Μεγάλα ντέρμπι σε άδεια γήπεδα; Πανηγυρισμοί στις εξέδρες με υγειονομικά μέτρα; Δύσκολα μπορούσαν να συμβιβαστούν με τους περιορισμούς της πανδημίας οι φανατικοί φίλοι του ποδοσφαίρου.

Πάντως με εμπορικούς όρους ο πρώτος απολογισμός δεν φαίνεται τόσο απογοητευτικός. Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας συμβούλων Deloitte, στη σεζόν 2020/21 τα επαγγελματικά πρωταθλήματα της Ευρώπης κατάφεραν να αυξήσουν τον τζίρο τους κατά 10%.

Η αλήθεια είναι βέβαια ότι αυτό οφείλεται εν μέρει και στην καθυστερημένη διεξαγωγή του EURO 2020, που τελικά έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 2021, δίνοντας τη δυνατότητα στην παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου (FIFA), στην ευρωπαϊκή ομοσπονδία (UEFA), αλλά και στις εθνικές ομοσπονδίες να καταγράψουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο «συν» 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Χάσμα ανάμεσα σε «μικρούς» και «μεγάλους»

«Ο κλάδος αντιστέκεται, τα συμβόλαια για τα τηλεοπτικά δικαιώματα παίρνουν την ανιούσα, το EURO 2020 είχε τεράστια επιτυχία και όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να καταγράφει εντυπωσιακούς δείκτες ανάπτυξης η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου», επισημαίνει με όρους μάρκετινγκ ο Τιμ Μπριτζ από την ομάδα Sports Business Group της Deloitte.

Μία πιο διεισδυτική ματιά δείχνει βέβαια ότι στην αγορά αυτή κυριαρχούν οι «Πέντε Μεγάλοι», δηλαδή τα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα σε Αγγλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία.

Στη σεζόν 2021/21 αύξησαν τα έσοδά τους κατά 3%, με την ιταλική Serie A να καταγράφει μάλιστα ένα εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης 23%.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW