Του Δημήτρη Παφίλα

Η δρομολόγηση της επίλυσης του μείζονος ζητήματος της αναχρηματοδότησης των υφιστάμενων δανειακών υποχρεώσεων βελτιώνει αποφασιστικά τις δυνατότητες του Ομίλου για να υποστηρίξει τον κεντρικό στρατηγικό στόχο της σταδιακής ολοκλήρωσης της μετεξέλιξης σε σημαντικό ανταγωνιστικό και εξωστρεφή ενεργειακό Όμιλο, υποστήριξε ο Πρόεδρος του ομίλου των ΕΛΠΕ κ. Στάθης Τσοτσορός (φωτ.), κατά την έναρξη της ΓΣ των μετόχων.

Όπως σημείωσε στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος εξόφλησε ομόλογο 400 εκατ. δολ., όπως και την πρώτη δόση 100 εκατ. ευρώ προς την ιρανική εταιρείας NΙOC.

Επίσης, στο πλαίσιο ενίσχυσης της εξωστρέφειας ο όμιλος υπέγραψε αξιόλογες συμφωνίες με την ιρανική εταιρεία NΙOC και τη ρωσική ROSNEFT διευρύνοντας τον κατάλογο των προμηθευτριών χωρών, με στόχο τη μεγέθυνση των επιλογών και των όρων προμήθειας, όπως και τη μείωση του κόστους.

Πρόσθεσε ότι το 2015 ο όμιλος αύξησε την παραγωγή σε 12,8 εκατ. τόνους και τις πωλήσεις σε 14,1 εκατ. τόνους, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 6 ετών και πέτυχε νέο ιστορικό υψηλό εξαγωγών, στους 6,9 εκατ. τόνους.

Συνακόλουθα, όπως τόνισε, τα ΕΛΠΕ πέτυχαν ιστορικό ρεκόρ ετήσιων συγκρίσιμων κερδών EBITDA, ύψους 758 εκατ. ευρώ, και λειτουργικά κέρδη 245 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Τσοτσορός υποστήριξε ότι η διαχρονικά επιτυχής συμμετοχή στον διεθνή ανταγωνισμό και η βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου δεν είναι δυνατή χωρίς την κατανόηση των δομών και του συντελούμενου μετασχηματισμού της παγκόσμιας οικονομίας.

Σε σύντομη ανάλυση του παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος υπογράμμισε ότι η μακρά περίοδος παγίωσης συνθηκών χαμηλής ανάπτυξης αποτελεί έναν αδιέξοδο δρόμο. Μόνο μια ολοκληρωμένη αντίληψη οικονομικής πολιτικής σε συνδυασμό με τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου των Κεντρικών Τραπεζών είναι σε θέση να υποστηρίξουν επαρκώς τον αναγκαίο προσανατολισμό προς μία υψηλότερη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη και χρηματοπιστωτική σταθερότητα.

Τέλος, τόσο ο Πρόεδρος των ΕΛΠΕ κ. Τσοτσορός όσο και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γρηγόρης Στεργιούλης αναφέρθηκαν εκτενώς στο κλείσιμο 26 διυλιστηρίων στην ΒΔ Ευρώπη εξαιτίας της χαμηλής ανταγωνιστικότητας και της μη προσαρμογής τους στο οικονομικό περιβάλλον.

Για παράδειγμα, όπως υπογράμμισε ο κ. Στεργιούλης τα διυλιστήρια στη Μέση Ανατολή εκπέμπουν 30% περισσότερους ρύπους και διαθέτουν 4 δολ. ανά βαρέλι μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τα ευρωπαϊκά. Γι αυτό, όπως συνέχισε, τα ΕΛΠΕ δεν θα αφήσουν καμία ευκαιρία να μείνει ανεκμετάλλευτη.