Υψηλές θα παραμείνουν οι τιμές στο φυσικό αέριο για ακόμη ένα έτος στη Γερμανία, όπως εκτιμά ο υπουργός Οικονομίας της χώρας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος αναμένει σημαντική ανακούφιση για τη διασφάλιση της προμήθειας από τους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) -στο Βίλχελμσχάφεν πραγματοποιούνται ήδη δοκιμές.

«Μπορεί να είδαμε κάποια χαλάρωση στην αγορά, αλλά οι τιμές παραμένουν συγκριτικά υψηλές», δήλωσε ο Ρόμπερτ Χάμπεκ στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) και προέβλεψε ότι «η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί προς το τέλος του 2023 -αν δεν έχει ήδη επιστρέψει στα επίπεδα του 2021».

Επίσης, διευκρίνισε ότι μέχρι τότε, οι νέες υποδομές θα έχουν αναπτυχθεί σε τέτοιον βαθμό, ώστε να έχει αντικατασταθεί πλήρως το ρωσικό φυσικό αέριο και οι τιμές να μπορούν να ρυθμιστούν εκ νέου.

Ο Ρόμπερτ Χάμπεκ εξέφρασε ακόμη την αισιοδοξία του σχετικά με την επάρκεια φυσικού αερίου για τον χειμώνα. Όπως ανάφερε, τα Χριστούγεννα οι δεξαμενές αποθήκευσης ήταν γεμάτες κατά 88% και εκτίμησε ότι αν στις αρχές Φεβρουαρίου έχει διατηρηθεί ένα 40%, «τότε τα πράγματα φαίνονται καλά».

Επίσης, τόνισε ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η προθυμία των πολιτών και της βιομηχανίας για εξοικονόμηση.

Πάντως, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ φαίνεται περισσότερο αισιόδοξος από πολλούς πολίτες στη Γερμανία. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου YouGov, το 29% αναμένει έλλειψη φυσικού αερίου για τον τρέχοντα χειμώνα και το 26% για τον χειμώνα 2023 – ’24. Μόνο το 29% αισθάνεται βέβαιο ότι και για τους δύο χειμώνες η προμήθεια φυσικού αερίου είναι εξασφαλισμένη.

Αναφερόμενος στις σχετικά υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες στη Γερμανία, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι «ο χειμώνας είναι ωραίος όταν κάνει κρύο», ενώ υπάρχει και η ανησυχία για την υπερθέρμανση του πλανήτη. «Φέτος, όμως, θα είμαι πολύ χαρούμενος αν δεν κάνει τόσο τσουχτερό κρύο», παραδέχτηκε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Εξάλλου, στις 21 Δεκεμβρίου τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία ο τερματικός σταθμός LNG στο Βίλχελμσχάφεν, ενώ αναμένεται σύντομα να ακολουθήσουν οι σταθμοί στο Μεκλεμβούργο – Δυτική Πομερανία και στο Σλέσβιγκ – Χόλσταϊν.

Ενδεικτικά, τον Ιανουάριο θα πρέπει ο πρώτος τερματικός σταθμός να αποδίδει έως και 155 γιγαβατώρες ημερησίως, ποσότητα η οποία αντιστοιχεί στο 10% της ροής φυσικού αερίου που έφτανε κανονικά στη Γερμανία από τη Ρωσία μέσω του Nord Stream 1.

Διαβάστε ακόμη

AirBnB: Οι κόφτες στην Ευρώπη και η κατάσταση στην Ελλάδα

Αγορές πλοίων: Second to nobody oι Έλληνες εφοπλιστές με $5,6 δισ. το 2022

Η νέα μανία με το κρύο ντους. Είναι τελικά τόσο ευεργετικό;