Εξαιρετικά σύνθετο εμφανίζεται το ζήτημα της εφαρμογής εμπάργκο σε βάρος της Ρωσίας στα λιμάνια της Ευρώπης, καθώς όπως φαίνεται προς το παρόν δεν υπάρχει ομοφωνία.

Σε πρώτη φάση είχε τον χαρακτήρα αλληλεγγύης προς τον ουκρανικό λαό. Λίγο μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, τα σουηδικά συνδικάτα Hamnarbetarförbundet και Transportarbetare, ανακοίνωσαν ότι «δεν θα αγγίζουν» πλέον πλοία που συνδέονται με τη Ρωσία.

Ακολούθησε ανάλογη ανακοίνωση των Βρετανών λιμενεργατών στο Isle of Grain, στις αρχές Μαρτίου, απόφαση που χαιρετίστηκε από το κύριο ολλανδικό σωματείο λιμενεργατών FNV Havens, ενώ ανάλογες αποφάσεις υπήρξαν και στη Νορβηγία.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη Γαλλία και ειδικότερα στο λιμάνι της Χάβρης οι λιμενεργάτες του αριστερού συνδικάτου της CGT δεν ανέστειλαν την εκφόρτωση των ρωσικών σκαφών.

Εκπρόσωπος του συνδικάτου δικαιολόγησε τη στάση αυτή αναφέροντας ότι το εμπάργκο «δεν μπορεί παρά να είναι μια απόφαση, που λαμβάνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο», καθώς, όπως είπε, οι μεμονωμένες αποφάσεις θα οδηγήσουν τα ρωσικά πλοία σε ανταγωνιστικές πόλεις – λιμάνια στην Ευρώπη. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να υπάρξει απόφαση των υπουργών της ΕΕ, η οποία λαμβάνεται με ομοφωνία που προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει.

Διαβάστε ακόμη

Οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν $1,5 δισ. για αγορά 79 πλοίων το α’ τρίμηνο του 2022

JPMorgan: Πιθανή αλλά όχι αναπόφευκτη η οικονομική ύφεση – Οι επενδυτικές προτάσεις

Ζελένσκι: Κάποιοι ηγέτες φοβούνται τις οικονομικές απώλειες περισσότερο από τα εγκλήματα πολέμου