H καλύτερη χρονιά των τελευταίων ετών αποδεικνύεται το 2022 όσον αφορά στα ποσά που έχουν δοθεί για αγορές second hand πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research δόθηκαν 40,017 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά συνολικά 1.838 πλοίων διαφόρων τύπων, ποσοστό αύξησης 26,1% σε σύγκριση με το 2021 όταν τα κεφάλαια ανήλθαν στα 31,7 δισεκατομμύρια δολάρια για 1.898 πλοία.

Το 2020 τα κεφάλαια ανήλθαν στα 16,4 δισεκατομμύρια για 1.179 πλοία. Το 2019 είχαν δοθεί 18,5 δισ. για 1.395 πλοία, το 2018 18,8 δισ. για 1.414 πλοία το 2017 20,4 δισ. για 1.584 πλοία και το 2016 14,8 δισ. για 1.228 πλοία.

Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι second to nobody και στον τομέα αυτό αφήνοντας πίσω τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.

Έδωσαν το 2022 συνολικά 5,602 δισεκατομμύρια δολάρια ποσοστό 14% επί του συνόλου των κεφαλαίων που έχουν δοθεί παγκοσμίως και απέκτησαν 254 πλοία, ποσοστό 13,8% επί του συνόλου σε αριθμό πλοίων που άλλαξαν χέρια (1.838).

Το 50,7% από τα πλοία που έχουν αγοράσει οι Έλληνες είναι φορτηγά για τα οποία έχουν δώσει το 50% από τα συνολικά τους κεφάλαια που έχουν ξοδέψει για αυτόν τον τύπο πλοίων.

Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια που «ζουν τον μήνα του μέλιτος» με αβέβαιες όμως προοπτικές σε ποσοστό 45,2% επί του συνόλου των ελληνικών αγορών για τα οποία έχουν ξοδέψει οι Έλληνες το 46,4% των κεφαλαίων τους.

Πιο συγκεκριμένα από τα συνολικά 254 πλοία τα 129 είναι φορτηγά αξίας 2,802 δισεκ. δολ., 115 δεξαμενόπλοια αξίας 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 55 εκ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 9,1 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.

Οι Κινέζοι έχουν αγόρασαν 194 πλοία συνολικής αξίας 3,3 δισεκ. δολαρίων. Από αυτά τα 119 είναι φορτηγά αξίας 1,8 δισεκ., 56 δεξαμενόπλοια αξίας 1,08 δισ., δύο container ships αξίας 80 εκατ. και πέντε υγραεριοφόρα 29,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Συνολικά μέσα στο 2022 δόθηκαν 40,017 δισεκατομμύρια για την αγορά 1.838 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

-15,737 δισ. για 719 δεξαμενόπλοια

-12,7 δισεκατομμύρια για 670 φορτηγά πλοία

-5,8 δισεκατομμύρια για 169 container vessels

-3,4 δισεκατομμύρια για 92 υγραεριοφόρα

Διαβάστε ακόμη

Rolex: Ο μύθος πίσω από την εταιρεία – Κέρδη δισεκατομμυρίων και μυστικά (pics)

Γιώργος Φειδάκης: Ο «Βασιλιάς του κλιματισμού» αφήνει το… στέμμα του

Λούκα Βιζεντίνι: Από την κορυφή του διεθνούς συνδικαλισμού στην πτώση του Qatargate