Το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, δηλαδή πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, ανέκτησε πέρυσι η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία καταγράφοντας ισχυρή ανάκαμψη, την οποία ώθησαν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Eurocontrol.

Αντίθετα, σε παρουσίαση στον ιστότοπό του, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας μετέθεσε για το 2025, δηλαδή ένα έτος αργότερα, την εκτίμησή του για επαναφορά στα στοιχεία της προ-Covid εποχής, επικαλούμενος την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Πέρυσι οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισ. επιβάτες, έναντι 2,42 δισ. το 2019, με «έντονες ανισότητες» ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.

Συνεπώς, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Αντίθετα, η κίνηση στην Ελλάδα ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και στο 137% στην Αλβανία.

Σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές εταιρείες, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.

Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Σύμφωνα με τον Eurocontrol, οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από τη British Airways (71%). «Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα», συνόψισε ο οργανισμός, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.

Μετά τη μετάλλαξη Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και την εισβολή στην Ουκρανία στη συνέχεια, «η κίνηση ανέκτησε το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%», υπογραμμίζει ο Eurocontrol.

Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά προβλέπει μια δύσκολη χρονιά, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις -μάστιγα που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες, κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022.

Ως συνέπεια της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια ειδικότερα, ο αριθμός των πτήσεων που έφτασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.

Διαβάστε ακόμη

Έσπασαν κάθε ρεκόρ τα έσοδα της Ελλάδας από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2022 – Άνω των $20 δισ.

Qatargate: Κατεπείγουσα διαδικασία για την άρση ασυλίας δύο βουλευτών στο Ευρωκοινοβούλιο

Κωνσταντινούπολη: Στο 93% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο