Έως και τα 100 εκατ. στερλίνες (περίπου 116 εκατ. ευρώ) μπορεί να φτάσει το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες μετά τις ακυρώσεις πτήσεων που σημειώθηκαν τη Δευτέρα στη Βρετανία, από τεχνικό πρόβλημα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.

Όπως δήλωσε στο BBC ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), Γουίλι Γουόλς, «το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, που βρισκόταν στο επίκεντρο αυτής της αποτυχίας, δεν πληρώνει ούτε δεκάρα».

Ακόμη, τόνισε ότι είναι πολύ άδικο για τις αεροπορικές εταιρείες να αντιμετωπίζουν ένα τέτοιο κόστος λόγω των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων ταξιδιών, που είναι εντελώς εκτός του ελέγχου τους.

Δήλωσε δε πως πιστεύει ότι πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο στη βρετανική Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS), επισημαίνοντας ότι «αυτό το σύστημα θα πρέπει να σχεδιαστεί για να απορρίπτει δεδομένα που είναι λανθασμένα, όχι για να καταρρέει».

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της NATS ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα που προκάλεσε ακυρώσεις και καθυστερήσεις σε χιλιάδες πτήσεις από και προς τη Βρετανία τη Δευτέρα, διορθώθηκε και δεν θα προκύψει ξανά.

«Εργαστήκαμε απίστευτα σκληρά […] για να εξασφαλίσουμε ότι αυτού του είδους το περιστατικό δεν θα μπορεί να προκύψει ξανά», δήλωσε στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της NATS, Μάρτιν Ρολφ, προσθέτοντας ότι η NATS προσπαθεί να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες.

«Βρισκόμαστε σε απίστευτα στενή συνεργασία μαζί τους, για να διασφαλίσουμε ότι τις βοηθάμε να ανακάμψουν όσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορούν», είπε. Ωστόσο, η Ryanair επέκρινε τη NATS ότι δεν διέθετε εφεδρικό σύστημα.

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 28.08.2023 (για τη Βρετανία ήταν δημόσια αργία σε αρκετές περιοχές της και μία από τις μέρες με μεγάλη κίνηση, καθώς τελειώνουν οι σχολικές διακοπές) ακυρώθηκαν πάνω από 1.500 πτήσεις, όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αναγκάστηκαν να εισάγουν χειροκίνητα τα σχέδια πτήσεων, μετά το τεχνικό πρόβλημα που έπληξε τη δυνατότητα αυτόματης επεξεργασίας των σχεδίων για τις πτήσεις.

Χιλιάδες επιβάτες αποκλείστηκαν σε χώρες της Ευρώπης και του κόσμου, μετά τις ακυρώσεις 1.500 πτήσεων, ενώ η διατάραξη των προγραμμάτων συνεχίστηκε και την Τρίτη. Το γεγονός ότι πρόκειται για περίοδο αιχμής στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών σημαίνει ότι όσοι επηρεάστηκαν δεν έχουν δικαίωμα για εναλλακτικές πτήσεις επί αρκετές μέρες.

Διαβάστε ακόμα

Moody’s: Πώς οι μεταρρυθμίσεις άνοιξαν το δρόμο για αναβαθμίσεις στην αξιολόγηση της Ελλάδας – Οι πιθανοί κίνδυνοι

Αυτοκινητόδρομοι: Πετούν το «γάντι» Vinci και Hocthief για τις τιμές των διοδίων

Βασίλης Γκρίσιν: Μετά το «κανόνι», το σφυρί για 2 οικόπεδα στη «νησίδα του Ανιέλι» στους Παξούς (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ