Επιχειρήσεις

Στις ενδιάμεσες εκπτώσεις ποντάρουν οι έμποροι κάνοντας γενναίες προσφορές

  • Στέλιος Μορφίδης


Θα προσπαθήσουν να καλύψουν από σήμερα το «χαμένο έδαφος» ποντάροντας στην επανεκκίνηση της εστίασης για αύξηση των πωλήσεων – Μέχρι πότε θα διαρκέσει η εκπτωτική περίοδος – Ανοικτά τα καταστήματα την ερχόμενη Κυριακή - Ποια προϊόντα «μάζεψαν το ρευστό» στην πασχαλινή αγορά

Με γενναίες εκπτώσεις που μπορεί να φθάσουν ως και το 50% ξεκινά ουσιαστικά από σήμερα η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Μία περίοδος κατά την οποία οι καταστηματάρχες θα επιχειρήσουν να καλύψουν μέρος του «χαμένου εδάφους» απ’ τη φετινή πασχαλινή περίοδο. Και τούτο διότι παρά την αύξηση της εμπορικής κίνησης από τη Μ. Πέμπτη και μετά, το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου ουσιαστικά κατευθύνθηκε σε λαμπάδες και δώρα για τα παιδιά (από παιχνίδια και μικρογκάτζετς ως ένδυση και υπόδηση), με αποτέλεσμα η εμπορική κίνηση στη γενική εικόνα να κρίνεται υποτονική.

Παρά το γεγονός ότι πάντα μετά από κάθε εορταστική περίοδο η αγορά κάνει «κοιλιά», οι επαγγελματίες ελπίζουν ότι αυτή τη φορά τα πράγματα θα κινηθούν αντίστροφα λόγω της επαναφοράς της εστίασης. Όπως εξηγούν στο newmoney παράγοντες της αγοράς η εστίαση μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στο να «ανεβάσουν ταχύτητα» οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων για δύο λόγους: Αφενός διότι η χαλαρή διάθεση για τα ψώνια πάντα συνδυάζεται με φαγητό ή καφέ ως συνήθεια που αλληλοσυμπληρώνει και αφετέρου υπάρχει πλέον ένας καλός λόγος για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης, γυαλιών ηλίου κοκ από τους καταναλωτές!

Κάτι εξάλλου που ήδη άρχισε να φαίνεται τη Μ. Παρασκευή και το Μ. Σάββατο, όταν και παρατηρήθηκε μία αύξηση της κίνησης και στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. Τάση, την οποία οι επαγγελματίες συνδέουν και με την βεβαιότητα των καταναλωτών περί επικείμενου ανοίγματος της εστίασης την οποία ενίσχυσαν οι τελευταίες κυβερνητικές ανακοινώσεις της.

Βέβαια τα εμπορικά καταστήματα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς των Click Away και Click Inside, κάτι που αφενός επηρέαζει τον αριθμό των πελατών είτε διότι δεν θέλουν οι ίδιοι να μπουν στη διαδικασία των ραντεβού είτε διότι το κατάστημα δεν μπορεί λόγω των περιορισμών να δεχθεί τον αριθμό των πελατών που θα ήθελε, και αφετέρου αφαιρεί απ’ το λιανεμπόριο την «αυθόρμητη αγορά» που παραδοσιακά αποτελεί ένα μεγάλο τμήμα των πωλήσεων κάθε καταστήματος.

Ο εορταστικός τζίρος

Σε ό,τι αφορά τον πασχαλινό τζίρο, αν και δεν υπάρχουν ακόμα μετρήσιμα στοιχεία, οι ίδιοι παράγοντες εκτιμούν στο newmoney ότι αυτός πλησίασε αλλά δεν «έπιασε» το 1 δισ ευρώ, όταν συνήθως στις 15 μέρες πριν από την Ανάσταση πραγματοποιούνταν προ κορωνοϊού πωλήσεις που κυμαίνονταν στο 1,5 δισ ευρώ.

Σε έρευνα εξάλλου που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για την περίοδο από τη Δευτέρα 5 Απριλίου έως και τη Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου, προκύπτει ότι οι πωλήσεις τις πρώτες εβδομάδες επαναλειτουργίας των καταστημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (καθώς πέρσι τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά) ήταν μειωμένες σε ποσοστό 64%. Αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στο 8% του δείγματος, ενώ για το 28% οι πωλήσεις κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα. Παράλληλα, παρά τις προσφορές που έγιναν έως και πάνω από 50%, το 76%των επιχειρήσεων κινήθηκε, από άποψη τζίρου, χειρότερα σε ποσοστό 92%, σε σχέση με την αντίστοιχη πασχαλινή περίοδο του 2019.

Η εαρινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος, που τυπικά άρχισε το Μ. Σάββατο αλλά ουσιαστικά ξεκινά σήμερα, αναμένεται να διαρκέσει ως την ερχόμενη Δευτέρα, 10 Μαΐου. Στο πλαίσιο αυτό τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν και την Κυριακή 9 Μαΐου.

Διαβάστε ακόμη

Cetracore-JetOil: Οι Ρώσοι, ο Πακιστανός και ο Αλέξανδρος Χανδρής

Το ήσυχο καλοκαίρι των υπουργών, το «φαρμάκι» ενός προέδρου και ο μυστήριος Mr. John Charalabakis 

Λιούις Χάμιλτον: Οι big business του «Βασιλιά» της Formula 1 – Tα… μυστικά του νέου συμβολαίου