις

Αναφερόμενος στην ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό ο κ. Εμμανουηλίδης υπογράμμισε την αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών υπενθυμίζοντας πως το το κόστος του πρασίνου καφέ έχει αυξηθεί κατά 50%, συν 15% στα μεταφορικά, συν την αύξηση στα κόστη συσκευασίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάς έκανε λόγο για διαφοροποιήσεις στο κομμάτι κατανάλωσης, το οποίο από τα σούπερ μάρκετ που είδαμε να συγκεντρώνεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας πλέον επιστρέφει στην εστίαση, ισοσκελίζοντας τις πωλήσεις.

Παρ’ όλα αυτά ο κλάδος κατάφερε να συγκρατήσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που επικαλέστηκε ο κ. Εμμανουηλίδης η μέση αύξηση στα προϊόντα του καφέ δεν ξεπέρασε το 4%.

Η δε Nestle όπως είπε προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση τιμών 3% στα προϊόντα του καφέ λαμβάνοντας υπόψη και τις προσφορές αφήνοντας πάντως ανοικτό το παράθυρο για νέο κύκλο ανατιμήσεων. «Το θέμα των τιμών είναι υπό εξέλιξη και δεν ξέρουμε τι θα συμβεί τον Ιανουάριο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμα:

Phaistos – 5G Ventures: Έρχονται επενδύσεις σε άλλες 2+3 εταιρείες μετά τις Matternet και OQ Technology

Credit Suisse: Οι τραπεζίτες που αλλάζουν σαν τα… πουκάμισα και η κατάρρευση της μετοχής

Πότε σταματάει η εφορία να κυνηγάει τους οφειλέτες της

Exit mobile version