Η απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2035 έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο.
Το αμφιλεγόμενο θέμα, το οποίο θεωρήθηκε ως ένα σημαντικό σημείο καμπής όταν υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023, αποτέλεσε κύριο θέμα συζήτησης στην έκθεση αυτοκινήτων IAA Mobility.
Περισσότεροι από 150 ηγέτες της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της περιοχής υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να «παραμείνει σταθερή», να διατηρήσει τον στόχο της για μηδενικές εκπομπές για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά έως το 2035 «και να τον υποστηρίξει με πιο τολμηρές ενέργειες».
Οι υπογράφοντες — μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Volvo και η Polestar, καθώς και προμηθευτές υλικών, κατασκευαστές μπαταριών και διαχειριστές δικτύων — δήλωσαν ότι η θέσπιση του στόχου είχε ήδη προκαλέσει νέες επενδύσεις ύψους εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οποιαδήποτε αποδυνάμωση της δέσμευσής της, τόνισαν, θα υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και θα προσφέρει μακροπρόθεσμο πλεονέκτημα σε παγκόσμιους ανταγωνιστές, όπως η Κίνα.
Η έκκληση αυτή ακολούθησε μια ξεχωριστή επιστολή που δημοσιεύθηκε στα τέλη του περασμένου μήνα από τους επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μιας ομάδας πίεσης του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA), μιας ένωσης προμηθευτών αυτοκινήτων.
Απευθυνόμενοι στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, οι ομάδες δήλωσαν ότι οι στόχοι της ΕΕ για το 2035 όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα «απλά δεν είναι πλέον εφικτοί». Η επιστολή υπογράφηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes, ο οποίος είναι επί του παρόντος πρόεδρος της ACEA και τον πρόεδρο της CLEPA και διευθύνοντα σύμβουλο του τμήματος Automotive Technologies της Schaeffler.
Αντ’ αυτού, οι ενώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι το σχέδιο μείωσης των εκπομπών των 27 χωρών «πρέπει να αναθεωρηθεί» προκειμένου να διαφυλαχθεί η βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, η κοινωνική συνοχή και η στρατηγική ανθεκτικότητα των εφοδιαστικών αλυσίδων της, με παράλληλη διαφύλαξη των κλιματικών στόχων.
Η ACEA εκπροσωπεί 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων με έδρα την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων οι Volkswagen, BMW, Ferrari και Renault.
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς συμμετείχε επίσης στη συζήτηση πριν από λίγες ημέρες. Μιλώντας στη διάσκεψη IAA Mobility, ο Μερτς δήλωσε ότι «οι μονομερείς πολιτικές δεσμεύσεις για συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι μια θεμελιωδώς λανθασμένη οικονομική πολιτική», σύμφωνα με το CNBC.
«Δεν είναι η πορεία που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε αξιόπιστα τους κοινούς μας στόχους», είπε ο Μερτς. Τα σχόλιά του θεωρήθηκαν ως αναφορά στον κανονισμό της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το 2035.
Η διαίρεση της βιομηχανίας σε αυτό το θέμα λαμβάνει χώρα καθώς οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών ετοιμάζονται να συναντήσουν την φον ντερ Λάιεν.
Οι πολυαναμενόμενες συζητήσεις, οι οποίες θα αποτελέσουν προάγγελο της επανεξέτασης της απαγόρευσης των νέων οχημάτων ντίζελ και βενζίνης, αναμένεται να επικεντρωθούν στον τρόπο αντιμετώπισης της λεγόμενης «πολυκρίσης» του τομέα.
Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, από την αύξηση του κόστους παραγωγής έως τους δασμούς των ΗΠΑ, καθώς και διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και ρυθμιστικές πιέσεις.
Ο Ρίκο Λούμαν, ανώτερος αναλυτής του κλάδου μεταφορών και logistics στην ολλανδική τράπεζα ING, δήλωσε ότι ο επικείμενος στρατηγικός διάλογος μεταξύ της ΕΕ και των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ένωσης έχει αναζωπυρώσει τη συζήτηση σχετικά με τα πλεονεκτήματα του κανονισμού.
«Οι Ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν πλήρη επίγνωση της αναδιοργάνωσης και των απωλειών θέσεων εργασίας στη Volkswagen», δήλωσε ο Λούμαν, εν μέσω ευρύτερων ανησυχιών ότι η μείωση της απασχόλησης στην ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας.
«Είχαμε το στρατηγικό σχέδιο για την αυτοκινητοβιομηχανία με την ευελιξία των προτύπων του 2025, τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες διανύουν μια δύσκολη χρονιά ανταγωνιστικών προκλήσεων με σοβαρές επιπτώσεις, όπως τους δασμούς και τις μειώσεις των περιθωρίων κέρδους», δήλωσε ο αναλυτής.
Η ομάδα εκστρατείας Transport & Environment, από την πλευρά της, κάλεσε την ΕΕ να παραμείνει σταθερή στον στόχο της για τις εκπομπές του 2035.
Διαβάστε ακόμη
Μυτιληναίος: Έως και το 25% της παραγόμενης ενέργειας από ΑΠΕ χάνεται
Nobu Beach: Το νέο ξενοδοχείο του Ρόμπερτ Ντε Νίρο στην αγαπημένη παραλία της πριγκίπισσας Νταϊάνα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.