Ο ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol) ανέφερε ότι εργάζεται με σκοπό να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να παρακάμψουν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας, εφόσον το επιθυμούν, μετά την αναγκαστική προσγείωση αεροπλάνου της Ryanair στο Μινσκ για τη σύλληψη δημοσιογράφου.

Την ώρα που οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συζητούν στις Βρυξέλλες πιθανές κυρώσεις σε βάρος της Λευκορωσίας, ο Eurocontrol ανέφερε ότι μόνο σήμερα αναμένονται να πετάξουν στον εναέριο χώρο της ΕΕ 64 πτήσεις του λευκορωσικού αερομεταφορέα Belavia.

Ο Eurocontrol σημείωσε ότι «εργάζεται με τις αεροπορικές εταιρείες και τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας στις γειτονικές χώρες της Λευκορωσίας», ώστε να διασφαλιστεί ότι τα αεροσκάφη τους θα μπορούν να αποφύγουν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας, εφόσον το επιθυμούν.

Σύμφωνα με τον Eurocontrol, τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες, η γερμανική Lufthansa, η πολωνική LOT και η λετονική airBaltic εκτελούν 14 πτήσεις την εβδομάδα από και προς τη Λευκορωσία. Επειδή είναι κλειστό το ανατολικό τμήμα του εναέριου χώρου της Ουκρανίας, «ορισμένες εταιρείες της ΕΕ χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας στις πτήσεις τους προς την Ασία», πρόσθεσε.

Κατά την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 19 Μαΐου, περίπου 2.500 πτήσεις που χρησιμοποίησαν τον εναέριο χώρο της ΕΕ απογειώθηκαν, προσγειώθηκαν ή πέρασαν από τον εναέριο χώρο της Λευκορωσίας. Οι 419 από αυτές ήταν πτήσεις της Belavia, που εκτελεί πτήσεις από και προς 21 ευρωπαϊκές πόλεις, από το Ελνσίνκι της Φινλανδίας μέχρι τη Λάρνακα στην Κύπρο.

Ο Eurocontrol υπενθύμισε ότι η λεγόμενη Σύμβαση του Σικάγο για την ασφάλεια των πολιτικών πτήσεων απαγορεύει τη χρήση όπλων εναντίον πολιτικών αεροσκαφών εν πτήσει. Αν αναχαιτιστεί ένα τέτοιο αεροπλάνο, «η ζωή των προσώπων που επιβαίνουν και η ασφάλεια του αεροσκάφους δεν πρέπει να τεθούν σε κίνδυνο», αναφέρει η διεθνής συμφωνία.

Διαβάστε ακόμη

Το «stratego» των ναυλαγορών για φορτηγά, δεξαμενόπλοια και containers

11+1 «αφορολόγητα έσοδα» για επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Μαργκρέτε Βεστάγκερ αποκλειστικά στο Business Stories: «Κρατική βοήθεια και το 2022»