Το πότε θα λήξει η απεργία των συμβολαιογράφων θα καθορίσει και το πότε θα ολοκληρωθεί και τυπικά η συγχώνευση Attica Group-ANEK.
Δημιουργείται η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη, με στόλο από συνολικά 43 πλοία-35 της Attica και οκτώ της ΑΝΕΚ και ο τζίρος της υπολογίζεται στα 720 εκατομμύρια ευρώ.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Χθες, Τετάρτη 22 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκαν οι Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιρειών στις 10:30 της ΑΝΕΚ στα Χανιά και στις 17:30 της Attica στην Καλλιθέα, οι οποίες με τεράστια συμμετοχή και συντριπτική πλειοψηφία ενέκριναν τη συγχώνευση δια απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica.
Το αξιοσημείωτο είναι η μεγάλη συμμετοχή στη ΓΣ της ΑΝΕΚ και η αποδοχή του deal από τους μετόχους της καθώς και από την κρητική κοινωνία.
Στα Χανιά ταξίδεψαν και παρέστησαν στη Γ.Σ. στελέχη της Attica με το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου έτυχαν θερμής υποδοχής από το πλήρωμα
Οι Κρήτες μέτοχοι καλοδέχτηκαν το γεγονός ότι τα πλοία της ΑΝΕΚ θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα χρώματα της χανιώτικης εταιρείας ενώ στο στόλο προστίθενται δύο πλοία της Attica που βάφτηκαν στα «κρητικά» χρώματα και στα οποία δόθηκαν από την Attica κρητικά ονόματα. Τα δύο επιπλέον πλοία στον στόλο της ΑΝΕΚ είναι το «Κίσσαμος» πρώην «Blue Galaxy» και το «Λευκά Όρη» πρώην «Blue Horizon».
Επίσης, οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ ζήτησαν και η Attica Group αποδέχτηκε να διατηρήσει η ΑΝΕΚ τον κρητικό της χαρακτήρα και συνεχίσει η εταιρεία να συνεργάζεται με κρητικές εταιρείες για τις τροφοδοσίες αλλά και για παροχή υπηρεσιών.
Η Attica εξασφαλίζει τις απαιτήσεις τρίτων, περιλαμβανομένων των εργαζομένων, των προμηθευτών και των συναλλασσόμενων. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από συμβάσεις εργασίας ή από σχέσεις εργασίας των εργαζομένων της ΑΝΕΚ μεταφέρονται στην Attica.
Ταυτόχρονα αποσβένονται οι δανειακές υποχρεώσεις της ΑΝΕΚ, δυνάμει ιδιωτικού συμφωνητικού της Attica.
Οι συμβολαιογράφοι
Μετά την απόφαση των Γενικών Συνελεύσεων οι πλευρές αναμένουν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Συμβολαιογράφων που είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Δευτέρα όπου θα αποφασίσουν ένα θα συνεχίσουν ή θα λήξουν την απεργία τους.
Εφόσον λήξει η απεργία τότε οι δύο εταιρείες θα μπορέσουν να καταθέσουν τη συμβολαιογραφική πράξη συγχώνευσης και την επόμενη ημέρα δηλαδή την προσεχή Τρίτη θα αναρτηθεί στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).
Η συγχώνευση
Όπως αναφέρεται στο Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης που έχει δημοσιοποιηθεί, η συγχώνευση θα οδηγήσει στη δημιουργία της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη, με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών. Ο τζίρος της υπολογίζεται στα 720 εκατομμύρια ευρώ.
Η Attica σχεδιάζει να διατηρήσει τα σήματα της ΑΝΕΚ, ενώ θα επενδύσει 20 εκατ. περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ και επιπλέον 11,3 εκατ. σε συντήρηση των πλοίων της. Τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση σε scrubbers εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 9,5 εκατ. και θα καταστήσουν τα πλοία ανταγωνιστικά στις γραμμές που δραστηριοποιούνται.
Σύμφωνα με το Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης, η Attica θα εκδώσει 27.358.350 νέες μετοχές, οι οποίες θα διατεθούν στους μετόχους της ΑΝΕK, με προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής 0,1217 μετοχές της Attica προς 1 κοινή ή προνομιούχο μετοχή της κρητικής εταιρείας.
Η συγχώνευση περιλαμβάνει επίσης συμφωνία μεταξύ της ATTICA με πιστωτές (Τράπεζα Πειραιώς, Allpha Bank, Astir NPL Finance, Cross Ocean) και μέτοχους που εκπροσωπούν ποσοστό 57,70% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΚ για να διαγράψουν απαιτήσεις τους ύψους 195 εκατ. ευρώ, «κούρεμα» της τάξης του 70%.
Η ΑΝΕΚ στο τέλος του περασμένου Ιουνίου είχε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης 300 εκατ., αρνητικά ίδια κεφάλαια 92 εκατ. και βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 270 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, με την απόκτηση της ΑΝΕΚ ο όμιλος Attica Group θα έχει έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους ολικής χωρητικότητας, θα είναι η τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη με βάση τη μεταφορική ικανότητα επιβατών με έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους μεταφοράς οχημάτων.
Παράλληλα ενισχύεται ο εθνικός ρόλος του ομίλου καθώς διασφαλίζει την 12μηνη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Στην Αδριατική θα ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι ο οποίος έχει γιγαντωθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη με τον Εμάνουελ Γκριμάλντι να έχει καταστήσει την Αδριατική σε Mare Nostrum ενώ στο Αιγαίο έχει ανταγωνισμό από τη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.
Όπως έχει αναφέρει σε μελέτη της η εταιρεία οικονομικών συμβούλων, XRTC, η «νέα Attica» θα έχει παρουσία σχεδόν σε όλες τις γραμμές της χώρας, στις οποίες δρομολογούνται περίπου 100 ακτοπλοϊκά πλοία και εξυπηρετούν καθημερινά 115 νησιά συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους.
H χανιώτικη εταιρεία έχει στόλο από οκτώ πλοία. Πρόκειται για τα ΚΡΗΤΗ I, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ που είναι παροπλισμένο, το Πρέβελης, το Έλυρος, το Ελ.Βενιζέλος, το Olympic Champion, το Hellenic Spirit και το Κύδων που είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό.
Δραστηριοποιείται στην Κρήτη και Αδριατική μέσω της κοινοπραξίας που είχε με την Attica. Τα πλοία αυτά εντάσσονται στον στόλο του Ομίλου Attica ο οποίος σήμερα έχει 35 πλοία εκ των οποίων 20 συμβατικά και 13 ταχύπλοα και δύο μεταφοράς οχημάτων και η δύναμη του θα ανέβει στα 43 συνολικά.
Διαβάστε ακόμη
EastMed Pipeline: Πώς θα υλοποιηθεί ο αγωγός των 1.800 χλμ και των 6 δισ ευρώ
ΗΑΕ: Θα ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα για τη μετατροπή CO2 σε πέτρωμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ