Πρόσκληση στους ενδιαφερόμενους παρόχους να καταθέσουν τις προσφορές τους για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων μετάδοσης στην Ελλάδα των ποδοσφαιρικών αγώνων των UEFA Champions League και Europa League για την περίοδο 2021-2024 απηύθυνε η ΤΕΑΜ Marketing.

Η ελβετική εταιρεία που διενεργεί τη διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης των συγκεκριμένων δικαιωμάτων για λογαριασμό της UEFA ήδη έχει αποστείλει στους ενδιαφερόμενους το αποκαλούμενο ISO (Invitation to Submit Offer), ενημερώνοντας πως η τελική προθεσμία κατάθεσης προσφορών ορίστηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2020.

Όπως έχει αναφέρει το newmoney, ως κύριοι διεκδικητές για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των δύο κορυφαίων διασυλλογικών ποδοσφαιρικών διοργανώσεων για την περίοδο 2021-2024 (ήτοι τις αγωνιστικές περιόδους 2021/22, 2022/23, 2023/24) προβάλλονται οι ΟΤΕ (COSMOTE TV) και Forthnet (NOVA).

Στελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν το διαγωνισμό ως τη “μητέρα των τηλεοπτικών μαχών”: η απόκτηση των δικαιωμάτων αποτελεί μια σημαντικά μεγάλη κεφαλαιακή δαπάνη για τον πάροχο που θα πλειοδοτήσει. Δαπάνη που θα πραγματοποιηθεί σε ένα οικονομικό περιβάλλον τουλάχιστον ασταθές, λόγω της πανδημικής κρίσης και των επιπτώσεών της για τα επόμενα χρόνια, πλην με την “οικιακή ψυχαγωγία” να αποτελεί την κυρίαρχη καταναλωτική τάση, τα διαφημιστικά και άλλα έσοδα που θα προσελκυσθούν δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα.

Ο πήχης της διεκδίκησης

Η COSMOTE TV είχε καταφέρει να αποσπάσει τα δικαιώματα από τη NOVA για την περίοδο 2015 – 2018, ανεβάζοντας τον πήχη στα επίπεδα των 100 εκατ.ευρώ, όπως είχε ακουστεί τότε στην αγορά. Αν και κατά την πάγια τακτική της ΤΕΑΜ τα ακριβή ποσά δεν δημοσιοποιούνται και παραμένουν εμπιστευτικά, για την επόμενη τριετία (τα συμβόλαια αφορούν τρεις αγωνιστικές περιόδους) η COSMOTE TV απέκτησε τα δικαιώματα και για την τρέχουσα τριετία (2018-2021) με μια προσφορά που εκτιμάται πως ανήλθε κοντά στα 80 εκατ. ευρώ, πετυχαίνοντας μάλιστα να ενισχύσει την αρχική συμφωνία εξασφαλίζοντας τη μετάδοση των αγώνων και των δύο διοργανώσεων σε αποκλειστικότητα.

Το ενδιαφέρον είναι πως η επικράτηση της Cosmote δεν ήταν “περίπατος” όπως θεωρούν ορισμένοι, αφού και στις δύο περιπτώσεις η NOVA είχε καταθέσει αρκούντως ικανοποιητικές προσφορές για τα δεδομένα εκείνης της περιόδου. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, θα έχει ο τωρινός διοαξιφισμός, με δεδομένο ότι η Forthnet (NOVA) έχει αλλάξει ιδιοκτήτη, έχοντας περάσει στον ελέγχο της United Group που ανήκει στο γνωστό fund BC Partners.

Με δεδομένο ότι η United Group αποτελεί έναν multi-play τηλεπικοινωνιακό και μιντιακό παρόχο με παρουσία σε επτά χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (παρέχει υπηρεσίες σε πάνω από 1,8 νοικοκυριά στην περιοχή, μέσω των εταιρειών SBB, Telemach Hrvatska, United Media κ.α.), οι συνέργειες με τη Forthnet είναι μεγάλες. Η παροχή τηλεοπτικού περιεχομένου βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των νέων ιδιοκτητών και με δεδομένη την δυναμική που διαθέτει ο νέος ιδιοκτήτης, η περαιτέρω ενίσχυση της NOVA θεωρείται βεβαία.

Ένα σαφές δείγμα των σχεδίων της United Group δόθηκε χθες, με την Victoriya Boklag, CEO του Ομίλου, να αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση πως “τo brand “Nova” της Forthnet είναι καλά εδραιωμένo στην Ελλάδα και διαβλέπουμε πολλές δυνατότητες. Έχουμε την ευκαιρία να προσφέρουμε στην ελληνική αγορά περισσότερο περιεχόμενο και περισσότερες επιλογές στον τομέα της ψυχαγωγίας και του αθλητισμού για να αυξήσουμε τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης”

 

Ήδη η NOVA πέτυχε πλέον όλο το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου για τη σεζόν 2020-2021 να μεταδίδεται αποκλειστικά στα κανάλια Novasports, όταν πριν την εξαγορά της διέθετε δικαιώματα για επτά ΠΑΕ.

Η διαδικασία

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται ηλεκτρονικά και οι προσφορές κατατίθενται, σε συγκεκριμένο format, στην πλατφόρμα που διαχειρίζεται η UEFA. Όπως αναφέρθηκε, προθεσμία για την κατάθεση προσφορών είναι η 14η Δεκεμβρίου. Ωστόσο, όπως εξηγούν στελέχη τηλεπικοινωνιακών εταιρειών που γνωρίζουν τη διαδικασία, είναι σύνηθες η ΤΕΑΜ να ζητά από τους διεκδικητές βελτιωτική προσφορά, εφόσον κριθεί πρόσφορο, κάτι που μπορεί να παρατείνει το χρόνο ολοκλήρωσης του διαγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιοι συνομιλητές δίνουν πολλές πιθανότητες η διαδικασία να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, οπότε και θα γίνει γνωστό ποια συνδρομητική πλατφόρμα θα κερδίσει το “χρυσό” (ιδιαίτερα εάν στις διοργανώσεις των επόμενων ετών μετέχει και ελληνική ομάδα) συμβόλαιο.

Σημειώνεται, τέλος, πως στο “πακέτο” που προσφέρει η TEAM Marketing πέρα του Champions και UEFA League, όπως εξηγούν τα ίδια στελέχη, αναμένεται να προσφερθούν και διοργανώσεις όπως το Europa Conference League (σ.σ. η σεζόν 2021-2022 θα είναι η πρώτη) και το UEFA Youth League, κάτι που είναι πιθανό να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και άλλων εγχώριων τηλεοπτικών παρόχων.