Να υπογραμμίσει ότι η Frigoglass λαμβάνει μέτρα, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, ώστε να περιορίσει τον αντίκτυπο στη ρωσική θυγατρική της επιχείρησε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Νίκος Μαμουλής κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές χθες μετά τη δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων για το 2021.

Παραδεχόμενος ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπλοκές απ’ τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία θα επηρεάσουν αρνητικά την πορεία των οικονομικών μεγεθών του ομίλου φέτος, ο κ. Μαμούλης εστίασε παράλληλα και στις αυξήσεις 65% που καταγράφουν οι πρώτες ύλες τονίζοντας ότι το 2022 θα είναι έτος προκλήσεων σε πολλά επίπεδα.

Με δεδομένο ότι το εργοστάσιο στη Ρωσία, μετά την καταστροφική φωτιά στο αντίστοιχο της Ρουμανίας, είχε αναλάβει το κύριο όγκο εργασιών για την διοχέτευση προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά ο κ. Μαμουλής, τόνισε ότι η εταιρεία προχωρά στον επανασχεδιασμό των δρομολογίων μεταφοράς και την αναζήτηση εναλλακτικών μέσων για να διευκολυνθεί η μεταφορά των προϊόντων από τις εγκαταστάσεις της Frigoglass καθότι σήμερα αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Παράλληλα σε συνάρτηση με την ανησυχία που υπάρχει για την επάρκεια πρώτων υλών, όπως είπε, επιχειρείται σε συνεργασία με τους προμηθευτές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση του προγράμματος παραγωγής και ο επανακαθορισμός των αποθεμάτων ασφαλείας, ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των βαρδιών και των επιπέδων παραγωγής σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα στο εργοστάσιο της Ρωσίας.

Σε ο,τι αφορά τη συνεργασία με την Coca Cola HBC, παραδέχθηκε ότι αυτή ουσιαστικά «πάγωσε» στη Ρωσία μετά την αποχώρηση απ’ τη χώρα της The Coca Cola Co καθώς σταμάτησαν οι τοποθετήσεις επαγγελματικών ψυγείων. Διαβεβαίωσε όμως ότι η συνεργασία τους συνεχίζεται κανονικά στις υπόλοιπες χώρες.

Το εργοστάσιο στη Ρουμανία

Σχετικά με την ανακατασκευή του εργοστασίου της Frigoglass στην Ρουμανία, η Διοίκηση ανέφερε πως έχει υλοποιήσει διαγωνισμό, προκρίνοντας τέσσερις εταιρείες που θα αναλάβουν την ανακατασκευή των εγκαταστάσεων. Παράλληλα ότι  έχει ήδη, λάβει τις περισσότερες από τις απαιτούμενες άδειες και έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό της διάταξης του εργοστασίου. Ωστόσο αναμένει την έναρξη των εργασιών κατασκευής τον Μάιο του 2022, με αναμενόμενη επανεκκίνηση της παραγωγής στις αρχές του 2023.

Γι αυτό, και λόγω του πολέμου, όπως υπογράμμισε ο κ. Μαμούλης, η Frigoglass έχει εκπονήσει εναλλακτικό πλάνο για την ενίσχυση της γραμμής συναρμολόγησης ψυγείων στη Ρουμανία, με στόχο να περιορίσει την έκθεσή της και να μετριάσει τον κίνδυνο που προκύπτει έως ότου θέσει σε λειτουργία τις νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις.

Για φέτος η εταιρεία έχει προϋπολογίσει επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ. Το 75% εξ αυτών θα διατεθεί  για την ανακατασκευή του εργοστασίου στη Ρουμανία και το υπόλοιπο 25% για επενδύσεις τον τομέα της υαλουργίας.

Η πρόβλεψη για φέτος

«Το κόστος πρώτων υλών και μεταφορικών αναμένεται να επιβαρύνει την κερδοφορία μας τη χρονιά που διανύουμε. Ωστόσο ο αντίκτυπος στην κερδοφορία αναμένεται να αντισταθμιστεί μερικώς μετά τις πρωτοβουλίες αύξησης των τιμών πέρυσι και την περαιτέρω αναπροσαρμογή των τιμών για το 2022, καθώς και τις πρωτοβουλίες μείωσης του κόστους των πρώτων υλών», επεσήμανε ο κ. Μαμουλής.

Παρ’ όλα αυτά με βάση τη σημαντική ανάκαμψη των πωλήσεων του κλάδου υαλουργίας το 2021, εκτιμά  περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2022. Συγκεκριμένα εκτιμά ότι  θα εμφανίσει διψήφια αύξηση των πωλήσεων και αύξηση του EBITDA στον κλάδο υαλουργίας χάρη στην αυξημένη ζήτηση για γυάλινες φιάλες στην Νιγηρία, στην επιτυχημένη υλοποίηση των εμπορικών της πρωτοβουλιών για απορρόφηση της  νέας παραγωγικής δυναμικότητας μετά την ανακατασκευή του κλιβάνου και μέσω  εξαγωγών, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς στις δραστηριότητες των πλαστικών κιβωτίων και μεταλλικών πωμάτων, και στην αύξηση των τιμών σε όλες τις δραστηριότητες.

Σημειώνεται πάντως πως οι αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας αντικατοπτρίζουν το 14,5 % και το 2,4% των πωλήσεων του Ομίλου αντίστοιχα για τη χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2021. Επιπρόσθετα η θυγατρική στη Ρωσία αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού ενεργητικού του ομίλου στις 31 Δεκεμβρίου 2021. Οι αγορές πρώτων υλών στη Ρωσία αντιπροσωπεύουν περίπου το 23% των συνολικών αγορών του κλάδου επαγγελματικής ψύξης (ICM) το 2021, οι οποίες καταναλώνονται από την ρωσική θυγατρική.

Διαβάστε ακόμα:

Skroutz: Διαστάσεις παίρνει η υπόθεση «365shop» – Θύελλα αντιδράσεων από καταναλωτές

Πλειστηριασμοί: Το «φιλέτο» του Γκερέκου και τα 50 στρέμματα στην Ελαφόνησο

REDS: Deal με ΙΚΕΑ στη Ρουμανία για ανάπτυξη ακινήτου με κατοικίες και γραφεία