Χιλιάδες άρθρα βρετανικών εφημερίδων κατακλύζονται με την είδηση της αύξησης του πληθωρισμού, αναλύσεις για τους επόμενους μήνες αλλά και προτάσεις «επιβίωσης» για να βγει κάποιος σχετικά αλώβητος από το κύμα των ανατιμήσεων. Όμως το φράγμα του 10% που ξεπεράστηκε και που είναι το υψηλότερο των τελευταίων 40 ετών για την χώρα δεν μπορεί να αφήσει κανένα ανεπηρέαστο. Για τους Βρετανούς καταναλωτές όλα ακριβαίνουν: από τις τιμές των προϊόντων, ακόμα και των βασικών, μέχρι τους ενεργειακούς λογαριασμούς. Αυτομάτως αυτή η κατάσταση εντείνει την ανάγκη αύξησης των μισθών και οι απεργιακές κινητοποιήσεις αναδεικνύονται ως το βασικό μέσο διεκδίκησης.

Τους τελευταίους μήνες οι Βρετανοί πρέπει να έχουν συνηθίσει στην αναστάτωση που τους αλλάζει μια «προγραμματισμένη» καθημερινότητα: ακυρωμένα δρομολόγια τραίνων, κλειστοί σταθμοί μετρό, κάδοι που ξεχειλίζουν και δέματα που δεν μπορούν να παραδοθούν, έχουν γίνει άλλωστε συχνό φαινόμενο.

Οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους τομείς των σιδηροδρόμων, της καθαριότητας και των ταχυδρομείων εδώ και καιρό απαιτούν μια αύξηση που θα μπορέσει να «απορροφήσει» τον πληθωρισμό όμως οι διαπραγματεύσεις με τους εργοδότες δεν έχουν φτάσει ακόμα το επιθυμητό για αυτούς αποτέλεσμα.

Σαν «κύμα» οι απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων

Και η κατάσταση φαίνεται πως θα χειροτερέψει καθώς επεκτείνεται και σε άλλους δημόσιους τομείς. Τα συνδικάτα ιατρών, νοσοκόμων, δασκάλων και καθηγητών έχουν στήσει κάλπες για να αποφασίσουν αν και πότε θα ξεκινήσουν τις δικές τους απεργιακές κινητοποιήσεις, με τα αποτελέσματα να αναμένονται αυτόν τον μήνα.

Χαρακτηριστικό της αύξησης των απεργιακών κινητοποιήσεων τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ONS) που δείχνουν ότι οι μηνιαίες ώρες απεργιών έχουν τετραπλασιαστεί σε διάστημα μόλις τριών χρόνων.

Για σήμερα πάντως η προγραμματισμένη απεργία που είχε εξαγγείλει το συνδικάτο RMT (National Union of Rail, Maritime and Transport Workers) για τα τραίνα ακυρώθηκε καθώς όπως ανακοίνωσε «μπαίνουν σε μια περίοδο έντονων διαπραγματεύσεων» με τους εργοδότες. Παρόλα αυτά, η ταλαιπωρία για τους επιβάτες παραμένει μέχρι και την επόμενη εβδομάδα. Όπως δήλωσαν εργαζόμενοι κάποιων σιδηροδρομικών υπηρεσιών η απόφαση του συνδικάτου πάρθηκε τελευταία στιγμή και μόλις το 1/5 των δρομολογίων μπορεί να εξυπηρετηθεί. Μάλιστα η εταιρεία Avanti West Coast προανήγγειλε ότι δεν θα αποκαταστήσει τις υπηρεσίες της για Σάββατο, Δευτέρα αλλά και Τετάρτη.

Διαβάστε περισσότερα: DW