search icon

Ναυτιλία

Αυξήθηκε έως και 35% από την αρχή του έτους η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων νέου τύπου

Κερδισμένοι όσοι εφοπλιστές έχουν βάλει scrubbers στα πλοία τους αφού το παλαιό καύσιμο είναι πιο φθηνό κατά τουλάχιστον 200 δολάρια τον τόνο

Η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους λόγω του πολέμου στην Ουκρανία δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη τη ναυτιλία. «Φωτιά» έχουν πάρει οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO).

«Καθώς τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αργού πετρελαίου σημειώνουν συνεχώς νέα υψηλά, οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων ακολουθούν. Το VLSFO που είναι το πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμο στη Φουτζέιρα και τη Σιγκαπούρη ανέβηκε πάνω από τα 980 δολάρια ανά τόνο για πρώτη φορά. Στη Φουτζέιρα , το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, οι τιμές έφτασαν τα 1001 δολάρια , ενώ στη Σιγκαπούρη, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, διαμορφώθηκαν στα 981δολάρια» επισημαίνει στο Newmoney ο Γιάννης Κοτζιάς ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και πρόεδρος της Ενωσης Ναυλομεσιτών:

«Καθώς οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η γενική γεωπολιτική αβεβαιότητα οδηγούν τις τιμές του αργού πετρελαίου στα υψηλότερα επίπεδα από το 2008, η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) αυξήθηκε έως και 35% από την αρχή του έτους και η διαφορά των καυσίμων μεταξύ VLSFO και των υψηλής περιεκτικότητας σε θείο- HSFO- είναι πλέον πάνω από 280 δολάρια ανά τόνο. Η αύξηση της διαφοράς μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου πάνω από τα 200 δολάρια ανά τόνο για πρώτη φορά από τις 24 Ιανουαρίου 2020, δίνει τεράστιο πλεονέκτημα στους ιδιοκτήτες με πλοία που έχουν scrubbers- αλλά είναι κι ένας αστάθμητος παράγοντας κόστους που μπορεί να δώσει αυξητική ώθηση στα ναύλα».

Διαβάστε ακόμα:

Ανοδικό ξέσπασμα στο Χρηματιστήριο Αθηνών με ώθηση από τις διεθνείς αγορές

Οι ρωσικές περιπέτειες της οικογένειας Δαυίδ

Δίχως τέλος ο κατήφορος για το ρούβλι – Στο 40% οι απώλειες μέσα στο 2022

Exit mobile version