search icon

Επιχειρήσεις

Παντελιάδης (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ): «Με αξιοσημείωτη κερδοφορία και τζίρο 1,33 δισ. θα κλείσει η χρονιά»

Αρνείται ότι υπάρχει κύμα ανατιμήσεων - Στο +5,5% οι πωλήσεις φέτος - Οι επενδύσεις που ετοιμάζει ο όμιλος

ÓõíÝíôåõîç ôýðïõ ôïõ ÓÅ ãéá ôï ôçí ðáñïõóßáóç ôçò Ýñåõíáò ãéá ôï åðéé÷åéñçìáôéêü ðåñéâÜëëïí, ôçí ÐÝìðôç 4 Ïêôþâñç 2018. (EUROKINISSI / ÂÁÓÉËÇÓ ÑÅÌÐÁÐÇÓ)

Με αύξηση των πωλήσεων γύρω στο 5,5% αναμένεται να κλείσει η χρονιά για την ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης ο κύκλος εργασιών αναμένεται, με τις μέχρι τώρα προβλέψεις, να κυμανθεί στα 1,33 δισ ευρώ. Και τούτο καθώς η σημαντική δυναμική στο κομμάτι της λιανικής μέσω των MyMarket περιορίστηκε εν μέρει απ’ την καθίζηση του HORECA στα Cash & Carry.

Πέραν όμως απ’ την σημαντική ενίσχυση του τζίρου, για πρώτη φορά με την πλήρη απορρόφηση της Βερόπουλος αναμένεται να καταγραφεί αξιοσημείωτη καθαρή κερδοφορία, όπως εκτίμησε ο κ. Παντελιάδης.

Κερδοφορία ως απόρροια της απόδοσης των επενδύσεων που έχουν γίνει και απ’ την αναδιάρθρωση του δικτύου. «Είμαστε πλέον σε νέο δρόμο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης χαρακτηρίζοντας ως «ανεπαρκή» μία κερδοφορία γύρω στα 10 εκατ. ευρώ που κατέγραφε η εταιρεία. «Στις αλυσίδες μία υγιής κερδοφορίας κυμαίνεται στο 2,5% με 3,5% του τζίρου», σημείωσε ο ίδιος.

Οι επενδύσεις

Σε επίπεδο επενδύσεων, είπε πως παρ’ ότι η πανδημία ανέκοψε την επενδυτική ορμή μέσα στον Δεκέμβριο προγραμματίζεται η λειτουργία δυο νέων καταστημάτων MyMarket (Θεσσαλονίκη και Ναύπλιο), που θα αυξήσει το συνολικό αριθμό των καταστημάτων σε 227 (και άλλα 50 είναι τα Cash & Carry)  ενώ από τη νέα χρονιά σχεδιάζεται η δημιουργία ακόμη 6 με 8 νέων σημείων. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων θα επανέλθει στα επίπεδα των 35 εκατ. ευρώ, που αποτελεί τα τελευταίο χρόνια και πάγιο στόχο.

Παράλληλα είναι σε εξέλιξη και η ανακαίνιση καταστημάτων, με το κατάστημα της Κηφισιάς πλέον να μετουσιώνει το νέο μοντέλο που θα καλύψει τα επόμενα χρόνια το σύνολο του δικτύου της MyMarket.

Από εκεί και έπειτα η αλυσίδα φέτος ξεκίνησε τη λειτουργία του 4ου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο αποκλειστικά για κατεψυγμένα προϊόντα και παράλληλα ξεκίνησαν τα έργα επέκτασης στο κέντρο διανομής στις 3 Γέφυρες.

Πρόκειται για μία επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, που επεκτείνει τις υποδομές του κέντρου σε επιπλέον 40.000 τμ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου έναν χρόνο. Όταν γίνει αυτό, δήλωσε ο κ. Παντελιάδης, θα πάρει σειρά η επέκταση κατά 20.000 τμ του κέντρου διανομής στα Οινόφυτα.

To e-shop

Σημαντικές επενδύσεις, υπογράμμισε, δρομολογούνται και για την ενδυνάμωση των υποδομών του ηλεκτρονικού καταστήματος (μεταξύ 300 με 500 χιλ. ευρώ), το οποίο συνεχίζει την δυναμική πορεία του.

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι μετά την 7η Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown οι παραγγελίες και ο τζίρος έχουν πενταπλασιασθεί σε σχέση με την περασμένη Άνοιξη και το πρώτο lockdown.

Σε ερώτηση για την είσοδο του Σκλαβενίτη με δικό του e-shop, δήλωσε πως αναμένεται να πάρει ένα μερίδιο από την πίτα, ως ο μεγαλύτερος λιανέμπορος, ωστόσο τόνισε πως το θέμα δεν είναι η είσοδος νέων ανταγωνιστών στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων αλλά πόσο καλά κάνει κάποιος τη δουλειά του.

Συγκέντρωση

Απαντώντας τέλος για το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως είναι θετικός απέναντι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο παραμένοντας όμως εξαιρετικά προσεκτικός. Εξάλλου εξέφρασε την άποψη ότι η συγκέντρωση στον κλάδο θα ενταθεί ακόμα περισσότερο.

«Δεν υπάρχει κύμα ανατιμήσεων»

Ερωτηθείς για τις καταγγελίες περί ανατιμήσεων απ’ τα σούπερ μάρκετ και την πρωτοβουλία του υπ. Ανάπτυξης για πιο αυστηρούς ελέγχους ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι δεν υπάρχει «κύμα ανατιμήσεων».

Διευκρίνησε δε πως κάποιες ανατιμήσεις που γίνονται αυτή την περίοδο οφείλονται στην άνοδο των πρώτων υλών και στην αναστάτωση που έχει επιφέρει στη διεθνή αγορά εμπορευμάτων η πανδημία του κορωνοϊού, υποστηρίζοντας πως ο μέσος τιμάριθμος, έτσι όπως διαμορφώνεται, δεν αντικατοπτρίζει πάντα την πραγματική κατάσταση στην αγορά, αφού δεν λαμβάνει υπόψη τις βραχείας διάρκειας προσφορές.

Δεν δίστασε δε να ρίξει και ένα «καρφί» στην πρόσφατη διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης με την οποία συνιστά κερδοσκοπία οποιαδήποτε αύξηση του περιθώριου κέρδους πάνω απ’ τα επίπεδα του περασμένου Σεπτεμβρίου κάνοντας λόγο για «Σοβιετία».

COVID19 και σούπερ μάρκετ

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ στάθηκε και στη συζήτηση που αναπτύχθηκε τελευταία αναφορικά με την ασφάλεια των αγορών στα σούπερ μάρκετ, λέγοντας πως τα καταστήματα σούπερ μάρκετ δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του κορονοϊού. Κάτι που, όπως είπε, προκύπτει και από τα επίσημα στοιχεία, τα οποία δείχνουν ότι τα κρούσματα που εντοπίζονται στα σούπερ μάρκετ είναι λιγότερα απ’ ό,τι στο γενικό πληθυσμό.

«Τα σούπερ μάρκετ δεν είναι ένα επικίνδυνο μέρος…», υπογράμμισε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει πως στην περίπτωση της εταιρείας του εφαρμόζεται ειδικό πρωτόκολλο όταν εντοπίζεται κρούσμα κορονοϊού ενώ έχει δαπανηθεί ποσό άνω του 1,5 εκατ. ευρώ σε τεστ, αντισηπτικά και μάσκες, προκειμένου να διασφαλισθεί αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας. Αυτή τη στιγμή, διευκρίνισε, σε σύνολο 11.000 εργαζόμενων της METRO υπάρχουν 102 ενεργά κρούσματα ενώ το πρωτόκολλο έχει εφαρμοστεί 67 φορές.

Διαβάστε ακόμη: 

ΤΕΚΑΛ: Το «όπλο» της Cosco στις μεγάλες εργολαβίες του ΟΛΠ

UBS: Οι 21 μετοχές που θα «λάμψουν» το 2021

Blogger δεν μπορεί να καταλάβει γιατί ένα από τα παιδιά της δεν μαζεύει «likes» στο Instagram

Exit mobile version