Την κατηγορία της παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού στον κλάδο της λεγόμενης διαφημιστικής τεχνολογίας (adtech) απήγγειλε στην Google η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία είναι πιθανό να ζητήσει ως αντάλλαγμα την πώληση ορισμένων τμημάτων του αμερικανικού κολοσσού.

Συγκεκριμένα, κατόπιν πολύμηνης έρευνας, η Κομισιόν κατέληξε στο προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η Google αποτελεί κυρίαρχη δύναμη στην ευρωπαϊκή αγορά των υπηρεσιών έκδοσης διαφημίσεων και στην αγορά των εργαλείων διαφήμισης, με αποτέλεσμα από το 2014 να προβαίνει σε συστηματική κατάχρηση αυτής της δεσπόζουσας θέσης.

«Η Google συλλέγει δεδομένων των χρηστών, πουλάει διαφημιστικό χώρο, ενεργεί ως ενδιάμεσος στην online διαφήμιση. Επομένως, εμφανίζεται σε κάθε επίπεδο της λεγόμενης αλυσίδας adtech» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην σχετική απόφαση.

«Ανησυχούμε ότι η Google ενδεχομένως χρησιμοποιεί την κυρίαρχη θέση της προς όφελος των δικών της υπηρεσιών, όχι μόνο ζημιώνοντας τους ανταγωνιστές της αλλά και τους διαφημιζόμενους, αυξάνοντας το κόστος διαφήμισης» προστίθεται.

Η Alphabet, μητρική της Google, θα έχει την ευκαιρία να διαβάσει λεπτομερώς το κατηγορητήριο και να απαντήσει είτε γραπτά είτε μέσω της ακροαματικής διαδικασίας στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε μια πρώτη ανακοίνωσή της, πάντως, τονίζει τα εξής:

«Τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση – αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεων μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως»   

H Κομισιόν προτείνει ως «τιμωρία» για την παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού τη διάσπαση και την πώληση τμημάτων του κλάδου adtech του αμερικανικού κολοσσού.

Ας σημειωθεί ότι, αυτήν την στιγμή, το διαφημιστικό τμήμα της Google, είναι με διαφορά το πλέον επιτυχημένο και κερδοφόρο, αντιπροσωπεύοντας το 80% των ετήσιων εσόδων του Ομίλου. Μόνο το 2022, για παράδειγμα, τα διαφημιστικά έσοδα έφθασαν τα 225 δισ. δολάρια.

H νέα κατηγορία εις βάρος της αμερικανικής εταιρείας θεωρείται η πλέον σημαντική της Κομισιόν για την τελευταία 5ετία και αντικατοπτρίζει την κλιμάκωση του μακροχρόνιου αγώνα εναντίον των αμερικανικών μονοπωλίων.

Πέραν των Βρυξελλών, οι διαφημιστικές πρακτικές της Google έχουν τεθεί στο επίκεντρο και των βρετανικών αρχών ανταγωνισμού, οι οποίες έχουν ξεκινήσει αντίστοιχη έρευνα.

Διαβάστε ακόμα

Η Ζωή είναι τεφλόν (αλλά όχι και οι άλλοι), ο «μουτζούρης» και οι Αραβες, τα ρεκόρ της Πάρου και η Lamda στη μαρίνα της Κέρκυρας

Επιτόκια: Η νέα αύξηση στα δάνεια, το spread έναντι των καταθέσεων και η «κόντρα» ΤτΕ – τραπεζών

Γιώργος Προκοπίου: Το «μπρα ντε φερ» με τον Μπερλουσκόνι για τη Villa Cristina στο Πορτοφίνο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ