search icon

Ναυτιλία

Aκτοπλοΐα: Μειωμένη η επιβατική κίνηση κατά 42% τον Αύγουστο

Με 80 εκατ. ευρώ επιβαρύνθηκαν οι εταιρείες από την αύξηση της τιμής των καυσίμων το 2021

Επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη  Πλακιωτάκη έστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  με θέμα “Μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων Υπουργείου Ναυτιλίας & Ν.Π.”

Ο ΣΕΕΝ περιγράφει την κατάσταση στον κλάδο για το 2021.

«Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Σε συνέχεια των από 15/2, 23/3, 1/4, 14/6 επιστολών μας και πολλών προφορικών μας παρεμβάσεων, σας υπενθυμίζουμε ότι ακόμα δεν έχουν τακτοποιηθεί τα οφειλόμενα από το Υπουργείο σας προς τις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις οι οποίες έχουν υπογραφεί.

Με βάση τα δρομολόγια τα οποία έχουν εκτελεστεί υπάρχουν εκκρεμότητες, ακόμα και από το καλοκαίρι του 2020, ενώ το συνολικό ποσόν που οφείλεται στις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες εκτιμάται ότι ξεπερνά τα € 60.000.000.

Σας υπενθυμίζουμε ότι για το παραπάνω ποσό έχουν δημιουργηθεί υποχρεώσεις καταβολής ΦΠΑ 24%, το οποίο έχει καταβληθεί ή καταβάλλεται, παρά το γεγονός ότι τα μισθώματα δεν έχουν εισπραχθεί.

Οι προβλέψεις μας για τα οικονομικά αποτελέσματα των Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα και στην Αδριατική δεν είναι καθόλου θετικές.

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε στο πρώτο εξάμηνο του 2021 η Επιβατική κίνηση, η οποία αποτελεί το 70% των εσόδων της Ακτοπλοΐας, ήταν κατώτερη του 2020. Τα προβλήματα δεν λύθηκαν ούτε μετά την 1/7 αφού ακόμα και μέχρι την 15/8 στις γραμμές Πειραιά, Κρήτης και Β. Αιγαίου η επιβατική κίνηση είναι κατώτερη του 2020.

Για το διάστημα 1/1-15/8 η Ακτοπλοϊκή κίνηση το 2021 είναι μειωμένη κατά 42% σε σχέση με το 2019, ενώ τα πρωτόκολλα εξακολουθούν να είναι μειωμένα κατά 80% ή 85% και στα αεροπορικά καθίσματα 50%, ενώ ισχύουν και άλλα μέτρα δυσανάλογα με αυτά που ισχύουν στα λοιπά μέσα μεταφοράς. Για την ίδια περίοδο η επιβατική κίνηση στις γραμμές Αδριατικής είναι επίσης μειωμένες κατά 41%, ενώ ισχύουν μειωμένα τα πρωτόκολλα.

Πέραν των ανωτέρω οι τιμές των καυσίμων είναι σημαντικά αυξημένες το 2021 με πρόβλεψη να διαμορφωθούν στο +30% σε σχέση με το 2020 με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων με € 80.000.000.

Με βάση τα παραπάνω προβλέπουμε ότι τα ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 θα επαναληφθούν και το 2021, δηλαδή οι συνολικές ζημιές της διετίας 2020/2021 θα ξεπεράσουν τα €200.000.000.

Για μία ακόμα φορά σας υπενθυμίζουμε ότι την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021, οι εταιρείες μας εκτέλεσαν υποδειγματικά όλα τα εγκεκριμένα δρομολόγιά τους, παρά το γεγονός ότι στο σύνολό τους ήταν ζημιογόνα.

Έναντι αυτών οι Εταιρείες μας, εκτός από τα οριζόντια μέτρα τα οποία αφορούσαν ταμιακές διευκολύνσεις ή αποσκοπούσαν στη στήριξη της ανεργίας, δεν έχουν λάβει καμία βοήθεια (σε αντίθεση με άλλους κλάδους), πλην της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών της περιόδου 1/7-30/9/2020 και η οποία υπολογίζεται σε 6 εκατ. ευρώ.

Ο ισχυρισμός ότι τα μισθώματα των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας αποτελούν επιδοτήσεις είναι λάθος και δεν ευσταθεί. Τα μισθώματα, όπως εξάλλου προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Νομοθεσία, αποτελούν αποζημιώσεις και συμβατικές υποχρεώσεις του ΥΝΑΝΠ προς τις Εταιρείες και τα πλοία που έχουν συμβληθεί, τα οποία εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ως όφειλαν.

Για μια ακόμα φορά θέλουμε να τονίσουμε σε ότι αφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, τα προβλήματα δεν έχουν εκτιμηθεί σωστά, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε υποβάθμιση του επιπέδου των υπηρεσιών. Τα μέτρα τα οποία επανειλημμένα έχουμε προτείνει, όχι μόνο αγνοήθηκαν αλλά αντίθετα έχουν δημιουργηθεί οφειλές € 60.000.000, λόγω αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων του ΥΝΑΝΠ, προσθέτοντας ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στα ήδη υπάρχοντα και καθιστώντας προβληματική τη λειτουργία των Εταιρειών μας.»

Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε για:

· Την άμεση πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων των € 60.000.000 και την εξόφληση των Εταιριών μας κατά τρόπο αντικειμενικό, ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών.

· Την επαναφορά σε μόνιμη βάση του μέτρου της προκαταβολής των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με την κατάθεση των δικαιολογητικών, όπως ίσχυε σύμφωνα με την ΥΑ αριθ. 2252.1-19/24568/20/24-4-20 (ΦΕΚ 1690/Β/4-5-20).

· Την άμεση λήψη των μέτρων ενίσχυσης του Κλάδου, τα οποία σας έχουμε  επανειλημμένα προτείνει με τις παραπάνω επιστολές.

Διαβάστε ακόμη:

Mouzenidis Travel: Παραμένει σε αναστολή εργασιών – Παράταση έως τις 31 Οκτωβρίου

Mε προπληρωμένη κάρτα τα κοινωνικά επιδόματα

Bitcoin ή dogecoin; Ο Μαρκ Κιούμπαν απαντά

Exit mobile version