Να πάρει ένα μεγαλύτερο κομμάτι απ’ τα περίπου 500 εκατ. ευρώ της αγοράς αθλητικών ειδών στη χώρα μας επιχειρεί η H&M μέσω του δυναμικού rebranding της σειράς αθλητικής ένδυσης που επιχειρεί παγκοσμίως μέσω του «Η&Μ Move».

Η νέα προσπάθεια, έχει συμπέσει χρονικά και με τις διοικητικές αλλαγές στην ελληνική θυγατρική του σουηδικού Ομίλου, με την τοποθέτηση του κ. Τομά Εστρανί επικεφαλής του λεγόμενου «Sales Market Greece». Το τελευταίο αποτελεί περιφερειακό τμήμα του πολυεθνικού ομίλου και σε αυτό περιλαμβάνονται, πέραν της Ελλάδος, οι αγορές της Κροατίας, Σερβίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας, Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, και Βόρειας Μακεδονίας.

Ο νέος επικεφαλής του «Sales Market Greece» του πολυεθνικού ομίλου Η&Μ κ. Τομά Εστρανί

Σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής θυγατρικής το νέο αθλητικό brand, που ήδη έχει τοποθετηθεί στα ράφια επιλεγμένων από τα 35 καταστήματα στην Ελλάδα, έρχεται να ενδυναμώσει την προσπάθεια που επιχειρεί ο πολυεθνικός όμιλος τόσο στα αθλητικά ρούχα άσκησης όσο και στη λεγόμενη «leisure αθλητική ένδυση», που πλέον αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι στην αγορά. Γι αυτό εξάλλου και τα προϊόντα επεκτείνονται, πέραν των ρούχων, στα accessories όπως πχ γυαλιά, τσαντάκια κοκ.
Εκτιμάται δε ότι μπορεί να αποτελέσει και το «όχημα» με το οποίο η H&M θα κάνει το comeback σε όρους πωλήσεων στη χώρα μας μετά τη διετή περιπέτεια του κορωνοϊού. Η ελληνική θυγατρική με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποίησε τον περασμένο μήνα κατέγραψε διψήφια αύξηση πωλήσεων τη χρήση 1/12/2020-30/11/2021 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ένα χρόνο πριν, φθάνοντας 122,3 εκατ. ευρώ. Δηλαδή 14 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με τη χρήση 1/12/2019-30/11/2020 (σσ 108 εκατ. ευρώ περίπου) και σχεδόν 42 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με τη χρήση 1/12/2018-30/11/2019 (σσ 160 εκατ. ευρώ περίπου).

Κατά την περυσινή χρήση η ελληνική θυγατρική ήταν ζημιογόνα. Συγκεκριμένα οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,93 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Αντίστοιχα τα αποτελέσματα μετά τους φόρους «έδειξαν» ζημιές 6,77 εκατ. ευρώ από κέρδη 2,28 εκατ. ευρώ.

Το σύνολο του ενεργητικού της εταιρείας διαμορφώθηκε την 30ή/11/2021 σε 57,4 εκατ. ευρώ, έναντι 69,1 εκατ. ευρώ την 30ή/11/2020, παρουσιάζοντας μείωση κατά 16,97%. Αντίστοιχα κατά 27,7% υποχώρησαν τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας στις 30/11/2021, στα 26,2 εκατ. ευρώ.

O μέσος όρος απασχολούμενου προσωπικού για τη χρήση που έληξε την 30/11/2021 ήταν 944 άτομα από 1.039 το 2020.

Από την καμπάνια λανσαρίσματος του H&M Move με πρωταγωνιστές τη γνωστή ηθοποιό Τζέιν Φόντα και τον χορογράφο Τζακουελ Νάιτ

Για το 2022 εκτιμάται ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 θα περιοριστούν πλέον σημαντικά, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα το λιανεμπόριο να παραμείνει ανοιχτό κατά τη διάρκεια του έτους και συνεπώς αναμένεται και περαιτέρω σταδιακή ανάκαμψη των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας.

Πάντως επισημαίνεται πως ήδη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία από την αρχή του 2022 έχουν φανεί ισχυρές πληθωριστικές τάσεις με σημαντικές αυξήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες και κυρίως στον τομέα της ενέργειας.

«Στην παρούσα χρονική στιγμή η επίδραση των τελευταίων εξελίξεων στην Ουκρανία στα οικονομικά μεγέθη της Εταιρείας, δεν είναι εφικτό να ποσοτικοποιηθεί δεδομένου ότι ο πόλεμος είναι σε εξέλιξη και υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα ως προς τη διάρκεια και έκταση του και κατά συνέπεια τον αντίκτυπο του στην παγκόσμια οικονομία», επισημαίνει η Διοίκηση.

Η αγορά αθλητικών στην Ελλάδα

Σε κάθε περίπτωση το rebranding της σειράς αθλητικής ένδυσης έρχεται την κατάλληλη εποχή και σίγουρα δεν γίνεται τυχαία με δεδομένο πως εάν ένα κομμάτι ισχυροποιήθηκε στα χρόνια του covid19, πηγαίνοντας κόντρα στο γενικότερο κλίμα, ήταν η αγορά των αθλητικών ειδών. Η τελευταία όχι μόνο παρουσίασε σταθερότητα αλλά χάρη στην αυξημένη ζήτηση που υπήρξε ακόμα και στις περιόδους των lockdowns, κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη.

Κάτι, που μαζί με τις μεγάλες αλλαγές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, την είσοδο στην Ελλάδα μεγάλων διεθνών «παικτών» της λιανικής, όπως η βρετανική JD Sports που εξαγόρασε την Cosmos Sport, αλλά και την πρόθεση των μεγάλων επιχειρήσεων παραγωγής αθλητικών ειδών, όπως η Nike, η Adidas να ελέγξουν τα δίκτυα λιανικής, με δικά τους καταστήματα ενεργοποιούν τεκτονικές αλλαγές στην ελληνική αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

ΑΕΠ: Προς νέο άλμα 5% και μεγαλύτερα περιθώρια για παροχές και στήριξη

Εκλογικός νόμος (συνέχεια 2), ο Τσέχος πήρε τη λοταρία από την Intralot και οι τρεις κινητές ρίχνουν δισ. ευρώ στις οπτικές ίνες

Στο 85% του 2019 -με 14,7 εκατ.- η επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος το 8μηνο