Ένα βήμα πιο κοντά στην γραμμή εκκίνησης έρχεται η επένδυση για τη δημιουργία μαρίνας μεγάλων σκαφών – τύπου mega yacht – στην Κέρκυρα, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκλήρωσε τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας που έχει χωροθετηθεί εντός του κεντρικού λιμένα του νησιού.

To project υλοποιείται από την εταιρεία Lamda Marinas Investments, 100% θυγατρική της Lamda Development, έπειτα από διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ και με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανοίγει πλέον ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου που θα έχει σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία της Κέρκυρας. Παράλληλα, όπως αναφέρουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, η απόφαση του ΕΣ έχει ξεχωριστή σημασία δεδομένου ότι είναι η πρώτη που αφορά σε αξιοποίηση μαρίνας μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ οι οποίες έθεταν συγκεκριμένα κριτήρια και παραμέτρους για τα έργα αξιοποίησης μαρινών, όπως την ολοκλήρωση χωροθέτησης.

Η επένδυση οδεύει προς υλοποίηση έπειτα από μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς η δημιουργία μαρίνας για την εξυπηρέτηση μεγάλων σκαφών αναψυχής είχε χωροθετηθεί με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού το 2007. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ επιτάχυνε τις διαδικασίες και ολοκλήρωσε με επιτυχία το διαγωνισμό για τη μαρίνα mega-yacht στην Κέρκυρα εξασφαλίζοντας υψηλό τίμημα. Η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει ο προτιμητέος επενδυτής, η Lamda Marinas Investments με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί, θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Μέρος του τιμήματος θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης ενώ το υπόλοιπο θα αποτελεί ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου και θα καταβάλλεται ετησίως.

Οι επενδύσεις

Παράλληλα, οι επενδύσεις για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας που θα έχει 98 θέσεις σκαφών μήκους 30 έως 140 μέτρων, εμπορικούς χώρους, καταστήματα εστίασης και ξενοδοχείο, μεταξύ άλλων, αναμένεται να υπερβούν τα 50 εκατ. ευρώ. H μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής έχει χωροθετηθεί δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών του λιμένα Κέρκυρας. Διαθέτει επίσης χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ.

Δεδομένου ότι υπάρχουν σχετικά λίγες και μόνο μικρές μαρίνες στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, το project αποτελεί ευκαιρία για επένδυση σε greenfield μαρίνα στην ευρύτερη περιοχή. Η προτεινόμενη θέση της χαρακτηρίζεται ως στρατηγική καθώς αποτελεί «σταυροδρόμι» μεταξύ των ελληνικών και των άλλων μεσογειακών προορισμών για το yachting, στην Ελλάδα, το Μαυροβούνιο, τη Κροατία, τη Νότια Ιταλία και τη Μέση Ανατολή.

Οι τελικές υπογραφές για τη σύμβαση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda αναμένονται μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου.

Διαβάστε ακόμη 

«Πράσινο» για το project των Αράβων του Αστέρα στη Μύκονο – Επένδυση άνω των 78 εκατ. ευρώ (pic)

Fraport Greece: H Θεσσαλονίκη, με +9% οδηγεί την άνοδο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Ιανουάριο

Το «σόλο» ΚΜ και οι δυο εκπλήξεις για τους αγρότες, το ΤΧΣ για την Τράπεζα Πειραιώς, οι παλιές δόξες και τα νέα σφυριά, αναζητείται αγοραστής για την Avramar

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ