Ιδιαίτερα προβληματισμένος για την πορεία της χώρας μετά τη διαταραχή που έχει προκαλέσει η εθνική τραγωδία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος εμφανίστηκε στη ΓΣ της Jumbo ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Απόστολος Βακάκης, όπου και εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος ύψους 1,15 ευρώ ανά μετοχή.

«Από την ευτυχία στη δυστυχία, μια μέρα διαφορά. Το ζήσαμε με τα τρένα, δυστυχώς θα το ζήσουμε και με την οικονομία», είπε μεταξύ άλλων ο ισχυρός άνδρας της εισηγμένης εταιρείας.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του newmoney ο κ. Βακάκης υπογράμμισε πως απαιτείται ψυχραιμία στη διαχείριση της «εθνικής τραγωδίας», όπως τη χαρακτήρισε. «Δυστυχώς τα παιδιά δεν γυρίζουν πίσω. Είναι μια εθνική τραγωδία που μέρα με τη μέρα γίνεται απολύτως αντιληπτή στον καθένα. Η ζωή όμως προχωράει. Ο καθένας πρέπει να κάνει το καθήκον του», είπε ο κ. Βακάκης σε μία στιγμή έντονης συναισθηματικής φόρτισης.

Λίγο νωρίτερα αναφερόμενος στις προβλέψεις που είχε κοινοποιήσει το μεσημέρι η εισηγμένη για το 2023 προβλέποντας ανάπτυξη 15% φέτος ο κ. Βακάκης υπογράμμισε ότι αποτελεί μία πρόβλεψη που λαμβάνει υπόψη της τα μέχρι τώρα δεδομένα. «Πριν από μια εβδομάδα λέγαμε ότι θα είναι πολύ καλό το ‘23.

Τώρα κάποιος έρχεται και λέει ότι δεν θα είναι πολύ καλό το ‘23 διότι πάλι κάναμε τη βλακεία. Εν πάση περιπτώσει δείξαμε προς τα έξω τις αδυναμίες μας. Τώρα το ζητούμενο είναι εάν θα μαζευτούν αυτές οι αδυναμίες ή θα υπάρχει η διάθεση να μαζευτούν. Εάν έφευγα απ’ αυτή τη ΓΣ το μήνυμα που θα ήθελα να πάρω είναι ότι μάλλον τα σκατώσαμε και ότι αυτά που σήμερα βάζουμε ως προσδοκίες να λέμε ‘δόξα τω Θεώ’. Θα ήταν μια άλλη Ελλάδα.

Αλλά δυστυχώς αφυπνιζόμαστε απ’ το γεγονός ότι είναι μία συγκεκριμένη Ελλάδα, με τα καλά και τα κακά της. Προσωπικά έχω μάθει να μην κατηγορώ κανέναν. Ο καταγγελτικός λόγος δεν έχει αύξηση παραγωγικότητας. Είναι φοβικός λόγος. Οπότε ή μαθαίνεις απ’ τα λάθη σου ή δεν μαθαίνεις.

Από τη σημερινή έκτακτη Γενική Συνέλευση της Jumbo

Για τον ίδιο ο μεγαλύτερος κίνδυνος στην προοπτική της Jumbo φέτος είναι η κατάσταση στη χώρα. «Η χώρα δεν μπορεί να συνεχίσει μόνο με αισιόδοξες νότες και από πίσω να μην υπάρχει ανάλογη υποδομή. Στη δική μας δουλειά πρέπει να κάνουμε ‘δημιουργική κατεδάφιση’. Όχι να κατεδαφίσουμε κι αυτό που έχουμε, αλλά να κατεδαφίσουμε και να χτίσουμε κάτι πιο δυναμικό, πιο παραγωγικό, μένοντας δημιουργικοί, παραγωγικοί και ανθρώπινοι. Όταν έρχεται ολόκληρη η κοινωνία και τρομάζει και έρχονται όλα κόντρα, πρέπει να καταφέρεις να ζήσεις και με αυτό. Η οικονομία είναι και ψυχολογία. Κανείς δεν μπορεί να επιμείνει ότι η ψυχολογία δεν έχει επηρεαστεί απ’ τα τεκταινόμενα. Πόσο; Δεν το ξέρουμε. Για πόσο; Δεν το ξέρουμε. Τι θα γίνει γενικότερα; Ούτε αυτό το ξέρουμε».

Ο κ. Βακάκης τόνισε πως ενάντια στο αίσθημα ευφορίας η δική του αίσθηση ότι θα αντικατασταθεί από μια αίσθηση απελπισίας γιατί τα νούμερα το 2024 δεν θα πιάνονται.

«Εάν θέλεις να πετύχεις σαν χώρα, η κοινωνία πρέπει να σε βοηθά κάθε μέρα για να φέρεις το αποτέλεσμα. Δυστυχώς σε αυτή τη φάση πάμε ξανά σε ενδοσκόπηση. Τι είμαστε, τι θέλουμε κοκ. Επίσης το κράτος δείχνει ακόμα μία φορά ότι δεν αντιλαμβάνεται πώς λειτουργεί η οικονομία. Βγήκε κάποιος και λέει ‘σταματάω τα τραίνα ένα μηνα’! Ρε μεγάλε βάλε πέντε σταθμάρχες, βάλε αυτούς που δεν δούλευαν να δουλέψουν. Βάλε δέκα στρατιώτες με γουόκι τόκι να επιβλέπουν την πορεία των τραίνων. Κάνε κάτι. Δεν έχει λογική να σταματήσεις τα τραίνα. Ναι, έχει επικοινωνιακή λογική, όχι όμως ουσία. Έτσι μεγαλώνεις το πρόβλημα.

Ήδη έχεις πρόβλημα να βάλεις κόσμο μέσα στο τραίνο. Αν σταματήσεις όμως το τραίνο αυτό δεν θα στοιχίσει; Καταρχήν θα έχεις μόνο έξοδα και όχι έσοδα. Δεν ξέρω εάν είναι δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς αυτό, κυνικός δεν είμαι. Το τραίνο δεν σταματάει, η ζωή δεν σταματάει. Ειδάλλως το αντιμετωπίζεις φοβικά και επικοινωνιακά. Αυτό έχει κόστος. Εάν θέλεις κάτι τέτοιο τότε «καλή σου τύχη».

Ο ίδιος μάλιστα διευκρίνισε πως η Jumbo δεν χρησιμοποιεί τον σιδηρόδρομο για τις μεταφορές των εμπορευμάτων της.

Διαβάστε ακόμη 

Πώς θα γίνει το restart του ελληνικού σιδηροδρόμου – Το πλαίσιο των αποφάσεων

Hellenic Train: Αγωγή εναντίον του ΟΣΕ για τη συντήρηση του δικτύου από τον Δεκέμβριο του 2022

«Βυθίζεται» η μετοχή του επίσημου αντιπροσώπου της Volkswagen στην Τουρκία